SME
Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Pôvodné električky do tunela nevrátia

Cez tunel majú jazdiť už len dva spoje. Kedy ho otvoria je nejasné.

Tunel je neprístupný od 2.februára, kedy tu objavili prasklinu.Tunel je neprístupný od 2.februára, kedy tu objavili prasklinu. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Keď ho 20. marca začali opravovať, tvrdili, že rekonštrukcia bude trvať šesťdesiat dní. Uplynuli dva mesiace a termín, kedy otvoria električkový tunel pod Hradom, je stále neznámy.

Či to bude neskôr avizovaný prvý jún, sme sa nedozvedeli. Odpovede hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková prisľúbila dnes.

Zatiaľ je známe len to, že po otvorení tunela sa električky k svojim pôvodným trasám nevrátia.

Zmenené trasy električiek sa totiž podľa dopravnej komisie mesta osvedčili. Linky 1, 11, 12 a 16 ostanú zrušené.

Skryť Vypnúť reklamu

Dva spoje cez tunel

Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ) vraví, že aj odborníci hodnotia úpravu liniek pozitívne. Podobný systém funguje podľa Uhlera aj v iných európskych mestách.

Poslanec vraví, že po otvorení tunela by ním premávať už len dve električky 5 a 9. Linka 4 má ďalej jazdiť po nábreží.

Trasy a čísla električiek zmenil dopravný podnik 19. marca. Zaviedol vtedy takzvaný dvojlinkový variant, po každej radiále tak jazdia dva spoje. Liniek je teda menej, no električky premávajú častejšie. Základný interval je osem minút, cez víkend jazdia každých 15 minút.

Pred úpravou premávali každých 12 minút a počas sviatkov a víkendov každých 20. Zmenou vraj chcel dopravný podnik znížiť počet liniek a zaviesť jednotný sieťový interval, nie šetriť.

Skryť Vypnúť reklamu

Peniaze

Tunela je zatvorený od 2. februára, keď tam počas silných mrazov objavili prasklinu. Predbežné náklady vyčíslili na 259-tisíc eur. Staneková vraví, že dopravný podnik zatiaľ peniaze od mesta nežiadal.

Tunel opravuje firma Slovenské tunely. Dopravný podnik ju vybral na základe prieskumu trhu z troch spoločností, ktoré spĺňali zadané odborné kritériá.

Mesto pritom tunel výrazne rekonštruovalo v roku 2010, stálo to vtedy 8,3 milióna eur.

Zatvorený tunel komplikuje cestovanie napríklad nevidiacim, ktorí chodia do ich knižnice pri tuneli.

oprava_res.jpg

Tunel začali opravovať 20. marca.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 17 728
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 175
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 164
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 824
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 831
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 257
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 678
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 098
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 802
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 551
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 813
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 176
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 828
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 678
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 316
  6. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 590
  7. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 3 493
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 313
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu