SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Vodári nechcú Sihoť sprístupniť cyklistom

Cyklistická trasa sa končí v Karlovej Vsi, hľadajú sa možnosti jej prepojenia do Devína. Variant mimo ostrova Sihoť je podľa vodární aj najlacnejší.

Ostrov Sihoť je zásobárňou pitnej vody pre časť Bratislavy a chránený vodný zdroj.Ostrov Sihoť je zásobárňou pitnej vody pre časť Bratislavy a chránený vodný zdroj. (Zdroj: www.vodarenskemuzeum.sk)

BRATISLAVA. Cyklistická trasa mimo ostrova Sihoť v bratislavskej Karlovej Vsi - to je riešenie, ktoré preferuje Bratislavská vodárenská spoločnosť.

„V prvom rade nám ide o bezpečnosť dodávky vody a jej kvalitu,“ tvrdí generálny riaditeľ spoločnosti Radoslav Jakab. Až na druhom mieste podľa neho stojí „nadslužba“ pre občanov, a to otvorenie lokality pre cyklistov.

Cyklistická trasa sa končí v Karlovej Vsi, hľadajú sa preto možnosti jej prepojenia do Devína. Cyklotrasa sa musí dobudovať najmä preto, aby sa mohol plnohodnotne využívať budúci cyklomost do Rakúska ponad rieku Moravu.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou už cyklotrasa existuje. Mesto by chcelo prepojenie vyriešiť ešte v tomto volebnom období. "Vzhľadom na cyklomost, ktorý je veľkou investíciou, nadväzuje na Rakúsko a rozvoj cestovného ruchu, to jednoducho musíme urobiť," pripomenul primátor Milan Ftáčnik.

Tri varianty

Sú vypracované tri varianty vedenia cyklotrasy. Jednou z nich je viesť ju úplne popri ceste. V ďalšom by popri ceste išla len jej časť a časť by viedla okolo domov a záhrad. "Keď prechádzate popred domy cyklistickou cestou, sú tam výjazdy z garáží, výjazdy z domov. Je to tiež nebezpečné. To, že cyklisti idú pozdĺžne popri ceste, nie je maximálna bezpečnosť, ale majú svoj pás a sú oddelení od dopravy," dodal Jakab s tým, že v úseku by sa mala upraviť rýchlosť na 50 km/h. Tretím je sihotský variant.

Skryť Vypnúť reklamu

O téme sprístupnenia ostrova niekoľkokrát rokovali minister životného prostredia, primátor Bratislavy aj riaditeľ vodárenskej spoločnosti. Minulý rok vznikla pracovná skupina, ktorá sa zaoberá možnosťou vedenia cyklotrasy cez Sihoť. Zastúpenie v nej majú všetky strany. „Bratislavská vodárenská spoločnosť dala spracovať štúdiu uskutočniteľnosti, kde sa zvažoval sihotský aj mimosihotský variant,“ informoval Radoslav Jakab.

Zo štúdie podľa neho ako najlacnejší vyšiel jeden z mimosihotských variantov. „Ochrana ostrova Sihoť tak, ako je nastavená teraz by sa zachovala, čo je podstatné pre Bratislavskú vodárenskú spoločnosť,“ povedal riaditeľ BVS. Podľa neho je však sihotský úsek len jeden z viacerých, ktoré treba pri cyklotrase z Devína do Karlovej Vsi vyriešiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Riaditeľ vodární: problém je kameňolom

„Tá debata sa zúžila na to, že ak sa sprístupní Sihoť, tak sa dostaneme do Devína. Sihoť však siaha len po bývalý vojenský most a po kameňolom,“ dodal Jakab s tým, že práve kameňolom je pre cyklotrasu jeden z najťažších úsekov. Riaditeľ BVS vidí riešenie vo vytvorení samostatného pruhu pre cyklistov popri ceste. Chrániť by ich mohla napríklad zmena rýchlosti v tomto úseku. O možnom riešení však budú dotknuté strany ešte rokovať.

V septembri minulého roka minister životného prostredia József Nagy nevylúčil, že by ostrov Sihoť mohol byť pre cyklistov prístupný, ak Bratislavská vodárenská spoločnosť, a.s. požiada o zmenu spôsobu využitia alebo ochrany vodného zdroja. Podľa jeho slov je možné chrániť vodné zdroje aj inak ako celoplošne, netreba oplotiť celé cesty a dajú sa chrániť aj bodovo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 969
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 161
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 242
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 694
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 864
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 862
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 002
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 793
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 264
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu