Dopravný podnik spúšťa kampaň proti čiernym pasažierom

MHD upozorňuje cestujúcich, že "Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze". Na nálepkách vo vozidlách MHD.

(Zdroj: Vizualizácia - DPB)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava spúšťa kampaň zameranú proti čiernym pasažierom, ktorí cestujú na úkor platiacich cestujúcich. Cieľom kampane je upozorniť a zároveň Redukovať cestujúcu verejnosť, ktorá v mnohých prípadoch obhajuje ľudí bez platného cestovného lístka.

Kľúčovým vizuálom kampane je obojstranná nálepka, ktorá sa objaví na dverách všetkých prostriedkov MHD počas tohto týždňa. Hlavným sloganom kampane je ,,Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze“. DPB chce prízvukovať aj to, že platiaci cestujúci v konečnom dôsledku doplácajú na neplatiacich. Zároveň tým DPB prichádza aj o časť tržieb, vďaka ktorým by mohol skvalitniť služby.

Podľa hovorkyne Dopravného podniku Agáty Stanekovej, sa často stáva, že sa cestujúci s platným cestovným lístkom pri kontrole postavia na stranu čierneho pasažiera. "Cestujúci bez platného cestovného lístka alebo svedkovia udalosti sa snažia presvedčiť revízora, aby im odpustil pokutu. Revízor však nie je oprávnený pokutu odpustiť," vysvetľuje.

"Žiadosti o odpustenie pokuty sa po preverení spravidla ukážu ako neopodstatnené. Ak zistí DPB pochybenie pri výkone kontroly, vyvodí z prípadu patričné dôsledky," tvrdí Staneková.

Bratislavský dopravca za uplynulé obdobie nasadil sprísnené kontroly, jeho záujmom však nie je len represívna forma pokutovania, ale aj výchova cestujúcej verejnosti. Jedným z najväčších problémov súčasnosti je totiž aj rastúca agresivita zo strany ľudí, ktorým pri výkone kontroly preukážu, že cestovali bez platného cestovného lístka.

Autobusy a trolejbusy majú aj nové nálepky, ktorými žiadajú šoférov, aby ich púšťali pri výjazde zo zastávok. "Zhoršila sa celková situácia na cestách a takouto slušnou a milou formou chcel DPB vyzvať šoférov, aby prostriedky MHD púšťali pri výjazde zo zastávok," povedala SME hovorkyňa dopravného podniku.

pustma_res.jpg

Vizualizácia nálepiek, ktorými hromadná doprava žiada o prednosť pri výjazde zo zastávky.

VIZUALIZÁCIA - DPB

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 393
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 110
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 056
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 385
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  6. Kam do tepla v januári? 1 707
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 132
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 929