Cyklomost do Rakúska stavali menej ako sedem mesiacov

Na stavbe mosta pracovalo denne v priemere 30 ľudí. Jeho vrchná časť váži 646 ton a počas stavby už odolal aj zvýšenej vodnej hladine.

BRATISLAVA. Cyklisti, ale aj peší návštevníci si budú môcť skrátiť a spríjemniť cestu do susedného Rakúska z Devínskej Novej Vsi po novovybudovanom moste. Ten spoločnosti Ingsteel a Doprastav, pracujúce na projekte ako Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav, odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju už koncom júna.

Cyklisti si ho budú môcť užiť ešte pred oficiálnym otvorením, ktoré je predbežne naplánované na jeseň tohto roka. Celkové ukončenie stavby nového cyklomosta prebehlo už koncom mesiaca máj.

Už pred časom sme odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju ukončený projekt nového cyklomosta, ktorý sa na Slovensku teší mimoriadnej popularite. Aj pri tejto zákazke spoločnosť Ingsteel, ako líder Združenia Cyklomost Ingsteel & Doprastav, dodržala svoje záväzky, keď stavbu ukončila načas podľa vopred schváleného harmonogramu, uviedol Anton Bezák, generálny riaditeľ spoločnosti Ingsteel.

Výstavba nového cyklomosta trvala menej ako sedem mesiacov. Na stavbe pracovalo denne priemerne 30 pracovníkov. V čase finalizácie betónových konštrukcií a montáže oceľovej konštrukcie to bolo až 50 ľudí.

Výrazný podiel na výstavbe však mali projektanti Ingsteelu, ktorí naprojektovali kompletnú statiku mosta a aj pracovníci z výrobných dielní, kde sa vyrábala oceľová konštrukcia a po jednotlivých častiach dovážala na stavbu.

Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav realizovalo v rámci spodnej stavby hĺbkové zakladanie mostných pilierov pomocou mikropilót, ktoré spolu tvorili 1 803 metrov. Stavbu tvoria základy a jednotlivé železobetónové časti pilierov, na ktorých sú osadené tzv. oceľové V podpery.

Zakladanie mostných pilierov, ako aj ostatné práce neoceľového charakteru zabezpečoval člen združenia, spoločnosť Doprastav, a.s. Hornú stavbu mosta tvorí najmä jeho oceľová časť, ktorú zrealizovala spoločnosť Ingsteel. Jej hmotnosť aj s oceľovými piliermi je 646,6 tony.

Most má dve opory, medzi ktorými je 14 podpier. Vzdialenosť medzi podperami hlavného mostného oblúka je 120 metrov. Ten je konštruovaný tak, aby nezasahoval svojimi podperami do koryta rieky Morava. Oblúk nad riekou má však ako samostatný dilatačný celok dĺžku 180 metrov.

Minimálna plavebná výška pod mostom je oblúkovou konštrukciou mosta nastavená na 8 metrov, čo je výška nad maximálnou plavebnou hladinou.

Most už počas výstavby zažil rôzne prírodné podmienky. Niekoľkokrát to bol vyšší stav vodnej hladiny, či už vplyvom samotnej rieky Morava, alebo vplyvom Dunaja, ktorý je od mosta vzdialený približne 4 kilometre.

Aj kvôli vyššiemu stavu hladiny boli práce na týchto častiach mosta niekoľkokrát prerušené. Následne však príchod priaznivého počasia umožnil stavbu dokončiť načas. Hoci májové dažde pomerne komplikovali a najmä predlžovali čas pokladania finálnej vrstvy vozovky na moste, Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav odovzdalo stavbu v súlade s vopred stanoveným harmonogramom.

TASR informovala spoločnosť Ingsteel.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 797
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 602
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 340
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 140
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 587
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 586
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 245
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 995
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 785
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 724

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop