SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Bratislava rokuje s obchodnými centrami o parkoviskách

smeruje každý pracovný deň do Bratislavy zhruba 100.000 áut s mimobratislavskými evidenčnými číslami.

Do Bratislavy

BRATISLAVA. Záchytné parkoviská, ktoré by v systéme "Parkuj a Cestuj" mali odľahčiť situáciu s nadbytkom áut v širšom centre Bratislavy, plánuje magistrát vytvoriť aj s pomocou obchodných centier na okraji mesta. Povedal to pre TASR hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser.

"Podľa našich zistení sú parkoviská týchto nákupných zón počas pracovného týždňa vyťažené len z jednej tretiny. Chceme ich preto osloviť a ponúknuť im klasický barterový obchod," povedal Tibor Schlosser a dodal: "My ako mesto by sme mohli využívať časť ich parkovísk, k obchodným centrám by bola zavedená MHD. Myslím si, že aj pre nich by to bolo z marketingového pohľadu zaujímavé," nazdáva sa hlavný dopravný inžinier Bratislavy.

Skryť Vypnúť reklamu

Každý deň asi 100-tisíc áut

"Tým, že takéto parkoviská budú zapojené do systému 'Parkuj a Cestuj', budú môcť tí, ktorí tam zaparkujú, využívať MHD," povedal pre TASR hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy. "Ak budú tieto parkoviská spoplatnené, lístok za parkovanie by slúžil rovnako ako lístok na MHD."

Záchytné parkoviská budú určené pre šoférov z okolia Bratislavy, ktorí do mesta jazdia za prácou. Podľa prieskumov smeruje každý pracovný deň do Bratislavy zhruba 100.000 áut s mimobratislavskými evidenčnými číslami.

Už rokujú

Rokovania o spolupráci mesta s obchodnými centrami sa už začali. Stretnutie s kanceláriou hlavného dopravného inžiniera Bratislavy TASR potvrdil technický manažér obchodného centra Danubia na Panónskej ceste v Petržalke Petr Wolf. "Projekt bol prediskutovaný, zvážili sa okolnosti a už sa pracuje na prednesení tejto možnosti spoločnostiam vlastniacim OC Danubia," povedal Wolf s tým, že tento projekt sa zdá predbežne všestranne výhodný.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Andrassyho v niektorých prípadoch si obchodné reťazce vyžiadali čas na rozmyslenie, iné túto možnosť odmietli.

"Kategoricky to napr. odmietlo TESCO, padla aj možnosť vybudovať takéto parkovisko pri Auparku, keďže toto parkovisko je už teraz maximálne využívané návštevníkmi obchodného centra i zamestnancami firiem sídliacich v okolí nákupného centra," uviedol Andrassy.

Ako o záchytnom parkovisku pre mimobratislavských zamestnancov by sa mohlo uvažovať aj v prípade parkoviska hypermarketu METRO v Devínskej Novej Vsi. Komunikačná manažérka spoločnosti METRO Cash & Carry SR Romana Nýdrle uviedla, že zástupcovia hlavného mesta zatiaľ spoločnosť nekontaktovali.

"Takémuto rokovaniu sa však rozhodne nebránime," odpovedala Nýdrle na otázku TASR. V rovnakom duchu reagovala aj Barbora Kostrecová, riaditeľka nákupného centra Avion Shopping park. "Sme otvorení akémukoľvek dialógu, musíme však poznať konkrétne podmienky na vzájomnú spoluprácu," uviedla Kostrecová.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj súkromníci

Okrem plánov vytvoriť záchytné parkoviská v spolupráci s obchodnými centrami chce mesto rokovať aj s majiteľmi súkromných pozemkov, na ktorých by sa dalo vybudovať záchytné parkovisko.

"Vychádzame aj zo skúseností z obdobia majstrovstiev sveta v hokeji, kde sa dočasne podarilo na takýchto miestach záchytné parkoviská vybudovať," uviedol Andrassy. Mesto podľa neho by takéto záchytné parkoviská rado videlo napríklad v okolí Lafranconi či Starého mosta. "Rokovania s majiteľmi súkromných pozemkov o tejto možnosti by mali byť uzavreté počas leta, príp. jesene tohto roku," dodal Andrassy.

Záchytné parkoviská a ich súčasť v systéme "Parkuj a Cestuj" by mali byť súčasťou novej parkovacej politiky Bratislavy. V rámci tej sa zatiaľ najviac diskutuje o princípe rezidenčného parkovania, ktoré chce riešiť aj fakt, že hlavné mesto je doslova zahltené autami. Na 1000 obyvateľov pripadá v Bratislave 523 áut. Pre porovnanie, v oveľa väčšej Viedni je to 423 áut.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  2. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  5. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  6. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  7. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 981
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 755
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 140
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 881
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 176
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 065
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 013
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 806
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 692
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 420
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 258
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 745
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 399
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 172
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu