BRATISLAVA. Problémy spojené s odstraňovaním nelegálnych nosičov vonkajšej reklamy bude nevyhnutné riešiť novelou stavebného zákona. Zhodli sa na tom zástupcovia outdoorových spoločností a bratislavskej samosprávy na pracovnom rokovaní.
Hlavné mesto dnes eviduje viac ako 1500 reklamných zariadení pevne spojených so zemou, pričom ďalších približne 300 je postavených načierno.
Snahou mesta je znížiť počet existujúcich nosičov a zaviesť pravidlá, ktoré určia spôsob prenájmu pozemkov, proces vydávania povolení, alebo systém regulácie reklamných zariadení.
Termín: 16 apríl
Hovorca primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy tvrdí, že súčasná legislatíva zväzuje ruky stavebným úradom. Mestám podľa hovorcu neumožňuje razantne konať v prípadoch, kedy sú na verejné priestranstvá umiestňované reklamné nosiče bez stavebného povolenia či súhlasu vlastníka pozemku.
Bratislavský magistrát oslovil 36 spoločností pôsobiacich v oblasti vonkajšej reklamy, aby do 16. apríla doložili mestu sumár všetkých zariadení, ktoré sa nachádzajú na mestských i privátnych pozemkoch.
Aktuálny pasport zariadení je podkladom pre to, aby samospráva spoločne s outdoorovými spoločnosťami našla zhodu v pravidlách umiestňovania reklamných zariadení v katastri hlavného mesta.
Vzdialenosti
Do prípravy koncepcie zapoja aj bratislavské mestské časti, ktoré v procese vystupujú ako stavebné úrady. Navrhované zásady hovoria napríklad o tom, aké sú minimálne vzdialenosti medzi reklamnými zariadeniami, v ktorých lokalitách je zakázané nosiče umiestňovať.
"V snahe koordinovať a kontrolovať dodržiavanie pravidiel magistrát zvažuje zriadenie samostatného, odborného útvaru, ktorý bude nositeľom agendy týkajúcej sa vonkajšej reklamy," uviedol hovorca Andrassy. Bratislavský primátor chce otvoriť túto tému aj na pôde Združenia miest a obcí Slovenska.
Podľa neho totiž budúce legislatívne zmeny nemajú byť len iniciatívou hlavného mesta, majú vychádzať od reprezentatívnej organizácie samospráv.
Autor: lut