Bratislava chce byť ekologická ako Viedeň

Hlavné mesto chce poučiť firmy, ako sa správať šetrne k prírode. Majú sa hlásiť.

Rakúšania šetria elektrinu, máme sa od nich čo učiť.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Bratislava sľubuje, že bude ekologickejšia. Láka súkromné firmy do projektu, ktorý ich naučí, ako šetriť peniaze a zároveň chrániť prírodu.

info
Ako ušetrili
  • dohromady takmer
  • 30-­tisíc megawatthodín elektrickej energie;
  • 200­tisíc kubických
  • metrov vody;
  • vyprodukovali o 50­tisíc ton menej odpadu.

Projekt EKOprofit do Bratislavy prichádza z Viedne, odkiaľ sa šíri po celom svete.

„Bude fungovať podľa vzoru rakúskeho projektu ÖkoProfit Wien, ktorý od roku 1991 zaviedli už vo viac ako piatich tisíckach prevádzok po celom svete,“ opisuje Peter Rakovský zo spoločnosti Denkstatt, ktorá projekt na Slovensku vedie.

Napríklad viedenská tlačiareň Holzhausen Druck po zapojení sa do projektu ročne ušetrí 90­tisíc eur a 110 ton papiera.

Do projektu sa zapojila aj potravinárska výroba Pan Conso v rumunskom Temešvári, ktorá zmenšila
a stenčila obaly svojich výrobkov a ročne tak ušetrí vyše šesťtisíc eur a 45 percent výdavkov na balenie.

„Na optimalizáciu nie sú vždy potrebné financie. Viac než jedna tretina opatrení, ktoré viedli k šetreniu, bola organizačná,“ tvrdí Rakovský.

Napríklad rakúsky Mobilkom Austria iba optimalizoval svoje interné odpadové hospodárstvo a ročne tak ušetrí 30­tisíc eur a 90 ton odpadu.

V Bratislave najprv zaškolia zamestnanca magistrátu a Národnej agentúry pre rozvoj malého a stredného podnikania, ktorí vyškolia ďalších pracovníkov na komunikáciu s vedeniami bratislavských firiem, vysvetľuje Ľubica Jean-Jean z kancelárie riaditeľa bratislavského magistrátu.

Potom vyberú päťdesiat firiem, s ktorými budú hovoriť o možnostiach ekologickej prevádzky.

Po absolvovaní projektu majú spoločnosti hotovú približne polovicu krokov potrebných na získanie environmentálneho certifikátu, ktorý je dôležitý napríklad aj pri viacerých zákazkách so štátom.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 937
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 465
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 446
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 238
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 787
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 666
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 136
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 046
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 603
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 550