SME

Nízkopodlažnú električku nasadia 1. júna

Testovacia nízkopodlažná električka Bombardier bude jazdiť z Rače do Ružinova, do rannej špičky ju nenasadia

S takýmito električkami sa možno stretnúť aj v Rakúsku, Nemecku či Švajčiarsku.S takýmito električkami sa možno stretnúť aj v Rakúsku, Nemecku či Švajčiarsku. (Zdroj: SITA)

Testovacia nízkopodlažná električka Bombardier bude jazdiť z Rače do Ružinova, do rannej špičky ju nenasadia

BRATISLAVA. Ako môže fungovať bezplatná MHD, si môžu Bratislavčania vyskúšať v júni. Ale len v jednej električke.

Tri týždne, od 1. do 20. júna bude po Bratislave jazdiť nízkopodlažná, klimatizovaná električka Bombardier Flexity Outlook. Premávať bude z Rače do Ružinova a späť cez Obchodnú, Kamenné námestie a Krížnu.

Oranžovo bielu električku dnes predviedli novinárom na okružnej trase v centre mesta. Moderná električka vzbudzovala záujem nie len u cestujúcich na zastávkach, ale aj u okoloidúcich. Vyskúšať si ju budú môcť od 1. júna prakticky všetci, bude totiž zadarmo. Pohodlne sa do nej dá nastúpiť aj s kočiarom, podlaha je vo výške 35 cm od koľajnice.

Z Rače vyrazí o 10.00, z Ružinova o 11.00

Do premávky bude vozidlo nasadené v čase od 10.00 do 18.00 a komu ujde "pred nosom", na tej istej zastávke sa jej dočká približne za dve hodiny.

Z konečnej v Rači bude električka vyrážať každú celú párnu hodinu a každú celú nepárnu hodinu z poslednej zastávky v Ružinove. Celú trasu prejde za 45 minút.

Vodič testovacieho voza sa podľa vlastných slov na nový model vyškolil rýchlo. Pohľad do kabíny vodiča na to nevyzerá, namiesto tlačítok má pred sebou tri displeje. Napriek tomu je podľa neho najväčším rozdielom oproti starým električkám pevný podvozok.

Električky jazdia ticho, škrípanie počas jazdy spôsobujú koľajnice. Nízkopodlažná električka ktorá môže jazdiť najviac 70 km. za hodinu môže po testovaní na bratislavských tratiach jazdiť maximálne rýchlosťou 40 kilometrov za hodinu.

Električky do roku 2015

"Potrebujeme obnoviť park v segmente trolejbusov a električiek. Teda v tej časti dopravy, ktorá má tvoriť základ verejnej dopravy," skonštatoval na dnešnej tlačovej konferencii primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). Podľa primátora má mesto na električky niekoľko ponúk, nie len zo strany výrobcu predvádzaného modelu. Na ich financovanie však potrebuje získať eurofondy.

O tejto možnosti bude primátor Ftáčnik rokovať na ministerstve dopravy pravdepodobne už na budúci týždeň.

Mestské zastupiteľstvo by sa mohlo vecou zaoberať už v júni, nasledovať by mala príprava medzinárodného tendra. Nákup električiek musí mesto zrealizovať do roku 2015. Podľa analýz by Bratislava potrebovala 20 električiek. Cena jednej električky sa pohybuje približne okolo 2 miliónov eur.

Mesto plánovalo nákup veľkokapacitných čiastočne nízkopodlažných električiek už v roku 2009, prvé mali jazdiť v Bratislave v roku 2010.

bo_res.jpg

Interiér nízkopodlažnej električky je ladený do stredomorských farieb. FOTO - SITA

bom_res.jpg

Testovacia trojtýždňová premávka sa začne v piatok. FOTO - SITA

bomb_res.jpg

Električka Bombardier Flexity má kapacitu 200 cestujúcich,
50 miest na sedenie a nástup na oboch stranách. FOTO - SITA

bomba_res.jpg

Električka je dlhá 32,37 metra, a má dve polochy pre invalidné vozíky, kočíky a bicykle. FOTO - SITA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 580
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 049
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 825
  5. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 592
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 591
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 087
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 155
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 172
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 491
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 217
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 416
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 551
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 475
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu