Znížená rýchlosť sa oplatila

Odkedy vo februári tohto roku zaviedli na Námestí SNP zónu s povolenou rýchlosťou 30 km/h nestala sa podľa veliteľa smeny oddelenia výkonnej služby Okresného dopravného inšpektorátu Bratislava 1 Jána Černého žiadna nehoda s chodcom. Podľa prieskumu ...

Odkedy vo februári tohto roku zaviedli na Námestí SNP zónu s povolenou rýchlosťou 30 km/h nestala sa podľa veliteľa smeny oddelenia výkonnej služby Okresného dopravného inšpektorátu Bratislava 1 Jána Černého žiadna nehoda s chodcom. Podľa prieskumu námestím SNP prechádza okolo tisíc vozidiel a priečne cez päť prechodov približne päťtisíc chodcov za hodinu.

Autorizovaný stavebný inžinier pre dopravné problémy v meste Ján Morávek hovorí: „Nízka rýchlosť je teda na mieste, pretože námestie je viac pešie, ako vozidlové. Preto bola aj vytvorená zóna tridsať v centre Bratislavy, ktorá zrovnoprávňuje vodičov s chodcami.

Morávek vysvetľuje pre vodiča často nezmyselne vyzerajúce opatrenia pre spomalenie jazdy: „Normová šírka pruhu vozovky pre väčšie rýchlosti je 3,5 metra. Ak sa zúži na tri metre, ktoré vyhovujú predpisom, úzkosť jazdného pruhu núti vodiča spomaliť. Toto zúženie nemože byť nekonečne dlhé, je to vlastne len bodová prekážka, podobne ako retardér.“

Jedna z prvých prirodzených prekážok sa zaviedla, keď v parkovacích komunikáciách zrušili prednosti – to znamená, že cesty sú rovnocenné a je prednosť sprava. Typická je Klemensova ulica, pri jej prejazde hociktorým smerom musia vodiči zastaviť dva až trikrát.

V centre mesta, napríklad na Špitálskej pred Krajským policajným riaditeľstvom, je zavedený aj nový typ parkovania – šikmé parkovanie cúvaním. Vodiči musia po novom pred zaparkovaním zastaviť, zacúvať a nie iba pohodlne „odbočiť“ do parkovacieho boxu. Tieto prekážky prirodzeným spôsobom nútia vodičov k zvýšenej pozornosti. (man)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 204
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 960
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 162
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 032
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 251
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 638
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 963
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 308
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 046
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 916