Oddnes premáva trolejbus č. 64

Mesto plánuje tento rok začať s ďalším projektom – traťou Pražská-Vojenská nemocnica.

BRATISLAVA. V Bratislave začala premávať trolejbusová linka č. 64 po novovybudovanej trati Pražská – Hroboňova. Slávnostne ju dnes spustili do prevádzky primátor Milan Ftáčnik, predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo, generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ľubomír Belfi a riaditeľ spoločnosti ELZA Elektromontážny závod Bratislava, a.s. Vladimír Kováč.

Linka č. 64, ktorá bude premávať po obnovenej trati v oblasti Horského parku, zabezpečí obslužnosť v úseku Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto. Autobusová linka č. 41 má oddnes skrátenú trasu, premávať bude na úseku Vozovňa Hroboňova - Drotárska cesta – Búdkova. Jej interval bude prispôsobený premávke trolejbusu č. 64, na ktorý bude od vozovne Hroboňova nadväzovať.

Viacerí obyvatelia vyjadrili svoj nesúhlas s novou organizáciou dopravy. Skrátením linky 41 totiž zanikne priame spojenie Hlavnej stanice s Búdkovou, ktoré využívali študenti internátu Ekonomickej univerzity pri Horskom parku, či študenti Vysokej školy výtvarných umení na Drotárskej.

Primátor však sľúbil, že budú hľadať riešenie, ktoré bude v prospech obyvateľov aj dopravnej obslužnosti územia. Mesto podľa neho plánuje tento rok začať s ďalším projektom – traťou Pražská-Vojenská nemocnica.

“Určite to urobíme a takýmito postupnými krokmi sa budeme snažiť zlepšovať podmienky pre elektrickú trakciu, ktorú v meste máme,” uviedol Ftáčnik. “Aj tento malý kúsok znamená ďalší krok k tomu, aby ľudia vymenili autá za verejnú dopravu,” myslí si predseda BSK, podľa ktorého je trolejbus nielen ekologická forma dopravy, ale pre svoju nízku hlučnosť je aj kultúrnou dopravou.

Projekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy.

Projekt vypracovala spoločnosť Deltes, s.r.o. a stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA Elektromontážny závod Bratislava, a.s. Celková dĺžka trate je 4 150 metrov. Výstavbu ukončili 12. decembra, trať následne uviedli do skúšobnej prevádzky. Projekt Trolejbusová trať Pražská - Hroboňova stál takmer 2 361 365 eur.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  3. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 855
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 450
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 431
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 252
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 777
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 669
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 129
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 049
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 601
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 551