Vlaky počas šiestich mesiacov môžu meškať

Práce na trakčnom vedení začnú v pondelok, trvať majú šesť mesiacov v dvoch etapách.

BRATISLAVA. Meškanie či odrieknutie vlakov spôsobí v nasledujúcich šiestich mesiacoch rekonštrukcia trakčného vedenia v Bratislave. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) spúšťajú od pondelka (28. 5.) komplexnú úpravu trakčného vedenia v Bratislave v hlavnej stanici.

"Počas jednotlivých etáp výstavby dôjde k odrieknutiu, respektíve k meškaniu niektorých vlakov. Odporúčame preto cestujúcim, aby pozorne sledovali zmeny v doprave počas konania výluk a informovali sa o aktuálnej situácii," uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.

Rekonštrukcia prebehne počas šiestich mesiacov v jednotlivých etapách. Prvá bude trvať od 28. mája do 3. júna a bude prebiehať od 8.00 h do 20.00 h.

"Prosíme cestujúcu verejnosť o pochopenie a trpezlivosť," dodala Pavliková. Po ukončení prvej etapy bude nasledovať prestávka jeden týždeň a následne sa od 12. do 20. júna zrealizuje druhá etapa rekonštrukcie.

ŽSR sa rozhodli komplexne zrekonštruovať trakčné vedenie na hlavnej stanici po pretrvávajúcich problémoch a často sa opakujúcich prevádzkových poruchách. "Za posledný rok zapríčinili poruchy trakčného vedenia v stanici Bratislava hlavná stanica niekoľkominútové až hodinové meškanie vlakov s vplyvom nielen na vnútroštátnu dopravu, ale aj na medzinárodnú dopravu," opísala Pavliková.

Príčinou porúch je pritom podľa Pavlikovej zastaraný technický stav, keďže trakčné vedenie v bratislavskej hlavnej stanici bolo vybudované v roku 1967. S rekonštrukciou vedenia ŽSR rátali už oveľa skôr, zhruba pred 10 až 15 rokmi. "Predpokladalo sa, že bude súčasťou výstavby 4., respektíve 5. železničného koridoru," doplnila Pavliková. Štvrtý sa však vôbec nezačal, piaty sa realizoval až od úseku Bratislava - Rača. Náklady na celú realizáciu komplexnej rekonštrukcie sú takmer šesť miliónov eur a ŽSR si financovanie zabezpečuje z vlastných zdrojov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 808
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 842
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 112
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 619
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 806
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 236
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 140
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 088
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 069
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 969