Bratislava chce byť ekologická ako Viedeň

Hlavné mesto chce poučiť firmy, ako sa správať šetrne k prírode. Majú sa hlásiť.

Rakúšania šetria elektrinu, máme sa od nich čo učiť.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Bratislava sľubuje, že bude ekologickejšia. Láka súkromné firmy do projektu, ktorý ich naučí, ako šetriť peniaze a zároveň chrániť prírodu.

info
Ako ušetrili
  • dohromady takmer
  • 30-­tisíc megawatthodín elektrickej energie;
  • 200­tisíc kubických
  • metrov vody;
  • vyprodukovali o 50­tisíc ton menej odpadu.

Projekt EKOprofit do Bratislavy prichádza z Viedne, odkiaľ sa šíri po celom svete.

„Bude fungovať podľa vzoru rakúskeho projektu ÖkoProfit Wien, ktorý od roku 1991 zaviedli už vo viac ako piatich tisíckach prevádzok po celom svete,“ opisuje Peter Rakovský zo spoločnosti Denkstatt, ktorá projekt na Slovensku vedie.

Napríklad viedenská tlačiareň Holzhausen Druck po zapojení sa do projektu ročne ušetrí 90­tisíc eur a 110 ton papiera.

Do projektu sa zapojila aj potravinárska výroba Pan Conso v rumunskom Temešvári, ktorá zmenšila
a stenčila obaly svojich výrobkov a ročne tak ušetrí vyše šesťtisíc eur a 45 percent výdavkov na balenie.

„Na optimalizáciu nie sú vždy potrebné financie. Viac než jedna tretina opatrení, ktoré viedli k šetreniu, bola organizačná,“ tvrdí Rakovský.

Napríklad rakúsky Mobilkom Austria iba optimalizoval svoje interné odpadové hospodárstvo a ročne tak ušetrí 30­tisíc eur a 90 ton odpadu.

V Bratislave najprv zaškolia zamestnanca magistrátu a Národnej agentúry pre rozvoj malého a stredného podnikania, ktorí vyškolia ďalších pracovníkov na komunikáciu s vedeniami bratislavských firiem, vysvetľuje Ľubica Jean-Jean z kancelárie riaditeľa bratislavského magistrátu.

Potom vyberú päťdesiat firiem, s ktorými budú hovoriť o možnostiach ekologickej prevádzky.

Po absolvovaní projektu majú spoločnosti hotovú približne polovicu krokov potrebných na získanie environmentálneho certifikátu, ktorý je dôležitý napríklad aj pri viacerých zákazkách so štátom.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 877
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 441
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 191
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 383
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 082
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 996
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 772
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 582
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 401
  10. Legendárna Transsibírska magistrála 1 386