SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Vodári nechcú Sihoť sprístupniť cyklistom

Cyklistická trasa sa končí v Karlovej Vsi, hľadajú sa možnosti jej prepojenia do Devína. Variant mimo ostrova Sihoť je podľa vodární aj najlacnejší.

Ostrov Sihoť je zásobárňou pitnej vody pre časť Bratislavy a chránený vodný zdroj.Ostrov Sihoť je zásobárňou pitnej vody pre časť Bratislavy a chránený vodný zdroj. (Zdroj: www.vodarenskemuzeum.sk)

BRATISLAVA. Cyklistická trasa mimo ostrova Sihoť v bratislavskej Karlovej Vsi - to je riešenie, ktoré preferuje Bratislavská vodárenská spoločnosť.

„V prvom rade nám ide o bezpečnosť dodávky vody a jej kvalitu,“ tvrdí generálny riaditeľ spoločnosti Radoslav Jakab. Až na druhom mieste podľa neho stojí „nadslužba“ pre občanov, a to otvorenie lokality pre cyklistov.

Cyklistická trasa sa končí v Karlovej Vsi, hľadajú sa preto možnosti jej prepojenia do Devína. Cyklotrasa sa musí dobudovať najmä preto, aby sa mohol plnohodnotne využívať budúci cyklomost do Rakúska ponad rieku Moravu.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou už cyklotrasa existuje. Mesto by chcelo prepojenie vyriešiť ešte v tomto volebnom období. "Vzhľadom na cyklomost, ktorý je veľkou investíciou, nadväzuje na Rakúsko a rozvoj cestovného ruchu, to jednoducho musíme urobiť," pripomenul primátor Milan Ftáčnik.

Tri varianty

Sú vypracované tri varianty vedenia cyklotrasy. Jednou z nich je viesť ju úplne popri ceste. V ďalšom by popri ceste išla len jej časť a časť by viedla okolo domov a záhrad. "Keď prechádzate popred domy cyklistickou cestou, sú tam výjazdy z garáží, výjazdy z domov. Je to tiež nebezpečné. To, že cyklisti idú pozdĺžne popri ceste, nie je maximálna bezpečnosť, ale majú svoj pás a sú oddelení od dopravy," dodal Jakab s tým, že v úseku by sa mala upraviť rýchlosť na 50 km/h. Tretím je sihotský variant.

Skryť Vypnúť reklamu

O téme sprístupnenia ostrova niekoľkokrát rokovali minister životného prostredia, primátor Bratislavy aj riaditeľ vodárenskej spoločnosti. Minulý rok vznikla pracovná skupina, ktorá sa zaoberá možnosťou vedenia cyklotrasy cez Sihoť. Zastúpenie v nej majú všetky strany. „Bratislavská vodárenská spoločnosť dala spracovať štúdiu uskutočniteľnosti, kde sa zvažoval sihotský aj mimosihotský variant,“ informoval Radoslav Jakab.

Zo štúdie podľa neho ako najlacnejší vyšiel jeden z mimosihotských variantov. „Ochrana ostrova Sihoť tak, ako je nastavená teraz by sa zachovala, čo je podstatné pre Bratislavskú vodárenskú spoločnosť,“ povedal riaditeľ BVS. Podľa neho je však sihotský úsek len jeden z viacerých, ktoré treba pri cyklotrase z Devína do Karlovej Vsi vyriešiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Riaditeľ vodární: problém je kameňolom

„Tá debata sa zúžila na to, že ak sa sprístupní Sihoť, tak sa dostaneme do Devína. Sihoť však siaha len po bývalý vojenský most a po kameňolom,“ dodal Jakab s tým, že práve kameňolom je pre cyklotrasu jeden z najťažších úsekov. Riaditeľ BVS vidí riešenie vo vytvorení samostatného pruhu pre cyklistov popri ceste. Chrániť by ich mohla napríklad zmena rýchlosti v tomto úseku. O možnom riešení však budú dotknuté strany ešte rokovať.

V septembri minulého roka minister životného prostredia József Nagy nevylúčil, že by ostrov Sihoť mohol byť pre cyklistov prístupný, ak Bratislavská vodárenská spoločnosť, a.s. požiada o zmenu spôsobu využitia alebo ochrany vodného zdroja. Podľa jeho slov je možné chrániť vodné zdroje aj inak ako celoplošne, netreba oplotiť celé cesty a dajú sa chrániť aj bodovo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 19 591
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 19 490
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 18 289
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 17 074
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 8 566
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 712
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 441
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat 7 355
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 318
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 6 914
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu