Jeden má právomoc vypnúť semafory a nechať riadiť križovatky policajných elévov, druhý je elévom na križovatke.
Nie, že by bol takýto tréning elévov zbytočný. V živote mesta nastávajú aj situácie, kedy je muž v uniforme, s píšťalkou a ukazovátkom prínosnejší, než semafor, a to dokonca aj
v plne elektrizovanom svete, kde semaforom rozkazujú počítačové algoritmy. No ranná špička po predĺženom víkende medzi ne nepatrí, ako bolo vidno napríklad 2. mája v bratislavských uliciach, aj na mapách od Google so zobrazením hustoty premávky.
Vodiči, ktorí v ten deň čakali napríklad na Vajnorskej, vrátane autora tohto stĺpčeka, stratili možno len pár minút. A možno tých pár minút, aj keď sa nasčítajú za všetkých čakajúcich, stoja za to, aby sme mali dobre vycvičených policajtov.
Lenže o koľko by sa kvalita križovatkového tréningu zhoršila, ak by prebiehal povedzme cez víkend. Alebo aspoň v pondelok pred voľným utorkom a nie v stredu po ňom?
Keď sa dokážu dopravnej situácii prispôsobovať cestári či prepravcovia nadrozmerných nákladov, prečo nie aj policajní učitelia?