s diaľnicou od Prístavného mosta po Mierovú ulicu. Za Prístavným mostom treba prejsť už len Einsteinovu ulicu, z ktorej sa tiež v budúcnosti má stať diaľnica, a napojiť sa na diaľnicu do Rakúska.
Diaľnica odľahčí od dopravy Bajkalskú a Trnavskú ulicu, ale zaťaží Prístavný most. V smere od Petržalky preto vyznačili tri jazdné pruhy bez odstavného pruhu. Z diaľnice by v budúcnosti mala viesť cesta aj na letisko.
Výstavbu úseku Mierová – Senecká financovali zo štátneho rozpočtu, fondu Phare a z pôžičky Európskej investičnej banky. Z pôvodne predpokladaných vyše 2,7 miliardy korún sa predražila o viac ako miliardu.
Doprastav tvrdí, že ju predražili neočakávané náklady – silnejšie protihlukové steny, odstraňovanie smetiska a prípojka do Vajnor. Konkurenti ho obviňujú, že pôvodne navrhol dumpingovú cenu, aby vyhral tender.
Úsek je súčasťou diaľnice D61, ktorá spája Bratislavu, Senec, Trnavu, Piešťany a Nové Mesto. Celú diaľnicu staval Doprastav.
Pre úsek diaľnice Mierová – Senecká asanovali 36 rodinných domov a vyrúbali 1263 stromov a 1231 metrov štvorcových kríkov v katastri Ružinova. (haj)