Bratislava odmieta pontóny na nábreží

Do obchodov sa možno turisti budú voziť loďou. Na nábreží chcú postaviť pontóny

Nábrežie pri Eurovei je dnes obľúbenou promenádou.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Vedenie Bratislavy tvrdí, že pristávanie lodí pred Euroveou by ľuďom vzalo kontakt s vodou.

BRATISLAVA. Mamičky s deťmi, skupinky mladých i ľudia v oblekoch, ktorí si priniesli obed v miske, sedávajú na schodoch na nábreží Dunaja v Bratislave.

Ľavý breh rieky ožil v roku 2010 spolu s otvorením novej nábrežnej štvrte Eurovea s dnes obľúbenou promenádou.

Zmeniť by to mohla výstavba pontónov, kde by pristávali aj turistické lode, tvrdia aktivisti. Obávajú sa znehodnotenia lokality.

Pristávanie veľkých kabínkových lodí by podľa nich neznamenalo len vystupovanie turistov ponad hrajúce sa deti a ľudí, ale aj zásobovanie lodí a zničenie jedinečného prístupu verejnosti k Dunaju.

Ochranárka Katarína Šimončičová vraví, že lode môžu zabrať ľuďom, ktorí necestujú loďou, aj výhľad na Dunaj.

Pontóny na brehu pri obchodnom centre Eurovea plánuje Slovenský vodohospodársky podnik, o kotvení turistických lodí nehovorí. Lode by tam radi videli zástupcovia nákupného centra.

Bratislava: neprijateľné

info
Eurovea
  • 2006 – začiatok výstavby – developer Ballymore Properties;
  • 2010 – otvorenie novej zóny s hotelom, kanceláriami, obchodným centrom, parkom, námestím a promenádou;
  • 2010 – vyhlásená za stavbu roka;
  • 2016 – plánované otvorenie - Eurovea II.

Pontóny nie, také je zatiaľ stanovisko vedenia Bratislavy. O vyjadrenie ich požiadal krajský úrad životného prostredia.

Hovorca primátora Ľubomír Andrassy povedal, že kotvenie lodí považujú za neprijateľné.

„Územie je jedným z mála, kde sa môžu Bratislavčania dostať do kontaktu s Dunajom, ide o cenné územie na trávenie voľného času.“

Krajský úrad požiadal o stanovisko aj mestskú časť Ružinov, ktorá vydáva pre oblasť Eurovey stavebné povolenie.

Hovorkyňa Ružinova Miroslava Štrosová vraví, že zatiaľ sa k zámeru nevyjadrovali.

Pontóny vraj len vrátia

Slovenský vodohospodársky podnik mestu oponuje. Hovorca podniku Pavel Machava vraví, že pontóny na nábreží boli a len ich sem vrátia. Majú už dokonca aj povolenie.

„Pontón bude kotviť na tom istom mieste, kde bol ešte pred výstavbou obchodného centra,“ hovorí Machava.

Žiadosť o povolenie státia plávajúceho zariadenia zaslali na Štátnu plavebnú správu, ktorá im ho ešte vlani vydala.

Pontóny majú podľa Machavu slúžiť na prevádzkové potreby podniku, napríklad pri čistení Dunaja, žiadne turistické lode nespomína.

Priznáva však, že na nábreží budú musieť dobudovať niektoré zariadenia, ktoré budú slúžiť na ukotvenie samotného pontónu. Čas výstavby je zatiaľ neznámy.

Aj pre turistov

Iný zámer pontónov však propagovala Eurovea už pri svojom otváraní.

„Nezabudnuteľnou súčasťou novej štvrte budú aj rýchlolode, ktoré úplne zmenia zaužívané spôsoby prepravy,“ písali o lodnej doprave.

„Na nábreží vyrastú pontóny, ktoré budú slúžiť ako nástupisko pre lode smerujúce napríklad z Viedne do Bratislavy.“

Aj dnes Oľga Ďuráková, marketingová manažérka obchodného centra, hovorí, že niektoré pontóny na nábreží by radi využívali aj ako prístavisko pre malé člny.

„Boli by umiestnené vo vzdialenejších častiach nábrežia,“ hovorí Ďuráková. „Mohli by slúžiť napríklad pre typy lodí ako má Twin City Liner alebo menšie súkromné lode a motorové člny, aj keď silný prúd Dunaja môže takúto situáciu skomplikovať.“

Eurovea odmieta, že by pontóny či lode ubrali z verejného priestoru, promenády alebo by zasiahli do dnešnej podoby nábrežia.

„Je v našom záujme, aby bol nábrežný park pre návštevníkov stále zaujímavý.“ Vystavanie pontónov by tento zámer podľa Ďurákovej len podporilo.

ludia_res.jpg

Vedenie mesta sa obáva, že ľudia stratia kontakt s vodou.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

eurovea_res.jpg

Pohľad na nábrežie, Eurovea sa potiahne až k mostu Apollo. Pohľad z vrtuľníka City Helicopters.

Foto SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK

twin_res.jpg

Eurovea chce, aby na pontónoch pristávali lode ako Twin City liner.

FOTO - ARCHÍV SME

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  3. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  4. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 937
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 465
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 446
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 238
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 787
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 666
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 136
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 046
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 603
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 550