Prvá pracovná slovensko-rakúska komisia na výstavbu mosta vznikla už v roku 2005, projekt narazil na vysoké finančné nároky. Na most treba 12 miliónov eur.
BRATISLAVA. Bratislavská krajská samospráva má veľký záujem na budovaní cezhraničnej dopravnej infraštruktúry, ktorej súčasťou sú predovšetkým mosty, spájajúce slovenský a rakúsky breh rieky Moravy.
Do finálnej podoby sa blíži cyklomost medzi Devínskou Novou Vsou a obcou Schlosshof, avšak regionálne zastupiteľstvo sa už v súčasnosti snaží oprášiť projekt cestného mosta medzi Záhorskou Vsou a rakúskym Angernom.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Ako konštatovali poslanci na dnešnom rokovaní zastupiteľstva, prvá pracovná slovensko-rakúska komisia na výstavbu mosta vznikla už v roku 2005, svetlo sveta uzrela aj projektová dokumentácia pre územné rozhodnutie a prezentovaná bola dokonca aj maketa budúceho mosta medzi Záhorskou Vsou a Angernom.
Projekt narazil na vysoké finančné nároky, v rámci ktorých len samotný most mal stáť približne 12 miliónov eur. Finančné prostriedky sa však už nedali získať s podporných fondov EÚ, nakoľko nastavený program, na rozdiel od spolkovej krajiny Dolné Rakúsko, neumožnil Bratislavskému samosprávnemu kraju vzhľadom na vysokú tvorbu HDP čerpať peniaze z eurofondov v období rokov 2007 - 2013.
Podľa predsedu BSK Pavla Freša, kraj sa rôznymi formami usiluje zmeniť doterajšie a nastaviť nové podmienky, ktoré by umožnili aj BSK čerpať finančné prostriedky z eurofondov v nasledujúcom referenčnom období.
Kraj sa preto už v súčasnosti usiluje získať financie na obstaranie projektovej dokumentácie vyššieho stupňa z prostriedkov, ktoré sa do Programu cezhraničnej spolupráce Slovensko Rakúsko na roky 2007 2013 vrátia z úspor zo znížených nákladov na niektoré iné spoločné projekty.
Na realizovanie zámerov výstavby cestného mosta medzi Záhorskou Vsou a Angernom by mala vzniknúť nová slovensko-rakúska pracovná komisia. Jej členov za slovenskú stranu kreovali na dnešnom zastupiteľstve, dodal Frešo.