SME

Bratislava má mať zastávku podľa vzoru Viedne

Na Radlinského má vzniknúť dôležitý prestupný bod. Spomaliť môže autá, pomôcť MHD.

Pred daňovým úradom nastupujú ľudia do električiek priamo z cesty.Pred daňovým úradom nastupujú ľudia do električiek priamo z cesty. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Na električky tu dnes nastupujú z cesty, ak chcú ľudia prestúpiť na autobus musia prekonať stovku metrov, v daždi sa na Radlinského ulici nemajú kam skryť

. Električková zastávka na opačný smer je takmer v nedohľadne, pre výstavbu podzemných garáži a objektu Nová Mýtna sa musela presťahovať bližšie k Floriánskemu námestiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zastávky v okolí Radlinského ulice sú roztrieštené. Pred daňovým úradom to dnes ani zďaleka nevyzerá tak, že by práve tu mal vzniknúť dôležitý prestupný uzol hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Na jednom nástupišti má spojiť električky s autobusmi. Za hodinu by tu podľa plánov mesta mohlo zastavovať až 50 spojov.

Zámer premeny už schválili bratislavskí poslanci. S výstavbou sa má začať budúci rok.

Projekt majú platiť eurofondy. Zmení nielen MHD, ale aj chod áut v centre Bratislavy. Plánovaná úprava dopravy však narazila na odpor Krajského dopravného inšpektorátu.

Ostrovček na ceste

Plány a zmeny

Radlinského

  • Zaniknú štyri zástavky – na Radlinského smerom k Račianskemu mýtu, dve na Vazovovej a na Floriánskom nám. a aj priebežná autobusová zastávka pred gymnáziom a konečná 94ky;

  • V smere do centra –má vzniknúť zvýšená zastávka na úroveň chodníku (dnes pred daňovým úradom nastupujú priamo z cesty), nebudú môcť po nej jazdiť autá – okrem električiek tu má zastavovať aj autobus 94;

  • V smere na Račianske mýto – vybudovať sa má nástupný ostrovček, na úkor chodníka chcú spraviť jazdný pruh, okrem električiek tu majú zastavovať aj autobusy 31, 39;

  • Na novej zastávke pred daňovým úradom by zastavovali aj električky zo Špitálskej.

Celkové náklady na premenu zastávok MHD vyčíslil magistrát na 156-tisíc eur. Mesto má projekt spolufinancovať sumou asi 14-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

„Z viacerých zastávok sa má urobiť jedna, posilnili by sme prestupnosť územia,“ vysvetľuje zámer bratislavský primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Ľuďom by sa malo uľahčiť nielen prestupovanie, ale aj nastupovanie do električiek. Do MHD by už nemali naskakovať priamo z cesty.

Zvýši to podľa mesta bezpečnosť cestujúcich. Dnes sú pri nastupovaní ohrozovaní vodičmi áut, ktorí nerešpektujú svoju povinnosť zastaviť za električkou stojacou na zastávke bez nástupného ostrovčeka.

Mesto chce pred daňovým úradom postaviť zastávku viedenského typu.

„Je to zastávka stavebne upravená tak, že vozovka je zdvihnutá do úrovne chodníka, čo uľahčuje prechod cez cestu a nástup do vozidla,“ hovorí Jozef Uhler (SDKÚ) predseda dopravnej komisie.

Prestupy pred úradom

Projekt podporila dopravná komisia a aj dopravný podnik mesta. „Zastávka Radlinského by mala byť v budúcnosti jedným z najdôležitejších prestupných bodov v meste,“ hovorí Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Agáta Staneková, hovorkyňa dopravného podniku, vraví, že by tu zastavovali všetky električky, ktoré tadiaľto prechádzajú.

„Od Hlavnej stanice, Obchodnej, Špitálskej ulice, od Račianskeho mýta i od Trnavského mýta z Vazovovej ulice.“

Stavebný úrad v Starom Meste už vydal na stavbu územné rozhodnutie, právoplatné by malo byť 21. augusta.

Strach aj avantgarda

Vystavaním zastávky sa nezmení len MHD, ale aj automobilová doprava na Radlinského.

„Zastávka Viedenského typu spomaľuje autá, pretože slúži ako spomaľovací prah,“ vysvetľuje Uhler.

Výstavbu nového dopravného uzla môže ešte posunúť problém s organizáciou dopravy. Mesto uvažovalo, že by zmenilo dopravu na neďalekej Fazuľovej ulici.

Premenu úzkej ulice zo zadnej strany školy Vazovova však kritizovali staromestskí poslanci a aj policajti.

Krajský dopravný inšpektorát jej zobojsmernenie počas výstavby zamietol. „Dôvodom je potreba prejazdnosti Radlinského ulice. Organizácia dopravy preto zostáva na Fazuľovej ulici nezmenená,“ vysvetlila Petra Hrášková, bratislavská policajná hovorkyňa.

„Je to nonsens, budem sa báť prejsť po tej ulici,“ oponuje Martin Borguľa (Smer), mestský aj staromestský poslanec.

„Fazuľová ulica ako tranzitná doprava je dosť avantgardná predstava,“ pridáva sa aj Peter Osuský (SaS).

Fazuľová ulica, dnes patrí chodcom a parkujúcim autám.

FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ

Pohľad do Fazuľovej ulice.

Dnešná zastávka pred daňovým úradom.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 53 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 123
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 011
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 019
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 818
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 034
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 075
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 772
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 485
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 148
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 786
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 115
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu