Každý druhý Bratislavčan nechce platiť za parkovanie v širšom centre mesta

Spoplatnenie státia v rezidenčnej zóne sa má dotknúť výlučne majiteľov áut, ktorí v danej zóne nemajú trvalý pobyt.

Problémy s parkovaním v Petržalke.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Zastupiteľstvo bude zrejme o zmene parkovacej politiky rokovať v júni.

BRATISLAVA. Takmer každý druhý Bratislavčan, ktorý sa zapojil do verejnej diskusie o pripravovanej parkovacej politike mesta, nechce, aby sa za parkovanie v širšom centre platilo. Takto regulované by malo byť počas pracovných dní od 8.00 do 18.00 h. Do diskusie, ktorá sa skončila v stredu 16. mája, sa zapojilo viac ako 3500 ľudí.

Diskusiu mesto otvorilo 11. apríla na oficiálnej stránke mesta aj na sociálnej sieti Facebook. Okrem toho sa monitorovali aj diskusie na internetových stránkach regionálnych a celoslovenských médií. "Cieľom bolo vygenerovať názory Bratislavčanov nielen na aktuálnu situáciu z hľadiska parkovania v meste, ale aj princípy, ktorými by v budúcnosti chcelo mesto regulovať statickú dopravu," uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

V ankete súhlasili

Podľa doterajších výsledkov najväčší záujem bol o anketové otázky, do ktorých sa zapojilo 2030 ľudí. Verejnosť na stránke mesta však využívala aj diskusné fórum. Ôsmi z desiatich diskutujúcich pritom podporovali systém rezidenčného parkovania, teda pravidlá, ktoré uprednostňujú vodičov s trvalým pobytom v meste. "Bratislavčania v pomere 60 ku 40 súhlasia s tým, aby majitelia dvoch a viacerých áut zaplatili poplatok za parkovanie vo vyznačenej rezidenčnej zóne," poznamenal hovorca.

Prvé dni diskusie vyvolali výrazný nesúhlas s tým, aby rezidenti platili za parkovanie na rezidenčných miestach počas dňa. Samospráva preto zdôraznila, že spoplatnenie státia v rezidenčnej zóne sa má dotknúť výlučne majiteľov áut, ktorí v danej zóne nemajú trvalý pobyt. "To znamená, že rezident bude môcť parkovať v zóne bezplatne v priebehu celého dňa," podotkol Andrassy. Preukaz rezidenta Bratislavčan získa nielen na vozidlo v jeho vlastníctve, ale aj na služobné auto, ktoré používa na súkromné účely.

Z diskusie i výsledkov ankety tiež vyplýva, že vyše 95 percent anketárov vníma možnosti parkovania v meste ako veľmi zlé, respektíve zlé, ale nie až katastrofálne. "Diskusia k parkovacej stratégii vygenerovala okrem jednoznačných postojov aj témy, ktoré bude musieť v blízkej budúcnosti riešiť vedenie mesta," pokračoval Andrassy.

Treba záchytné parkoviská

Ide napríklad o budovanie záchytných parkovísk na okraji Bratislavy s ich zapojením do systému "Parkuj a Cestuj" mestskou hromadnou dopravou (P+R) alebo o myšlienku výstavby nových parkovacích domov, ktoré budú využívať automatické systémy parkovania. Vďaka tomu možno podľa diskutujúcich dlhodobo riešiť zlú situáciu s parkovaním. "Meniť dopravné návyky Bratislavčanov i návštevníkov mesta nebude ľahká vec," dodal Andrassy.

Primátor zároveň zriadil komisiu, v ktorej sú okrem poslancov bratislavského mestského zastupiteľstva aj odborníci na dopravu, starostovia viacerých mestských častí, zástupcovia Dopravného podniku Bratislava či mestskej polície. O definitívnej podobe nových pravidiel parkovania rozhodnú mestskí poslanci aj na základe verejnej diskusie i na základe podkladov od odbornej komisie.

Podľa aktuálnych dát je vyťaženosť osobných áut na úrovni 1,2-cestujúcich. To znamená, že len v každom piatom aute sa vezie so šoférom aspoň jeden spolujazdec. V Bratislave majú dnes vodiči k dispozícii okolo 150.000 miest, z ktorých takmer polovica má charakter uličného parkovania. Podľa údajov z polície v meste je evidovaných viac ako 210.000 áut a ďalších takmer 100.000 prichádza každý pracovný deň do Bratislavy z okolitých obcí, miest či regiónov Slovenska.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 13 698
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 091
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 447
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 914
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 752
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 708
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 437
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 433
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 425
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 175

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop