SME

Predali skoro všetko, čo nechceli vyhodiť

Nedeľný bazár, ktorý zorganizovali po prvý raz na Žilinskej, sa ujal.

(Zdroj: SME - autorka)

STARÉ MESTO. Na trhovisku Žilinská bolo včera rušno. Ovocie a zeleninu však vystriedali topánky, šaty, knižky, hračky či klietka pre škrečka. Konal sa prvý Nedeľný bazár.

„Rokmi sa tu vytvorila komunita. Ja sem chodím od malička. A každý z nás má veľa vecí, ktoré nenosí a nechce ich ani vyhodiť,“ vysvetľovala organizátorka Tereza Langerová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predali plné tašky vecí

Zavolala teda svoje kamarátky a známych. S plnou taškou prišla aj divadelníčka Anna Grusková. „Nikdy som nič nepredávala a chcela som si to skúsiť,“ povedala. „Často chodím na tento trh a je pre mňa zaujímavé zistiť, ako sa cítia predajcovia,“ hovorila.

SkryťVypnúť reklamu

„Doniesla som jeden a pol tašky z našej preplnenej garáže. Mám 14,5-ročnú dcéru, ktorá narástla za posledný rok o desať centimetrov a predtým tiež o desať, takže niektoré veci nestíhala ani ponosiť,“ vysvetľovala Barbora od vedľajšieho stola.

Zbavila sa tričiek, šiat, topánok aj knižiek od 50 centov do 10 eur. „Predala som veci aj jednej rómskej rodine, ktorá by si nemohla dovoliť kúpiť nové interaktívne učebnice angličtiny alebo nové tenisky, ako som predávala ja,“ tešila sa.

bazar50_res.jpg

O topánky bol veľký záujem.

FOTO SME - autorka

Budúcnosť je otázna

Bazár na Žilinskej by chcela Langerová zopakovať. Trhovisko však pomaly končí, keďže tam chcú postaviť polyfunkčný dom.

Na inom mieste by bazár nemal zmysel, myslí si Langerová, ktorá sa už niečo podobné snažila zorganizovať inde. Práve na Žilinskej sa však stretáva množstvo ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

„Je mi veľmi ľúto, že nad trhoviskom visia mraky. Lebo celá Európa objavuje krásu farmárskych trhov,“ hovorí Grusková. "Žilinská má zákazníkov. Chodí sem veľa ľudí i rôzne celebrity," podotkla. Na Žilinskej totiž stretnete napríklad Emíliu Vášáryovú či Zuzanu Kronerovú.

Riešením by podľa návštevníčiek trhu mohlo byť, keby ho Staré Mesto presťahovalo na neďaleký dvor Veposu, ktorý Starému Mestu patrí. Firma, ktorá si ho prenajíma, ho však užíva.

sm-0507-008f-bazar12_res_res.jpg

Anna Grusková (v červených šatách) prišla s plnou taškou.

bazar_res.jpg

Ženy sa vzdali šiat.

sm-0507-008f-bazar4.rw-r893_res.jpg

Deti sa vzdali hračiek.

sm-0507-008f-bazar10.rw_res.jpg

V ponuke bola bábika i šaty po dcére, ktorá rýchlo vyrástla.

sm-0507-008f-trh2.rw-r487_res.jpg

Predávali sa i knižky pre deti či bedekre.

sm-0507-008f.rw-r674_res.jpg

Prišli aj umelci, ktorí ponúkali svoje výrobky.

bazar05_res.jpg

FOTO SME - autorka a GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  1. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  2. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  3. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  4. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  6. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  8. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 25 586
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 13 126
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 8 014
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 368
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 7 099
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 4 837
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 712
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 123
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 188 823
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 806
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 435
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 887
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 679
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 537
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 335
  8. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 3 720
  1. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  3. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  4. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  5. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  6. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
SkryťZatvoriť reklamu