Mesto chce cestujúcich učiť ohľaduplnosti k nevidiacim

Kampaň Nezatváraj oči pred nevidiacimi ukončia v lete.

Cestovanie verejnou dopravou je pre nevidiacich občanov často jediným možným spôsobom prepravy v rámci mesta, preto je ohľaduplnosť ostatných cestujúcich voči nim dôležitá.(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Kampaň Nezatváraj oči pred nevidiacimi je v týchto dňoch podporená vonkajšou reklamou, ukončia ju v lete.

BRATISLAVA. V hlavnom meste spustili osvetovú kampaň Nezatváraj oči pred nevidiacimi, má pomôcť cestovať mestskou hromadnou dopravou bez predsudkov a s úsmevom. Ako informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, kampaň spustilo mesto Bratislava v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska.

V týchto dňoch je okrem distribúcie informačných letákov podporená vonkajšou reklamou, v lete ju ukončia umiestnením špeciálnych nálepiek, ktoré budú podnecovať cestujúcich k väčšej ohľaduplnosti a pomoci iným.

Cestovanie verejnou dopravou je pre nevidiacich občanov často jediným možným spôsobom prepravy v rámci mesta, preto je ohľaduplnosť ostatných cestujúcich voči nim dôležitá.

"Nevšímavosť či ľahostajnosť zo strany iných je dnes najväčším nepriateľom hendikepovaných cestujúcich. Kampaň, ktorej cieľom je nielen osveta, ale aj informovanie o tom, ako sa správať k cestujúcim so zrakovým postihnutím, spustila Bratislava na základe prieskumu, ktorý poukázal na prekážky pri cestovaní nevidiacich mestskou hromadnou dopravou," uviedol Andrassy.

Prieskum podľa neho poukázal hlavne na nevšímavosť zo strany cestujúcich, neochotu poradiť či pomôcť hendikepovaným či na neústretové, niekedy až arogantné správanie sa vodičov MHD. Na základe výsledkov prieskumu už preškolili pracovníkov dopravného podniku a poučili ich, ako sa správať, keď na zastávke stojí človek s bielou palicou či vodiacim psom. Cestujúcich by mala kampaň zase naučiť chápať správanie sa hendikepovaných.

O prekážkach, ktoré čakajú nevidiacich v uliciach, si prečítajte tu: Niekedy nezachráni ani biela palička

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 463
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 099
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 621
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 448
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 094
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 001
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 901
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 799
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 612
  10. Inteligencia vo všetkom 1 539

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop