SME

Tunel odhalili, električky dnu nepustia

V tuneli sú ďalšie trhliny. Opravy sa možno vyšplhajú na milión eur.

Električkový tunel mali otvoriť 1. júna, dnes sa hovorí o septembri.Električkový tunel mali otvoriť 1. júna, dnes sa hovorí o septembri. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Električkový tunel

  • 1943 – 1949 - budovanie tunela ako cestnej stavby;

  • 1949 – 1981 – tunel slúžil cestnej doprave, spočiatku aj chodcom;

  • 2. december 1981 – začiatok prestavba tunela na električkový;

  • 29. augusta 1983 – slávnostné uvedenie trate v tuneli.

    SkryťVypnúť reklamu
    SkryťVypnúť reklamu
    SkryťVypnúť reklamu
    Článok pokračuje pod video reklamou
    SkryťVypnúť reklamu
    Článok pokračuje pod video reklamou

(Zdroj: Matej Kavacký – Príbeh tunela III)

BRATISLAVA. Dosky a debnenie zmizlo, no električkový tunel pod Hradom ostáva pre dopravu stále zatvorený. Kedy ho sprístupnia, je nejasné.

Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková vraví, že čakajú na komplexnú správu z prieskumu georadarom. Známa by mala budúci týždeň. V tuneli urobili 36 jadrových vrtov.

SkryťVypnúť reklamu

Isté je zatiaľ len to, že v takmer osemstometrovom tuneli sú ďalšie praskliny. „Odborníci upozornili, že trhliny sú na viacerých miestach,“ hovorí Staneková. „Budú tam potrebné ďalšie práce, v najbližších dňoch tunel otvorený nebude.“

Plán bol 1. jún

Dopravný podnik plánoval, že tunel sprejazdnia 1. júna. Opravy robí firma Slovenské tunely. Dopravný podnik ju vybral na základe prieskumu trhu z troch spoločností, ktoré spĺňali zadané odborné kritériá.

Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ) vraví, že doterajšie opravy tunela vyšli asi na 580-tisíc eur. Celkové náklady sa môžu podľa poslanca vyšplhať aj na milión eur. „Objavené dutiny v tuneli budú musieť vyplniť.“

Uhler dodáva, že tunel by chceli dokončiť k začiatku školského roka, či sa to podarí, je zatiaľ otázne.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravný podnik tvrdí, že náklady budú jasné až po záverečnej správe o trhlinách. Uhradia ich vraj z vlastných zdrojov. Staneková dodáva, že chcú urobiť takú opravu, aby sa v budúcnosti vyhli podobným haváriám a odstávkam.

Kryt s ošetrovňou

Električkový tunel zatvorili 2. februára, keď v ňom počas silných mrazov objavili praskliny. Odvtedy jazdia električky obchádzkou po nábreží.

Tunel a jeho stavba zmenila Bratislavu. Pre jeho výstavbu musel ustúpiť starý židovský cintorín, dokazuje to pamätník Chatama Sofera. Počas druhej svetovej vojny tunel slúžil ako vojnový kryt.

Matej Kavacký, ktorý spracoval text o histórii tunela a publikoval ho na imhd.sk, dokonca píše, že počas vojny bola v tuneli aj ošetrovňa. Počas poplachu sa počítalo s ukrytím približne 10-tisíc obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Tunel bol pôvodne cestný, peší, električka cez neho prešla prvý raz 29. augusta 1983.

Električky cez tunel nejazdia už mesiace.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 790
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 434
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 340
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 186
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 154
  6. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 3 505
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 901
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 092
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 14 501
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 12 387
  3. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 9 538
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 537
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 995
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 219
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 999
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 867
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu