SME

Mesto chce dobudovať cyklotrasu z Devína do Karlovej Vsi

Cyklomost majú dokončiť v júni, no bude chýbať cyklotrasa medzi Devínom a Karlovkou.

BRATISLAVA. Na to, aby sa mohol plnohodnotne využívať cyklomost do Rakúska ponad rieku Moravu, treba dobudovať cyklotrasu medzi bratislavským Devínom a Karlovou Vsou.

"V júni sa dokončí cyklomost... Ako sa dostane cyklista, ktorý príde z Rakúska po medzinárodnej európskej cyklotrase, do centra mesta?" zdôvodnil zámer primátor Milan Ftáčnik na stredajšom (14.3.) brífingu po stretnutí so starostom Devínskej Novej Vsi Milanom Jamborom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Brzda - Sihoť

Ftáčnik priznal, že dobudovanie nebude taká ľahká vec, ako sa pôvodne predpokladalo.

SkryťVypnúť reklamu

"Máme problém s ostrovom Sihoť, kde mesto pracuje spoločne s ministerstvom životného prostredia a podnikom BVS (Bratislavská vodárenská spoločnosť - pozn. TASR), akým spôsobom preklenúť túto časť. Potom nám ešte ostane úsek od Sihote až po Devín," poznamenal primátor.

Medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou už cyklotrasa existuje, k nej chce devínskonovoveská samospráva vybudovať parkovisko.

"Parkovisko ako dôležitá lokalita, kde ľudia majú odstaviť svoje autá a potom sa môžu previesť bicyklom či po slovenskej alebo po rakúskej časti cyklotrás," dodal Ftáčnik.

Treba milióny eur

Tento rok mesto vyčlenilo na cyklotrasy 490.000 eur.

"Z našich peňazí to všetko riešiť nevieme, vyžaduje si to milióny eur. Budeme hľadať partnerov, budeme oslovovať samosprávny kraj, uchádzame sa o európske fondy, budeme hľadať peniaze, aby sme sumu poskladali," poznamenal primátor. Mesto by však chcelo prepojenie vyriešiť ešte v tomto volebnom období. "Vzhľadom na cyklomost, ktorý je veľkou investíciou, nadväzuje na Rakúsko a rozvoj cestovného ruchu, to jednoducho musíme urobiť," dodal Ftáčnik s tým, že túto cyklotrasu si žiada značná časť cyklistickej obce.

SkryťVypnúť reklamu

Jambor by chcel cyklotrasy z Devínskej Novej Vsi dostať aj iným smerom. "Popri našom potoku Mláka chceme prísť až k ceste II. triedy 505, následne tú cyklotrasu rozdeliť a dostať sa aj do Záhorskej Bystrice a Lamača, čím spojíme dva priestory, kde sú stovky kilometrov cyklotrás," vysvetlil. Starosta verí, že sa to podarí v dohľadnej dobe.

Plánované cyklotrasy - pozri tu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 057
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 232
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu