SME

Cyklomost do Rakúska stavali menej ako sedem mesiacov

Na stavbe mosta pracovalo denne v priemere 30 ľudí. Jeho vrchná časť váži 646 ton a počas stavby už odolal aj zvýšenej vodnej hladine.

BRATISLAVA. Cyklisti, ale aj peší návštevníci si budú môcť skrátiť a spríjemniť cestu do susedného Rakúska z Devínskej Novej Vsi po novovybudovanom moste. Ten spoločnosti Ingsteel a Doprastav, pracujúce na projekte ako Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav, odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju už koncom júna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cyklisti si ho budú môcť užiť ešte pred oficiálnym otvorením, ktoré je predbežne naplánované na jeseň tohto roka. Celkové ukončenie stavby nového cyklomosta prebehlo už koncom mesiaca máj.

SkryťVypnúť reklamu

Už pred časom sme odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju ukončený projekt nového cyklomosta, ktorý sa na Slovensku teší mimoriadnej popularite. Aj pri tejto zákazke spoločnosť Ingsteel, ako líder Združenia Cyklomost Ingsteel & Doprastav, dodržala svoje záväzky, keď stavbu ukončila načas podľa vopred schváleného harmonogramu, uviedol Anton Bezák, generálny riaditeľ spoločnosti Ingsteel.

Výstavba nového cyklomosta trvala menej ako sedem mesiacov. Na stavbe pracovalo denne priemerne 30 pracovníkov. V čase finalizácie betónových konštrukcií a montáže oceľovej konštrukcie to bolo až 50 ľudí.

Výrazný podiel na výstavbe však mali projektanti Ingsteelu, ktorí naprojektovali kompletnú statiku mosta a aj pracovníci z výrobných dielní, kde sa vyrábala oceľová konštrukcia a po jednotlivých častiach dovážala na stavbu.

SkryťVypnúť reklamu

Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav realizovalo v rámci spodnej stavby hĺbkové zakladanie mostných pilierov pomocou mikropilót, ktoré spolu tvorili 1 803 metrov. Stavbu tvoria základy a jednotlivé železobetónové časti pilierov, na ktorých sú osadené tzv. oceľové V podpery.

Zakladanie mostných pilierov, ako aj ostatné práce neoceľového charakteru zabezpečoval člen združenia, spoločnosť Doprastav, a.s. Hornú stavbu mosta tvorí najmä jeho oceľová časť, ktorú zrealizovala spoločnosť Ingsteel. Jej hmotnosť aj s oceľovými piliermi je 646,6 tony.

Most má dve opory, medzi ktorými je 14 podpier. Vzdialenosť medzi podperami hlavného mostného oblúka je 120 metrov. Ten je konštruovaný tak, aby nezasahoval svojimi podperami do koryta rieky Morava. Oblúk nad riekou má však ako samostatný dilatačný celok dĺžku 180 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Minimálna plavebná výška pod mostom je oblúkovou konštrukciou mosta nastavená na 8 metrov, čo je výška nad maximálnou plavebnou hladinou.

Most už počas výstavby zažil rôzne prírodné podmienky. Niekoľkokrát to bol vyšší stav vodnej hladiny, či už vplyvom samotnej rieky Morava, alebo vplyvom Dunaja, ktorý je od mosta vzdialený približne 4 kilometre.

Aj kvôli vyššiemu stavu hladiny boli práce na týchto častiach mosta niekoľkokrát prerušené. Následne však príchod priaznivého počasia umožnil stavbu dokončiť načas. Hoci májové dažde pomerne komplikovali a najmä predlžovali čas pokladania finálnej vrstvy vozovky na moste, Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav odovzdalo stavbu v súlade s vopred stanoveným harmonogramom.

TASR informovala spoločnosť Ingsteel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 171
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 771
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 205
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 882
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 304
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 516
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 428
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 271
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 348
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 059
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 942
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 060
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 036
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 473
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 677
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu