SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Nízkopodlažnú električku nasadia 1. júna

Testovacia nízkopodlažná električka Bombardier bude jazdiť z Rače do Ružinova, do rannej špičky ju nenasadia

S takýmito električkami sa možno stretnúť aj v Rakúsku, Nemecku či Švajčiarsku.S takýmito električkami sa možno stretnúť aj v Rakúsku, Nemecku či Švajčiarsku. (Zdroj: SITA)

Testovacia nízkopodlažná električka Bombardier bude jazdiť z Rače do Ružinova, do rannej špičky ju nenasadia

BRATISLAVA. Ako môže fungovať bezplatná MHD, si môžu Bratislavčania vyskúšať v júni. Ale len v jednej električke.

Tri týždne, od 1. do 20. júna bude po Bratislave jazdiť nízkopodlažná, klimatizovaná električka Bombardier Flexity Outlook. Premávať bude z Rače do Ružinova a späť cez Obchodnú, Kamenné námestie a Krížnu.

Oranžovo bielu električku dnes predviedli novinárom na okružnej trase v centre mesta. Moderná električka vzbudzovala záujem nie len u cestujúcich na zastávkach, ale aj u okoloidúcich. Vyskúšať si ju budú môcť od 1. júna prakticky všetci, bude totiž zadarmo. Pohodlne sa do nej dá nastúpiť aj s kočiarom, podlaha je vo výške 35 cm od koľajnice.

Z Rače vyrazí o 10.00, z Ružinova o 11.00

Do premávky bude vozidlo nasadené v čase od 10.00 do 18.00 a komu ujde "pred nosom", na tej istej zastávke sa jej dočká približne za dve hodiny.

Z konečnej v Rači bude električka vyrážať každú celú párnu hodinu a každú celú nepárnu hodinu z poslednej zastávky v Ružinove. Celú trasu prejde za 45 minút.

Vodič testovacieho voza sa podľa vlastných slov na nový model vyškolil rýchlo. Pohľad do kabíny vodiča na to nevyzerá, namiesto tlačítok má pred sebou tri displeje. Napriek tomu je podľa neho najväčším rozdielom oproti starým električkám pevný podvozok.

Električky jazdia ticho, škrípanie počas jazdy spôsobujú koľajnice. Nízkopodlažná električka ktorá môže jazdiť najviac 70 km. za hodinu môže po testovaní na bratislavských tratiach jazdiť maximálne rýchlosťou 40 kilometrov za hodinu.

Električky do roku 2015

"Potrebujeme obnoviť park v segmente trolejbusov a električiek. Teda v tej časti dopravy, ktorá má tvoriť základ verejnej dopravy," skonštatoval na dnešnej tlačovej konferencii primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). Podľa primátora má mesto na električky niekoľko ponúk, nie len zo strany výrobcu predvádzaného modelu. Na ich financovanie však potrebuje získať eurofondy.

O tejto možnosti bude primátor Ftáčnik rokovať na ministerstve dopravy pravdepodobne už na budúci týždeň.

Mestské zastupiteľstvo by sa mohlo vecou zaoberať už v júni, nasledovať by mala príprava medzinárodného tendra. Nákup električiek musí mesto zrealizovať do roku 2015. Podľa analýz by Bratislava potrebovala 20 električiek. Cena jednej električky sa pohybuje približne okolo 2 miliónov eur.

Mesto plánovalo nákup veľkokapacitných čiastočne nízkopodlažných električiek už v roku 2009, prvé mali jazdiť v Bratislave v roku 2010.

bo_res.jpg

Interiér nízkopodlažnej električky je ladený do stredomorských farieb. FOTO - SITA

bom_res.jpg

Testovacia trojtýždňová premávka sa začne v piatok. FOTO - SITA

bomb_res.jpg

Električka Bombardier Flexity má kapacitu 200 cestujúcich,
50 miest na sedenie a nástup na oboch stranách. FOTO - SITA

bomba_res.jpg

Električka je dlhá 32,37 metra, a má dve polochy pre invalidné vozíky, kočíky a bicykle. FOTO - SITA

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  2. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  6. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  9. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  10. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 941
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 273
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 856
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 628
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 382
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 694
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 563
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 728
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 550
  10. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 2 526
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 322
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 8 586
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 887
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 031
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 964
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 189
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 143
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 3 896
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu