SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Cyklomost do Rakúska stavali menej ako sedem mesiacov

Na stavbe mosta pracovalo denne v priemere 30 ľudí. Jeho vrchná časť váži 646 ton a počas stavby už odolal aj zvýšenej vodnej hladine.

BRATISLAVA. Cyklisti, ale aj peší návštevníci si budú môcť skrátiť a spríjemniť cestu do susedného Rakúska z Devínskej Novej Vsi po novovybudovanom moste. Ten spoločnosti Ingsteel a Doprastav, pracujúce na projekte ako Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav, odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju už koncom júna.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cyklisti si ho budú môcť užiť ešte pred oficiálnym otvorením, ktoré je predbežne naplánované na jeseň tohto roka. Celkové ukončenie stavby nového cyklomosta prebehlo už koncom mesiaca máj.

SkryťVypnúť reklamu

Už pred časom sme odovzdali Bratislavskému samosprávnemu kraju ukončený projekt nového cyklomosta, ktorý sa na Slovensku teší mimoriadnej popularite. Aj pri tejto zákazke spoločnosť Ingsteel, ako líder Združenia Cyklomost Ingsteel & Doprastav, dodržala svoje záväzky, keď stavbu ukončila načas podľa vopred schváleného harmonogramu, uviedol Anton Bezák, generálny riaditeľ spoločnosti Ingsteel.

Výstavba nového cyklomosta trvala menej ako sedem mesiacov. Na stavbe pracovalo denne priemerne 30 pracovníkov. V čase finalizácie betónových konštrukcií a montáže oceľovej konštrukcie to bolo až 50 ľudí.

Výrazný podiel na výstavbe však mali projektanti Ingsteelu, ktorí naprojektovali kompletnú statiku mosta a aj pracovníci z výrobných dielní, kde sa vyrábala oceľová konštrukcia a po jednotlivých častiach dovážala na stavbu.

SkryťVypnúť reklamu

Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav realizovalo v rámci spodnej stavby hĺbkové zakladanie mostných pilierov pomocou mikropilót, ktoré spolu tvorili 1 803 metrov. Stavbu tvoria základy a jednotlivé železobetónové časti pilierov, na ktorých sú osadené tzv. oceľové V podpery.

Zakladanie mostných pilierov, ako aj ostatné práce neoceľového charakteru zabezpečoval člen združenia, spoločnosť Doprastav, a.s. Hornú stavbu mosta tvorí najmä jeho oceľová časť, ktorú zrealizovala spoločnosť Ingsteel. Jej hmotnosť aj s oceľovými piliermi je 646,6 tony.

Most má dve opory, medzi ktorými je 14 podpier. Vzdialenosť medzi podperami hlavného mostného oblúka je 120 metrov. Ten je konštruovaný tak, aby nezasahoval svojimi podperami do koryta rieky Morava. Oblúk nad riekou má však ako samostatný dilatačný celok dĺžku 180 metrov.

SkryťVypnúť reklamu

Minimálna plavebná výška pod mostom je oblúkovou konštrukciou mosta nastavená na 8 metrov, čo je výška nad maximálnou plavebnou hladinou.

Most už počas výstavby zažil rôzne prírodné podmienky. Niekoľkokrát to bol vyšší stav vodnej hladiny, či už vplyvom samotnej rieky Morava, alebo vplyvom Dunaja, ktorý je od mosta vzdialený približne 4 kilometre.

Aj kvôli vyššiemu stavu hladiny boli práce na týchto častiach mosta niekoľkokrát prerušené. Následne však príchod priaznivého počasia umožnil stavbu dokončiť načas. Hoci májové dažde pomerne komplikovali a najmä predlžovali čas pokladania finálnej vrstvy vozovky na moste, Združenie Cyklomost Ingsteel & Doprastav odovzdalo stavbu v súlade s vopred stanoveným harmonogramom.

TASR informovala spoločnosť Ingsteel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 10 209
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 626
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 260
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 053
  5. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 736
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 640
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 592
  8. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 556
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 902
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 471
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 863
  4. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 8 465
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 605
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 509
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 499
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 469
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu