SME

V Starom Meste by mohol za poplatok zaparkovať každý

O parkovaní majú rokovať staromestskí poslanci budúci týždeň.

STARÉ MESTO. V bratislavskej mestskej časti (MsČ) Staré Mesto by po novom mohol zaparkovať ktokoľvek, za poplatok aj návštevníci na miestach, kde dnes stáť nemôžu. Samospráva totiž aktualizuje svoju parkovaciu politiku a vyhradené parkovacie miesta by mali po novom zaniknúť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MsČ zorganizovala v stredu 20. júna k návrhu parkovania verejnú diskusiu.

"Nebudú špeciálne rezidentské alebo nerezidentské parkovacie boxy, nebudú ale ani vyhradené parkovacie boxy pre firmy," povedala pre TASR starostka Starého Mesta Táňa Rosová. Vyhradené ostanú len miesta pre zdravotne ťažko postihnutých, úrady, Policajný zbor či veľvyslanectvá. Prikazuje to zákon.

SkryťVypnúť reklamu

Dnes má rezident alebo firma vyhradené miesto, kde nemôže parkovať nikto iný.

Rezident s kartou

Rezident bude môcť parkovať s pomocou rezidentskej parkovacej karty (RPK). Na výber bude mať dve možnosti.

Buď si kúpi parkovaciu kartu len na územie v okolí svojho bydliska, alebo na celé územie Starého Mesta. Predpokladaná ročná cena pri prvej možnosti bude pre auto do dĺžky 5,5 metra 20 eur za prvú RPK, za druhú alebo tretiu 500 eur. Pre auto dlhé 5,5 až 7 metrov sa počíta s cenou 40 eur, za druhé a tretie auto 1000 eur.

Ak sa rezident rozhodne parkovať v celej mestskej časti, zaplatiť by mal päťkrát viac 100 eur ročne pre kratšie auto, 200 eur pre dlhšie.

"Zmyslom tohto je, aby sme Staromešťanov naučili, že rezidentské parkovanie je parkovanie v okolí bydliska. Na druhej strane ich chceme zvýhodniť, ak napríklad navštívia príbuzných v našej mestskej časti," podotkla starostka. Parkovacie karty by mali byť neprenosné, teda len pre jedno auto. Ak má Staromešťan firemné vozidlo na súkromné účely, bude o tom musieť priložiť dokumentáciu.

SkryťVypnúť reklamu

"Aby sa to nezneužívalo," pripomenula Rosová. Medzi jednotlivými oblasťami budú prienikové oblasti, v ktorých budú môcť parkovať rezidenti oboch susedských častí.

Nerezidenti budú platiť od 8.00 do 18.00

Nerezidenti budú za každé obsadenie parkovacieho miesta v čase od 8.00 do 18.00 h platiť, a to buď smskou, prostredníctvom parkovacích automatov alebo si budú môcť kúpiť celoročnú predplatenú parkovaciu kartu. "Bude ale v cene dnešného vyhradeného parkovacieho boxu, čiže to nebude motivujúce," dodala starostka. Karta bude buď neprenosná za 1000 eur na rok alebo prenosná pre viac áut za 1500 eur.

Držitelia Bratislavskej mestskej karty dostanú zľavu.

Pre parkovanie návštevníkov samospráva vytvorila tri zóny červenú, oranžovú a zelenú. V červenej bude najvyššia tarifa dve eurá na hodinu a bude možné v nej stáť maximálne dve hodiny. Bez úhrady tam zaparkujú rezidenti s parkovacou kartou.

SkryťVypnúť reklamu

V oranžovej zóne sa počíta s tarifou 1,5 eura na hodinu, v zelenej jedno euro. Doba státia v oranžovej a zelenej zóne nebude obmedzená a bez úhrady v nich zaparkujú nielen rezidenti s parkovacou kartou, ale aj návštevníci s predplatenou kartou.

Na nájomníkov nové pravidlá nemyslia, tí si budú musieť v mestskej časti zriadiť trvalý pobyt. Na stredajšej diskusii obyvatelia žiadali tiež prenosnú parkovaciu kartu pre rezidentov, ktorí majú viacero motorových vozidiel či prísnejšie pravidlá pre dlhšie autá.

Budúci týždeň na zastupiteľstve

Nové pravidlá parkovania by síce mali platiť na veľkej časti územia, avšak s výnimkou toho, ktoré spravuje BPS Park, a.s. S tou je samospráva stále v niekoľkých súdnych sporoch. "V hlavom súdnom spore, kde bola žaloba podaná mestskou časťou Staré Mesto, čakáme na vytýčenie pojednávania. Malo by to byť už v dohľadom čase," dodala starostka.

Staromestský systém je podľa predsedu dopravnej komisie Jozefa Uhlera ústretový v tom, že neprideľuje karty domácnostiam, ale jednotlivcom. "Mesto nemá žiadne skúsenosti s vytváraním parkovacej politiky, mali by sme sa preto od Starého Mesta poučiť," dodal. Magistrát totiž v súčasnosti pripravuje zmenu parkovania pre celé mesto, ktorá by mala platiť od budúceho roka. Staré Mesto napriek tomu pokračuje vo vlastnom systéme.

Nová parkovacia politika by mohla platiť od druhej polovice roka. Staromestskí miestni poslanci sa ňou budú zaoberať budúci týždeň na zasadnutí zastupiteľstva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 781
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 364
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 064
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 115
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 198
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 197
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 256
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 574
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 550
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 55 484
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 484
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 329
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 940
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 583
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 8 982
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu