SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Bratislava rokuje s obchodnými centrami o parkoviskách

smeruje každý pracovný deň do Bratislavy zhruba 100.000 áut s mimobratislavskými evidenčnými číslami.

Do Bratislavy

BRATISLAVA. Záchytné parkoviská, ktoré by v systéme "Parkuj a Cestuj" mali odľahčiť situáciu s nadbytkom áut v širšom centre Bratislavy, plánuje magistrát vytvoriť aj s pomocou obchodných centier na okraji mesta. Povedal to pre TASR hlavný dopravný inžinier Bratislavy Tibor Schlosser.

"Podľa našich zistení sú parkoviská týchto nákupných zón počas pracovného týždňa vyťažené len z jednej tretiny. Chceme ich preto osloviť a ponúknuť im klasický barterový obchod," povedal Tibor Schlosser a dodal: "My ako mesto by sme mohli využívať časť ich parkovísk, k obchodným centrám by bola zavedená MHD. Myslím si, že aj pre nich by to bolo z marketingového pohľadu zaujímavé," nazdáva sa hlavný dopravný inžinier Bratislavy.

Skryť Vypnúť reklamu

Každý deň asi 100-tisíc áut

"Tým, že takéto parkoviská budú zapojené do systému 'Parkuj a Cestuj', budú môcť tí, ktorí tam zaparkujú, využívať MHD," povedal pre TASR hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy. "Ak budú tieto parkoviská spoplatnené, lístok za parkovanie by slúžil rovnako ako lístok na MHD."

Záchytné parkoviská budú určené pre šoférov z okolia Bratislavy, ktorí do mesta jazdia za prácou. Podľa prieskumov smeruje každý pracovný deň do Bratislavy zhruba 100.000 áut s mimobratislavskými evidenčnými číslami.

Už rokujú

Rokovania o spolupráci mesta s obchodnými centrami sa už začali. Stretnutie s kanceláriou hlavného dopravného inžiniera Bratislavy TASR potvrdil technický manažér obchodného centra Danubia na Panónskej ceste v Petržalke Petr Wolf. "Projekt bol prediskutovaný, zvážili sa okolnosti a už sa pracuje na prednesení tejto možnosti spoločnostiam vlastniacim OC Danubia," povedal Wolf s tým, že tento projekt sa zdá predbežne všestranne výhodný.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Andrassyho v niektorých prípadoch si obchodné reťazce vyžiadali čas na rozmyslenie, iné túto možnosť odmietli.

"Kategoricky to napr. odmietlo TESCO, padla aj možnosť vybudovať takéto parkovisko pri Auparku, keďže toto parkovisko je už teraz maximálne využívané návštevníkmi obchodného centra i zamestnancami firiem sídliacich v okolí nákupného centra," uviedol Andrassy.

Ako o záchytnom parkovisku pre mimobratislavských zamestnancov by sa mohlo uvažovať aj v prípade parkoviska hypermarketu METRO v Devínskej Novej Vsi. Komunikačná manažérka spoločnosti METRO Cash & Carry SR Romana Nýdrle uviedla, že zástupcovia hlavného mesta zatiaľ spoločnosť nekontaktovali.

"Takémuto rokovaniu sa však rozhodne nebránime," odpovedala Nýdrle na otázku TASR. V rovnakom duchu reagovala aj Barbora Kostrecová, riaditeľka nákupného centra Avion Shopping park. "Sme otvorení akémukoľvek dialógu, musíme však poznať konkrétne podmienky na vzájomnú spoluprácu," uviedla Kostrecová.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj súkromníci

Okrem plánov vytvoriť záchytné parkoviská v spolupráci s obchodnými centrami chce mesto rokovať aj s majiteľmi súkromných pozemkov, na ktorých by sa dalo vybudovať záchytné parkovisko.

"Vychádzame aj zo skúseností z obdobia majstrovstiev sveta v hokeji, kde sa dočasne podarilo na takýchto miestach záchytné parkoviská vybudovať," uviedol Andrassy. Mesto podľa neho by takéto záchytné parkoviská rado videlo napríklad v okolí Lafranconi či Starého mosta. "Rokovania s majiteľmi súkromných pozemkov o tejto možnosti by mali byť uzavreté počas leta, príp. jesene tohto roku," dodal Andrassy.

Záchytné parkoviská a ich súčasť v systéme "Parkuj a Cestuj" by mali byť súčasťou novej parkovacej politiky Bratislavy. V rámci tej sa zatiaľ najviac diskutuje o princípe rezidenčného parkovania, ktoré chce riešiť aj fakt, že hlavné mesto je doslova zahltené autami. Na 1000 obyvateľov pripadá v Bratislave 523 áut. Pre porovnanie, v oveľa väčšej Viedni je to 423 áut.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 113
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 18 465
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 874
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 344
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 648
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 848
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 783
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 721
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 445
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 956
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu