SME

Most Apollo odľahčuje dopravu v meste už sedem rokov

Most Apollo slávnostne otvorili 4. septembra 2005, o deň neskôr ho sprístupnili pre mestskú hromadnú dopravu a autá.

Najmladší bratislavský most.Najmladší bratislavský most. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

V roku 2011 po ňom za 24 hodín v oboch smeroch prešlo približne 49-tisíc vozidiel.

BRATISLAVA. V utorok uplynie sedem rokov od otvorenia bratislavského Mosta Apollo, ktorý je najnovším mostom v hlavnom meste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o jediný oblúkový most v Bratislave, zvláštny je tiež spôsobom výstavby, keď jeho hlavnú konštrukciu v roku 2004 otáčali cez Dunaj pomocou plávajúcich pontónov.

Most Apollo je pre dopravu v hlavnom meste veľmi dôležitý. Podľa informácií, ktoré poskytla Martina Halušková z referátu komunikácie hlavného mesta, bez mosta by v súčasnosti bola Bratislava najmä v dopravných špičkách do značnej miery paralyzovaná.

SkryťVypnúť reklamu

Ostatné mosty totiž nie sú schopné prevziať dopravný výkon Mosta Apollo. V roku 2011 po ňom za 24 hodín v oboch smeroch prešlo približne 49-tisíc vozidiel.

Most dostal názov podľa rafinérie Apollo, ktorá kedysi stála v jeho blízkosti. Stavali ho v rokoch 2002 až 2005 ako piaty most v hlavnom meste.

Počas výstavby ho označovali ako Most Košická, pretože sa nachádza v predĺžení Košickej ulice v Bratislave. Základný kameň stavby poklepali 17. decembra 2002, stavebné práce sa začali 1. februára 2003.

Most slávnostne otvorili 4. septembra 2005, o deň neskôr ho sprístupnili pre mestskú hromadnú dopravu a autá.

Najťažšou časťou výstavby mosta bolo otáčanie jeho hlavnej konštrukcie pomocou plávajúcich pontónov v septembri 2004. Celkové náklady na výstavbu dosiahli sumu približne 142,7 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Stavba bola financovaná aj vďaka úveru od Európskej investičnej banky Luxemburg vo výške 45 miliónov eur.

Most Apollo je dlhý 835 metrov, výška oblúka je 36 metrov. V roku 2006 bol nominovaný odborníkmi Americkej spoločnosti pre technické inžinierstvo spolu s ďalšími štyrmi najlepšími stavbami sveta na prestížnu cenu Opal Awards.

Hlavné ocenenie most síce nezískal, bol však jediným európskym oceneným projektom v danom ročníku. Most, dielo architekta Miroslava Maťaščíka, získal aj cenu Stavba roka 2006 na Slovensku v kategórii mostné objekty stavby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 147
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 747
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 171
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 864
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 301
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 550
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 404
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 263
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 342
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 027
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 933
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 125
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 059
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 799
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 671
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu