Cyklomost do Rakúska stavali menej ako sedem mesiacov

Na stavbe mosta pracovalo denne v priemere 30 ľudí. Jeho vrchná časť váži 646 ton a počas stavby už odolal aj zvýšenej vodnej hladine.

BRATISLAVA. Cyklisti, ale aj peší návštevníci si budú môcť skrátiť a spríjemniť cestu do susedného Rakúska z Devínskej Novej Vsi po novovybudovanom moste. Ten spoločnosti Ingsteel a Doprastav, pracujúce na projekte ako Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav, odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju už koncom júna.

Cyklisti si ho budú môcť užiť ešte pred oficiálnym otvorením, ktoré je predbežne naplánované na jeseň tohto roka. Celkové ukončenie stavby nového cyklomosta prebehlo už koncom mesiaca máj.

Už pred časom sme odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju ukončený projekt nového cyklomosta, ktorý sa na Slovensku teší mimoriadnej popularite. Aj pri tejto zákazke spoločnosť Ingsteel, ako líder Združenia Cyklomost Ingsteel & Doprastav, dodržala svoje záväzky, keď stavbu ukončila načas podľa vopred schváleného harmonogramu, uviedol Anton Bezák, generálny riaditeľ spoločnosti Ingsteel.

Výstavba nového cyklomosta trvala menej ako sedem mesiacov. Na stavbe pracovalo denne priemerne 30 pracovníkov. V čase finalizácie betónových konštrukcií a montáže oceľovej konštrukcie to bolo až 50 ľudí.

Výrazný podiel na výstavbe však mali projektanti Ingsteelu, ktorí naprojektovali kompletnú statiku mosta a aj pracovníci z výrobných dielní, kde sa vyrábala oceľová konštrukcia a po jednotlivých častiach dovážala na stavbu.

Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav realizovalo v rámci spodnej stavby hĺbkové zakladanie mostných pilierov pomocou mikropilót, ktoré spolu tvorili 1 803 metrov. Stavbu tvoria základy a jednotlivé železobetónové časti pilierov, na ktorých sú osadené tzv. oceľové V podpery.

Zakladanie mostných pilierov, ako aj ostatné práce neoceľového charakteru zabezpečoval člen združenia, spoločnosť Doprastav, a.s. Hornú stavbu mosta tvorí najmä jeho oceľová časť, ktorú zrealizovala spoločnosť Ingsteel. Jej hmotnosť aj s oceľovými piliermi je 646,6 tony.

Most má dve opory, medzi ktorými je 14 podpier. Vzdialenosť medzi podperami hlavného mostného oblúka je 120 metrov. Ten je konštruovaný tak, aby nezasahoval svojimi podperami do koryta rieky Morava. Oblúk nad riekou má však ako samostatný dilatačný celok dĺžku 180 metrov.

Minimálna plavebná výška pod mostom je oblúkovou konštrukciou mosta nastavená na 8 metrov, čo je výška nad maximálnou plavebnou hladinou.

Most už počas výstavby zažil rôzne prírodné podmienky. Niekoľkokrát to bol vyšší stav vodnej hladiny, či už vplyvom samotnej rieky Morava, alebo vplyvom Dunaja, ktorý je od mosta vzdialený približne 4 kilometre.

Aj kvôli vyššiemu stavu hladiny boli práce na týchto častiach mosta niekoľkokrát prerušené. Následne však príchod priaznivého počasia umožnil stavbu dokončiť načas. Hoci májové dažde pomerne komplikovali a najmä predlžovali čas pokladania finálnej vrstvy vozovky na moste, Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav odovzdalo stavbu v súlade s vopred stanoveným harmonogramom.

TASR informovala spoločnosť Ingsteel.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 283
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 11 367
  3. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 9 069
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 319
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 5 430
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 891
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 465
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 172
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 031
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 797