Dopravný podnik spúšťa kampaň proti čiernym pasažierom

MHD upozorňuje cestujúcich, že "Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze". Na nálepkách vo vozidlách MHD.

(Zdroj: Vizualizácia - DPB)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava spúšťa kampaň zameranú proti čiernym pasažierom, ktorí cestujú na úkor platiacich cestujúcich. Cieľom kampane je upozorniť a zároveň Redukovať cestujúcu verejnosť, ktorá v mnohých prípadoch obhajuje ľudí bez platného cestovného lístka.

Kľúčovým vizuálom kampane je obojstranná nálepka, ktorá sa objaví na dverách všetkých prostriedkov MHD počas tohto týždňa. Hlavným sloganom kampane je ,,Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze“. DPB chce prízvukovať aj to, že platiaci cestujúci v konečnom dôsledku doplácajú na neplatiacich. Zároveň tým DPB prichádza aj o časť tržieb, vďaka ktorým by mohol skvalitniť služby.

Podľa hovorkyne Dopravného podniku Agáty Stanekovej, sa často stáva, že sa cestujúci s platným cestovným lístkom pri kontrole postavia na stranu čierneho pasažiera. "Cestujúci bez platného cestovného lístka alebo svedkovia udalosti sa snažia presvedčiť revízora, aby im odpustil pokutu. Revízor však nie je oprávnený pokutu odpustiť," vysvetľuje.

"Žiadosti o odpustenie pokuty sa po preverení spravidla ukážu ako neopodstatnené. Ak zistí DPB pochybenie pri výkone kontroly, vyvodí z prípadu patričné dôsledky," tvrdí Staneková.

Bratislavský dopravca za uplynulé obdobie nasadil sprísnené kontroly, jeho záujmom však nie je len represívna forma pokutovania, ale aj výchova cestujúcej verejnosti. Jedným z najväčších problémov súčasnosti je totiž aj rastúca agresivita zo strany ľudí, ktorým pri výkone kontroly preukážu, že cestovali bez platného cestovného lístka.

Autobusy a trolejbusy majú aj nové nálepky, ktorými žiadajú šoférov, aby ich púšťali pri výjazde zo zastávok. "Zhoršila sa celková situácia na cestách a takouto slušnou a milou formou chcel DPB vyzvať šoférov, aby prostriedky MHD púšťali pri výjazde zo zastávok," povedala SME hovorkyňa dopravného podniku.

pustma_res.jpg

Vizualizácia nálepiek, ktorými hromadná doprava žiada o prednosť pri výjazde zo zastávky.

VIZUALIZÁCIA - DPB

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 870
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 690
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 126
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 331
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 058
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 040
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 560
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 557
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 074
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 655