Severnú tangentu neodporučili

Ministerstvo životného prostredia neodporučilo ani jeden variant Severnej tangenty, teda prepojenia Pražskej a Jarošovej ulice. Ministerstvo posudzovalo vplyv projektu na životné prostredie a na obyvateľov – EIA a vo svojom záverečnom stanovisku neoznačil


Hoci sa už prázdniny skončili, centrum mesta je ešte stále plné turistov. Cykloturisti si pochvaľujú príjemné predjesenné počasie.

FOTO SME – PAVOL MAJER

o žiadny z projektov ako prijateľný. „Nie je možné jednoznačne odporučiť prijateľný variant na realizáciu, keďže sa predpokladá, že obidva varianty môžu mať závažný negatívny vplyv na dotknuté životné prostredie,“ píše sa v stanovisku.

Ministerstvo posudzovalo dva varianty Severnej tangenty. Podľa prvého, tunelovo-povrchového, mala trasa viesť paralelne popri železnici po ceste a na niektorých miestach tunelom. Podľa druhého variantu zabočia autá na križovatke zo Smrečianskej do tunela popod kopec Stráže a vyjdú na Pionierskej pri Kalvárii.

Ministerstvo ako ideálny neodporučilo žiadny z variantov. „Obidva sú len podmienečne prijateľné, s miernou preferenciou tunelového variantu, keby sa splnili určité podmienky. Ak sa po vykonaní podrobného prieskumu a odstránení neurčitostí preukáže, že navrhovaná činnosť sa nedá realizovať, alebo ak sa nebudú dať splniť podmienky, treba hľadať ďalšie varianty riešenia dopravy.“

Severná tangenta by mala podľa projektantov zlepšiť plynulosť dopravy. Stavba by sa však dotkla takmer 35-tisíc obyvateľov. Prišli by o garáže či o domy alebo by žili v nadmernom hluku. Asanovať by sa musela aj historická vinohradnícka zástavba z konca 19. storočia na Smrečianskej.

Záverečné stanovisko ministerstva si možno pozrieť na Miestnom úrade Nové Mesto, Junácka ulica 1, na oddelení územno-stavebnom a životného prostredia. (haj, r)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 549
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 945
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 842
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 914
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 227
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 877
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 850
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 510
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 365
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 320