Vodári nechcú Sihoť sprístupniť cyklistom

Cyklistická trasa sa končí v Karlovej Vsi, hľadajú sa možnosti jej prepojenia do Devína. Variant mimo ostrova Sihoť je podľa vodární aj najlacnejší.

Ostrov Sihoť je zásobárňou pitnej vody pre časť Bratislavy a chránený vodný zdroj.(Zdroj: www.vodarenskemuzeum.sk)

BRATISLAVA. Cyklistická trasa mimo ostrova Sihoť v bratislavskej Karlovej Vsi - to je riešenie, ktoré preferuje Bratislavská vodárenská spoločnosť.

„V prvom rade nám ide o bezpečnosť dodávky vody a jej kvalitu,“ tvrdí generálny riaditeľ spoločnosti Radoslav Jakab. Až na druhom mieste podľa neho stojí „nadslužba“ pre občanov, a to otvorenie lokality pre cyklistov.

Cyklistická trasa sa končí v Karlovej Vsi, hľadajú sa preto možnosti jej prepojenia do Devína. Cyklotrasa sa musí dobudovať najmä preto, aby sa mohol plnohodnotne využívať budúci cyklomost do Rakúska ponad rieku Moravu.

Medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou už cyklotrasa existuje. Mesto by chcelo prepojenie vyriešiť ešte v tomto volebnom období. "Vzhľadom na cyklomost, ktorý je veľkou investíciou, nadväzuje na Rakúsko a rozvoj cestovného ruchu, to jednoducho musíme urobiť," pripomenul primátor Milan Ftáčnik.

Tri varianty

Sú vypracované tri varianty vedenia cyklotrasy. Jednou z nich je viesť ju úplne popri ceste. V ďalšom by popri ceste išla len jej časť a časť by viedla okolo domov a záhrad. "Keď prechádzate popred domy cyklistickou cestou, sú tam výjazdy z garáží, výjazdy z domov. Je to tiež nebezpečné. To, že cyklisti idú pozdĺžne popri ceste, nie je maximálna bezpečnosť, ale majú svoj pás a sú oddelení od dopravy," dodal Jakab s tým, že v úseku by sa mala upraviť rýchlosť na 50 km/h. Tretím je sihotský variant.

O téme sprístupnenia ostrova niekoľkokrát rokovali minister životného prostredia, primátor Bratislavy aj riaditeľ vodárenskej spoločnosti. Minulý rok vznikla pracovná skupina, ktorá sa zaoberá možnosťou vedenia cyklotrasy cez Sihoť. Zastúpenie v nej majú všetky strany. „Bratislavská vodárenská spoločnosť dala spracovať štúdiu uskutočniteľnosti, kde sa zvažoval sihotský aj mimosihotský variant,“ informoval Radoslav Jakab.

Zo štúdie podľa neho ako najlacnejší vyšiel jeden z mimosihotských variantov. „Ochrana ostrova Sihoť tak, ako je nastavená teraz by sa zachovala, čo je podstatné pre Bratislavskú vodárenskú spoločnosť,“ povedal riaditeľ BVS. Podľa neho je však sihotský úsek len jeden z viacerých, ktoré treba pri cyklotrase z Devína do Karlovej Vsi vyriešiť.

Riaditeľ vodární: problém je kameňolom

„Tá debata sa zúžila na to, že ak sa sprístupní Sihoť, tak sa dostaneme do Devína. Sihoť však siaha len po bývalý vojenský most a po kameňolom,“ dodal Jakab s tým, že práve kameňolom je pre cyklotrasu jeden z najťažších úsekov. Riaditeľ BVS vidí riešenie vo vytvorení samostatného pruhu pre cyklistov popri ceste. Chrániť by ich mohla napríklad zmena rýchlosti v tomto úseku. O možnom riešení však budú dotknuté strany ešte rokovať.

V septembri minulého roka minister životného prostredia József Nagy nevylúčil, že by ostrov Sihoť mohol byť pre cyklistov prístupný, ak Bratislavská vodárenská spoločnosť, a.s. požiada o zmenu spôsobu využitia alebo ochrany vodného zdroja. Podľa jeho slov je možné chrániť vodné zdroje aj inak ako celoplošne, netreba oplotiť celé cesty a dajú sa chrániť aj bodovo.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 833
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 682
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 934
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 626
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 313
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 285
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 375
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 811
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 224
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 191

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop