Najobľúbenejším miestom v bratislavskom lesoparku je Partizánska lúka

Výsledky prieskumu majú pomôcť účelne rozvíjať územie Mestských lesov.

Partizánsku lúku v rokoch 2005 až 2006 mesto vynovilo.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

Prieskum poukázal aj na to, že pre návštevníkov lesoparku, ktorí prichádzajú k areálu autom, by bolo potrebné minimálne strojnásobiť kapacitu parkoviska pri Partizánskej lúke.

BRATISLAVA. Mestské lesy v Bratislave vyhodnotili júnový prieskum návštevnosti bratislavského lesoparku. Výsledky prieskumu majú pomôcť účelne rozvíjať územie Mestských lesov.

"V prieskume sme chceli zistiť, koľko návštevníkov a akí prídu do lesoparku počas jedného víkendového dňa a tiež, akými vstupmi do lesoparku prichádzajú," povedala pre TASR Joana Holčíková, projektová manažérka Mestských lesov v Bratislave. Táto časť prieskumu sa odohrala v sobotu 9. júna.

"Druhou časťou prieskumu bolo zisťovanie preferencií návštevníkov lesoparku prostredníctvom dotazníkov, ktoré mohli respondenti vyplniť v priebehu mesiacov jún a júl 2012."

"Z jednodňového prieskumu vyplynulo, že cieľom návštevy bola najčastejšie Partizánska lúka. Navštívila ju alebo cez ňu vstúpila do územia polovica z celkového počtu návštevníkov lesoparku," povedala Holčíková s tým, že najvýznamnejším vstupom z monitorovaného počtu bol vstup od Červeného mosta, kadiaľ prišlo 62 percent z celkového počtu návštevníkov lesoparku.

Parkovisko je preplnené

Prieskum poukázal aj na to, že pre návštevníkov lesoparku, ktorí prichádzajú k areálu autom, by bolo potrebné minimálne strojnásobiť kapacitu parkoviska pri Partizánskej lúke, ktoré je motorizovanými návštevníkmi najviac obsadzované. "Počas prieskumného dňa sa parkovisko úplne zaplnilo už o pol desiatej predpoludním," uviedla Holčíková.

Najvýznamnejším "cyklistickým" vstupom bol vstup od Potočnej ulice v Rači, cez ktorý prišlo do lesoparku 37 percent cyklistov. Holčíková spresnila, že cyklisti tvorili 13 percent z celkového počtu návštevníkov lesoparku.

Tisíc ľudí za hodinu

Počas zbierania dát do kvantitatívnej časti prieskumu navštívilo lesopark celkovo 7279 osôb. Spolu so svojimi majiteľmi prišlo do lesoparku 216 psov.

Dáta sa zbierali iba sedem hodín, keďže prieskum narušilo daždivé počasie. Holčíková preto povedala, že pre spresnenie prieskumu, konfrontáciu a úplné informácie o návštevnosti lesoparku by Mestské lesy Bratislava prieskum ešte raz zopakovali, ideálne by bolo v septembri, počas slnečného dňa.

V júni a júli 2012 bolo vyplnených viac ako 800 dotazníkov. Z nich vyplynulo, že ľudia navštevujú lesopark najviac na jar a na jeseň. Najčastejšími dôvodmi návštevy sú prechádzky a turistika, šport, venčenie psov a opekanie pri ohni. "Respondenti takisto uviedli, že medzi najväčšie pozitíva bratislavského lesoparku patrí jeho dostupnosť a široká škála možností pre oddych a zábavu, ktorú poskytuje," uviedla Holčíková. Za hlavné negatíva označili ľudia zlý stav bufetov na Železnej studienke a zlý stav ciest.

Prieskum v bratislavskom lesoparku sa realizoval v rámci projektu Urbannatur, ktorý je súčasťou Programu cezhraničnej spolupráce Slovensko Rakúsko 2007-2013. Projekt je financovaný z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja a štátneho rozpočtu SR. Kompletné vyhodnotenie prieskumu návštevnosti je uvedené na webe Mestských lesov v Bratislave www.ba-lesy.sk.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 055
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 195
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 344
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 294
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 227
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 937
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 565
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 677
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 159
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 055