SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Devínska Nová Ves chce od Volkswagenu bránu na inom mieste

Práce na tretej vstupnej bráne sa začali načierno. Spoločnosť požiadala o dodatočné povolenie stavby v zmysle stavebného zákona.

BRATISLAVA. K tretej vstupnej bráne, ktorú stavia Volkswagen v bratislavskej Devínskej Novej Vsi, vydala negatívne stanovisko mestská časť aj mesto.

"Bol som prekvapený rozsahom prác, ktoré sa začali na čierno. Povedali sme nie, lebo to nie je v súlade s územným plánom. Napriek tomu tam prebiehajú veľmi intenzívne stavebné práce," povedal pre médiá minulý týždeň primátor Bratislavy Milan Ftáčnik. Od Volkswagenu chce ďalšiu bránu na inom mieste.

Ako dnes pre TASR uviedol hovorca spoločnosti Vladimír Machalík, stavba tretej brány je reakciou na dlhoročné požiadavky mesta a mestskej časti, aby sa riešila doprava na ulici Jána Jonáša.

Skryť Vypnúť reklamu

"Vďaka tretej bráne bude denne zhruba 700 nákladných vozidiel prechádzať priamo z priemyselného parku Küster do závodu Volkswagenu," vysvetlil s tým, že keďže pôjdu priemyselnou zónou a po kratšej trase, výrazne odľahčia premávku.

Na margo stavebných prác bez povolenia Machalík pripomenul, že spoločnosť požiadala o dodatočné povolenie stavby v zmysle stavebného zákona.

"Posudzovali sme prínos, ktorý má pre ekonomiku Slovenska, aj prínos pre Bratislavu. Vedeli by sme hľadať riešenie pre dočasné povolenie tejto stavby s tým, že Volkswagen by mal hľadať ďalšie možnosti prepojenia," poznamenal.

Ftáčnik: Chceme štvrtú bránu

Ftáčnik je presvedčený, že štvrtá brána je riešenie, ktoré treba zvoliť. "Volkswagen je pripravený sa zaviazať, že v horizonte dvoch rokov vybuduje štvrtú bránu, ktorá by bola naviazaná na diaľnicu a znamenala by podstatne kratší výjazd z priestoru fabriky," vysvetlil s tým, že ten čas musí byť taký, aby bolo možné proces skontrolovať. Dovtedy by podľa neho tretia brána mohla fungovať ako dočasná stavba.

Skryť Vypnúť reklamu

"Nie je možné ju povoliť ako trvalú." Podľa hovorcu spoločnosti je zatiaľ priskoro sa k štvrtej bráne vyjadrovať, keďže sa stále buduje tretia.

Podľa starostu mestskej časti Milana Jambora je téma rozširovania parku pre obyvateľov pomerne citlivá a je ťažké, aby prišlo k úplnej zhode. "Snažíme sa to nastaviť tak, aby rozšírenie závodu čo najmenej pocítili naši občania, budujeme nárazníkové zóny zo zelene. Pochopiteľne, že sa to nedá úplne eliminovať," povedal pre TASR.

Ľudia protestujú

Devínskonovovešťanke Marte sa nápad štvrtej brány nepáči. Počas štvrtkovej (15.3.) verejnej diskusie poznamenala, že dočasné stavby na Slovensku sú večné.

"Spoločnosť má dosť veľké zisky na to, aby zainvestovala do brány zo severnej strany, aby neškodila ľuďom, ktorí tam v tesnej blízkosti bývajú. V tej časti sú prekročené hladiny hluku a táto brána tam zase navedie ďalšiu kamiónovú dopravu. Býva tam množstvo mladých rodín s malými deťmi. Veď buďme ľudia," vyzvala.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Ftáčnika má Volkswagen isté záväzky voči obyvateľom, avšak nie je ľahké zastaviť procesy, ktoré v podniku sú. "Predpokladám, že by to mohlo mať vplyv na nás všetkých. Ak sa zastaví rozsah výroby, ktorý má zabezpečovať Volkswagen, zastavia sa ekonomické toky, ktoré sa týkajú exportu. Ten podnik je tak veľký, že to musíme brať do úvahy," vysvetlil počas diskusie občanom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 931
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 689
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 475
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 548
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 817
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 724
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 607
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 379
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 179
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu