Oddnes premáva trolejbus č. 64

Mesto plánuje tento rok začať s ďalším projektom – traťou Pražská-Vojenská nemocnica.

BRATISLAVA. V Bratislave začala premávať trolejbusová linka č. 64 po novovybudovanej trati Pražská – Hroboňova. Slávnostne ju dnes spustili do prevádzky primátor Milan Ftáčnik, predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ľubomír Belfi a riaditeľ spoločnosti ELZA Elektromontážny závod Bratislava, a.s. Vladimír Kováč.

Linka č. 64, ktorá bude premávať po obnovenej trati v oblasti Horského parku, zabezpečí obslužnosť v úseku Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto. Autobusová linka č. 41 má oddnes skrátenú trasu, premávať bude na úseku Vozovňa Hroboňova - Drotárska cesta – Búdkova. Jej interval bude prispôsobený premávke trolejbusu č. 64, na ktorý bude od vozovne Hroboňova nadväzovať.

Viacerí obyvatelia vyjadrili svoj nesúhlas s novou organizáciou dopravy. Skrátením linky 41 totiž zanikne priame spojenie Hlavnej stanice s Búdkovou, ktoré využívali študenti internátu Ekonomickej univerzity pri Horskom parku, či študenti Vysokej školy výtvarných umení na Drotárskej.

Primátor však sľúbil, že budú hľadať riešenie, ktoré bude v prospech obyvateľov aj dopravnej obslužnosti územia. Mesto podľa neho plánuje tento rok začať s ďalším projektom – traťou Pražská-Vojenská nemocnica.

“Určite to urobíme a takýmito postupnými krokmi sa budeme snažiť zlepšovať podmienky pre elektrickú trakciu, ktorú v meste máme,” uviedol Ftáčnik. “Aj tento malý kúsok znamená ďalší krok k tomu, aby ľudia vymenili autá za verejnú dopravu,” myslí si predseda BSK, podľa ktorého je trolejbus nielen ekologická forma dopravy, ale pre svoju nízku hlučnosť je aj kultúrnou dopravou.

Projekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy.

Projekt vypracovala spoločnosť Deltes, s.r.o. a stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA Elektromontážny závod Bratislava, a.s. Celková dĺžka trate je 4 150 metrov. Výstavbu ukončili 12. decembra, trať následne uviedli do skúšobnej prevádzky. Projekt Trolejbusová trať Pražská - Hroboňova stál takmer 2 361 365 eur.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 325
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 215
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 999
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 144
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 222
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 205
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 118
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 108
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 867