Bratislava chce byť ekologická ako Viedeň

Hlavné mesto chce poučiť firmy, ako sa správať šetrne k prírode. Majú sa hlásiť.

Rakúšania šetria elektrinu, máme sa od nich čo učiť.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Bratislava sľubuje, že bude ekologickejšia. Láka súkromné firmy do projektu, ktorý ich naučí, ako šetriť peniaze a zároveň chrániť prírodu.

info
Ako ušetrili
  • dohromady takmer
  • 30-­tisíc megawatthodín elektrickej energie;
  • 200­tisíc kubických
  • metrov vody;
  • vyprodukovali o 50­tisíc ton menej odpadu.

Projekt EKOprofit do Bratislavy prichádza z Viedne, odkiaľ sa šíri po celom svete.

„Bude fungovať podľa vzoru rakúskeho projektu ÖkoProfit Wien, ktorý od roku 1991 zaviedli už vo viac ako piatich tisíckach prevádzok po celom svete,“ opisuje Peter Rakovský zo spoločnosti Denkstatt, ktorá projekt na Slovensku vedie.

Napríklad viedenská tlačiareň Holzhausen Druck po zapojení sa do projektu ročne ušetrí 90­tisíc eur a 110 ton papiera.

Do projektu sa zapojila aj potravinárska výroba Pan Conso v rumunskom Temešvári, ktorá zmenšila
a stenčila obaly svojich výrobkov a ročne tak ušetrí vyše šesťtisíc eur a 45 percent výdavkov na balenie.

„Na optimalizáciu nie sú vždy potrebné financie. Viac než jedna tretina opatrení, ktoré viedli k šetreniu, bola organizačná,“ tvrdí Rakovský.

Napríklad rakúsky Mobilkom Austria iba optimalizoval svoje interné odpadové hospodárstvo a ročne tak ušetrí 30­tisíc eur a 90 ton odpadu.

V Bratislave najprv zaškolia zamestnanca magistrátu a Národnej agentúry pre rozvoj malého a stredného podnikania, ktorí vyškolia ďalších pracovníkov na komunikáciu s vedeniami bratislavských firiem, vysvetľuje Ľubica Jean-Jean z kancelárie riaditeľa bratislavského magistrátu.

Potom vyberú päťdesiat firiem, s ktorými budú hovoriť o možnostiach ekologickej prevádzky.

Po absolvovaní projektu majú spoločnosti hotovú približne polovicu krokov potrebných na získanie environmentálneho certifikátu, ktorý je dôležitý napríklad aj pri viacerých zákazkách so štátom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 399
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 989
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 995
  4. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 9 622
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 378
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 591
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 542
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 618
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 498