SME

Za naftu v Dunaji zatiaľ trest nebude

Firma pritom uznáva, že zamestnanec pochybil a bol na inom mieste.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Riaditeľ firmy, ktorej nafta vytiekla, si počká na výsledky vyšetrovania.

BRATISLAVA. Zamestnanca firmy, ktorá vypustila naftu do Dunaja, zatiaľ nepotrestajú. „Uvidíme. Je to dobrý zamestnanec, doteraz neurobil nič. Je spoľahlivý,“ hovorí riaditeľ firmy Rivertrans Ladislav Csöbök. Muž u neho robí od založenia firmy, teda asi sedem rokov. „Už sme niečo prežili spolu, je to ťažké,“ dodáva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Csöbök čaká na výsledky vyšetrovania. „Musí sa zistiť, či pochybil ľudský faktor, alebo technika,“ vraví. Uznáva však, že zamestnanec chybu spravil. „Pochybil v tom, že nebol na mieste, kde mal byť. V tom je jeho chyba zatiaľ.“ Zistil to totiž kamerový systém. „Bol na kormidelne a nie na palube, ako mal byť podľa predpisov.“

SkryťVypnúť reklamu

Zamestnanec v utorok nadránom pri tankovaní nafty zabudol otvoriť ventil do druhého tanku a nafta tak začala striekať po naplnení toho prvého do vody. Vytekala asi osemnásť minút, kým si to všimol niekto iný. Do vody sa tak dostalo 13 600 litrov paliva.

Firme, ktorá mesačne po Dunaji prepraví päť až desať lodí nafty do krajín od Rumunska po Nemecko, však teraz hrozí nielen pokuta do 168 tisíc eur. Polícia prípad vyšetruje ako trestný čin porušovania ochrany vôd a ovzdušia, zamestnancovi tak v prípade obvinenia môže hroziť väzenie od jedného do piatich rokov.

Dnes ešte hasiči vo Vlčom hrdle vodu dočisťujú, situácia je podľa úradov stabilizovaná. Hasiči totiž zabránili úniku nafty do hlavného toku.

im5o2689-r243_res.jpg

Riaditeľ firmy Ladislav Csöbök prišiel na miesto asi o šiestej ráno. To už zasahovali aj hasiči.

SkryťVypnúť reklamu

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Desať percent nafty ide po vode

Dunaj je podľa Slovnaftu dôležitou trasou pre prepravu nafty. „Jeden tanker je ako štyridsať cestných cisterien,“ vysvetľuje hovorca Slovnaftu Anton Molnár. Po Dunaji ide približne desať percent z ich produkcie nafty.

„Vodná cesta predstavuje jednu z najbezpečnejších a najefektívnejších trás. Teraz aj podľa pána ministra zlyhal ľudský faktor a nie technika,“ povedal Molnár.

Autor: him

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 544
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 729
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 066
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 192
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 640
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 607
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 395
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 550
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 984
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 920
  3. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 9 807
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 115
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 453
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 514
  7. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 5 988
  8. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 5 045
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  2. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  3. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  5. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  6. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  8. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
SkryťZatvoriť reklamu