SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Vodiči autobusov bratislavskej MHD spôsobili o štvrtinu nehôd menej ako vlani

Najviac nehôd je spôsobených vodičmi individuálnej dopravy, ktorí nedajú prednosť električke.

Nehody majú hlavne autobusy.Nehody majú hlavne autobusy. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Vodiči autobusov mesačne mali od 53 do 95 nehôd.

BRATISLAVA. Vodiči autobusov bratislavskej mestskej hromadnej dopravy spôsobili za prvých šesť mesiacov tohto roka o štvrtinu menej nehôd ako vlani. O 30 percent menej ich mali vodiči trolejbusov. Vyplýva to zo štatistiky Dopravného podniku Bratislava (DPB), ktorú TASR poskytla Zuzana Vachová, vedúca odboru marketingu a komunikácie.

Autobusov má DPB najviac a najazdia teda najvyšší počet kilometrov. Aj vinou ostatných účastníkov cestnej premávky tak vodiči mesačne spôsobili tiež najviac nehôd, a to 53 až 95. Trolejbusy ich mali 10 až 17 a električky 15 až 21. Vodič električky ale napríklad z tohto počtu zapríčinil mesačne len jednu až tri nehody.

Skryť Vypnúť reklamu

Električka nedobrzdí

"Najviac nehôd je spôsobených vodičmi individuálnej dopravy, ktorí električke nedajú prednosť. Brzdná dráha električkového vlaku je oproti osobnému vozidlu približne dvakrát dlhšia, čo si vodiči často neuvedomujú," tvrdí Vachová s tým, že za posledné dva mesiace nezaznamenali u električiek ani jedinú nehodu z vlastnej viny vodiča MHD.

Z celkového počtu nehôd tak vodič MHD spôsobí len okolo 30 percent. "Na bratislavských cestách je čoraz badateľnejšia agresivita vodičov individuálnej dopravy," podotkla Vachová. Medzi najčastejšie príčiny kolízií patrí nedodržanie bezpečnej vzdialenosti medzi vozidlami, nedanie prednosti v jazde, podbehnutie chodca, nezaistené cúvanie či nevenovanie pozornosti vedeniu vozidla.

Skryť Vypnúť reklamu

Veľa nehôd však nespôsobilo škodu väčšiu ako 327 eur. Z celkového počtu ich bolo približne 70 až 80 percent. "Asi 10 percent tvoria väčšie škody a najmenej zaznamenávame značné škody a škody veľkého rozsahu," podotkla Vachová. Škodu veľkého rozsahu nemal tento rok dopravca ani jednu.

Kampaň proti nehodám

Vedenie DPB prijalo minulý rok prijalo Špeciálny program na znižovanie nehodovosti. Balíček opatrení zahŕňa pravidelné individuálne školenia vodičov aj zmenu motivačného systému. Ak vodič spôsobí viac ako dve nehody, čaká ho prísny postih. "Je to však dlhodobý proces, ktorého prvé výsledky už môžeme sledovať," komentuje Vachová.

DPB realizuje aj kampane, aby vyzval vodičov automobilov k ohľaduplnosti. Na vozidlá MHD môžu napríklad vodiči zbadať nálepky s odkazom: "Prosím, pusť ma! Ďakujem." Masívnu kampaň dopravca zrealizoval aj pri zmene zákona, ktorý uprednostňuje električku pred chodcami na priechodoch pre chodcov. Upozornenia si môžu Bratislavčania prečítať na mnohých zastávkach MHD.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  4. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  3. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  4. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  5. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  6. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  7. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  8. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 240
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 11 874
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 317
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 5 309
  5. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 114
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 983
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 777
  8. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 397
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 178
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 826
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 332
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 946
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 447
  4. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 442
  5. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 116
  6. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 944
  7. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 3 800
  8. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 777
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu