Dopravný podnik spúšťa kampaň proti čiernym pasažierom

MHD upozorňuje cestujúcich, že "Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze". Na nálepkách vo vozidlách MHD.

(Zdroj: Vizualizácia - DPB)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava spúšťa kampaň zameranú proti čiernym pasažierom, ktorí cestujú na úkor platiacich cestujúcich. Cieľom kampane je upozorniť a zároveň Redukovať cestujúcu verejnosť, ktorá v mnohých prípadoch obhajuje ľudí bez platného cestovného lístka.

Kľúčovým vizuálom kampane je obojstranná nálepka, ktorá sa objaví na dverách všetkých prostriedkov MHD počas tohto týždňa. Hlavným sloganom kampane je ,,Čierny pasažier cestuje za Vaše peniaze“. DPB chce prízvukovať aj to, že platiaci cestujúci v konečnom dôsledku doplácajú na neplatiacich. Zároveň tým DPB prichádza aj o časť tržieb, vďaka ktorým by mohol skvalitniť služby.

Podľa hovorkyne Dopravného podniku Agáty Stanekovej, sa často stáva, že sa cestujúci s platným cestovným lístkom pri kontrole postavia na stranu čierneho pasažiera. "Cestujúci bez platného cestovného lístka alebo svedkovia udalosti sa snažia presvedčiť revízora, aby im odpustil pokutu. Revízor však nie je oprávnený pokutu odpustiť," vysvetľuje.

"Žiadosti o odpustenie pokuty sa po preverení spravidla ukážu ako neopodstatnené. Ak zistí DPB pochybenie pri výkone kontroly, vyvodí z prípadu patričné dôsledky," tvrdí Staneková.

Bratislavský dopravca za uplynulé obdobie nasadil sprísnené kontroly, jeho záujmom však nie je len represívna forma pokutovania, ale aj výchova cestujúcej verejnosti. Jedným z najväčších problémov súčasnosti je totiž aj rastúca agresivita zo strany ľudí, ktorým pri výkone kontroly preukážu, že cestovali bez platného cestovného lístka.

Autobusy a trolejbusy majú aj nové nálepky, ktorými žiadajú šoférov, aby ich púšťali pri výjazde zo zastávok. "Zhoršila sa celková situácia na cestách a takouto slušnou a milou formou chcel DPB vyzvať šoférov, aby prostriedky MHD púšťali pri výjazde zo zastávok," povedala SME hovorkyňa dopravného podniku.

pustma_res.jpg

Vizualizácia nálepiek, ktorými hromadná doprava žiada o prednosť pri výjazde zo zastávky.

VIZUALIZÁCIA - DPB

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 936
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 275
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 780
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 6 343
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 157
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 278
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 040
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 4 666
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 418
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 051

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop