Mesto chce cestujúcich učiť ohľaduplnosti k nevidiacim

Kampaň Nezatváraj oči pred nevidiacimi ukončia v lete.

Cestovanie verejnou dopravou je pre nevidiacich občanov často jediným možným spôsobom prepravy v rámci mesta, preto je ohľaduplnosť ostatných cestujúcich voči nim dôležitá.(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Kampaň Nezatváraj oči pred nevidiacimi je v týchto dňoch podporená vonkajšou reklamou, ukončia ju v lete.

BRATISLAVA. V hlavnom meste spustili osvetovú kampaň Nezatváraj oči pred nevidiacimi, má pomôcť cestovať mestskou hromadnou dopravou bez predsudkov a s úsmevom. Ako informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy, kampaň spustilo mesto Bratislava v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska.

V týchto dňoch je okrem distribúcie informačných letákov podporená vonkajšou reklamou, v lete ju ukončia umiestnením špeciálnych nálepiek, ktoré budú podnecovať cestujúcich k väčšej ohľaduplnosti a pomoci iným.

Cestovanie verejnou dopravou je pre nevidiacich občanov často jediným možným spôsobom prepravy v rámci mesta, preto je ohľaduplnosť ostatných cestujúcich voči nim dôležitá.

"Nevšímavosť či ľahostajnosť zo strany iných je dnes najväčším nepriateľom hendikepovaných cestujúcich. Kampaň, ktorej cieľom je nielen osveta, ale aj informovanie o tom, ako sa správať k cestujúcim so zrakovým postihnutím, spustila Bratislava na základe prieskumu, ktorý poukázal na prekážky pri cestovaní nevidiacich mestskou hromadnou dopravou," uviedol Andrassy.

Prieskum podľa neho poukázal hlavne na nevšímavosť zo strany cestujúcich, neochotu poradiť či pomôcť hendikepovaným či na neústretové, niekedy až arogantné správanie sa vodičov MHD. Na základe výsledkov prieskumu už preškolili pracovníkov dopravného podniku a poučili ich, ako sa správať, keď na zastávke stojí človek s bielou palicou či vodiacim psom. Cestujúcich by mala kampaň zase naučiť chápať správanie sa hendikepovaných.

O prekážkach, ktoré čakajú nevidiacich v uliciach, si prečítajte tu: Niekedy nezachráni ani biela palička

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 604
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 057
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 903
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 749
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 447
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 143
  7. Kam do tepla v januári? 2 223
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 995
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 834
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 118