SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Každý druhý Bratislavčan nechce platiť za parkovanie v širšom centre mesta

Spoplatnenie státia v rezidenčnej zóne sa má dotknúť výlučne majiteľov áut, ktorí v danej zóne nemajú trvalý pobyt.

Problémy s parkovaním v Petržalke.Problémy s parkovaním v Petržalke. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Zastupiteľstvo bude zrejme o zmene parkovacej politiky rokovať v júni.

BRATISLAVA. Takmer každý druhý Bratislavčan, ktorý sa zapojil do verejnej diskusie o pripravovanej parkovacej politike mesta, nechce, aby sa za parkovanie v širšom centre platilo. Takto regulované by malo byť počas pracovných dní od 8.00 do 18.00 h. Do diskusie, ktorá sa skončila v stredu 16. mája, sa zapojilo viac ako 3500 ľudí.

Diskusiu mesto otvorilo 11. apríla na oficiálnej stránke mesta aj na sociálnej sieti Facebook. Okrem toho sa monitorovali aj diskusie na internetových stránkach regionálnych a celoslovenských médií. "Cieľom bolo vygenerovať názory Bratislavčanov nielen na aktuálnu situáciu z hľadiska parkovania v meste, ale aj princípy, ktorými by v budúcnosti chcelo mesto regulovať statickú dopravu," uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Skryť Vypnúť reklamu

V ankete súhlasili

Podľa doterajších výsledkov najväčší záujem bol o anketové otázky, do ktorých sa zapojilo 2030 ľudí. Verejnosť na stránke mesta však využívala aj diskusné fórum. Ôsmi z desiatich diskutujúcich pritom podporovali systém rezidenčného parkovania, teda pravidlá, ktoré uprednostňujú vodičov s trvalým pobytom v meste. "Bratislavčania v pomere 60 ku 40 súhlasia s tým, aby majitelia dvoch a viacerých áut zaplatili poplatok za parkovanie vo vyznačenej rezidenčnej zóne," poznamenal hovorca.

Prvé dni diskusie vyvolali výrazný nesúhlas s tým, aby rezidenti platili za parkovanie na rezidenčných miestach počas dňa. Samospráva preto zdôraznila, že spoplatnenie státia v rezidenčnej zóne sa má dotknúť výlučne majiteľov áut, ktorí v danej zóne nemajú trvalý pobyt. "To znamená, že rezident bude môcť parkovať v zóne bezplatne v priebehu celého dňa," podotkol Andrassy. Preukaz rezidenta Bratislavčan získa nielen na vozidlo v jeho vlastníctve, ale aj na služobné auto, ktoré používa na súkromné účely.

Skryť Vypnúť reklamu

Z diskusie i výsledkov ankety tiež vyplýva, že vyše 95 percent anketárov vníma možnosti parkovania v meste ako veľmi zlé, respektíve zlé, ale nie až katastrofálne. "Diskusia k parkovacej stratégii vygenerovala okrem jednoznačných postojov aj témy, ktoré bude musieť v blízkej budúcnosti riešiť vedenie mesta," pokračoval Andrassy.

Treba záchytné parkoviská

Ide napríklad o budovanie záchytných parkovísk na okraji Bratislavy s ich zapojením do systému "Parkuj a Cestuj" mestskou hromadnou dopravou (P+R) alebo o myšlienku výstavby nových parkovacích domov, ktoré budú využívať automatické systémy parkovania. Vďaka tomu možno podľa diskutujúcich dlhodobo riešiť zlú situáciu s parkovaním. "Meniť dopravné návyky Bratislavčanov i návštevníkov mesta nebude ľahká vec," dodal Andrassy.

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor zároveň zriadil komisiu, v ktorej sú okrem poslancov bratislavského mestského zastupiteľstva aj odborníci na dopravu, starostovia viacerých mestských častí, zástupcovia Dopravného podniku Bratislava či mestskej polície. O definitívnej podobe nových pravidiel parkovania rozhodnú mestskí poslanci aj na základe verejnej diskusie i na základe podkladov od odbornej komisie.

Podľa aktuálnych dát je vyťaženosť osobných áut na úrovni 1,2-cestujúcich. To znamená, že len v každom piatom aute sa vezie so šoférom aspoň jeden spolujazdec. V Bratislave majú dnes vodiči k dispozícii okolo 150.000 miest, z ktorých takmer polovica má charakter uličného parkovania. Podľa údajov z polície v meste je evidovaných viac ako 210.000 áut a ďalších takmer 100.000 prichádza každý pracovný deň do Bratislavy z okolitých obcí, miest či regiónov Slovenska.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  3. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  4. Opäť sme na dobrej vlne
  5. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  6. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  10. Tento rok turizmu neprial
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 299
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 14 417
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 9 978
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 765
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 787
  6. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 5 485
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 5 423
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 978
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 960
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 759
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 13 437
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 991
  3. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 7 694
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 076
  5. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 737
  6. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 736
  7. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 711
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 567
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu