Mesto chce dobudovať cyklotrasu z Devína do Karlovej Vsi

Cyklomost majú dokončiť v júni, no bude chýbať cyklotrasa medzi Devínom a Karlovkou.

BRATISLAVA. Na to, aby sa mohol plnohodnotne využívať cyklomost do Rakúska ponad rieku Moravu, treba dobudovať cyklotrasu medzi bratislavským Devínom a Karlovou Vsou.

"V júni sa dokončí cyklomost... Ako sa dostane cyklista, ktorý príde z Rakúska po medzinárodnej európskej cyklotrase, do centra mesta?" zdôvodnil zámer primátor Milan Ftáčnik na stredajšom (14.3.) brífingu po stretnutí so starostom Devínskej Novej Vsi Milanom Jamborom.

Brzda - Sihoť

Ftáčnik priznal, že dobudovanie nebude taká ľahká vec, ako sa pôvodne predpokladalo.

"Máme problém s ostrovom Sihoť, kde mesto pracuje spoločne s ministerstvom životného prostredia a podnikom BVS (Bratislavská vodárenská spoločnosť - pozn. TASR), akým spôsobom preklenúť túto časť. Potom nám ešte ostane úsek od Sihote až po Devín," poznamenal primátor.

Medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou už cyklotrasa existuje, k nej chce devínskonovoveská samospráva vybudovať parkovisko.

"Parkovisko ako dôležitá lokalita, kde ľudia majú odstaviť svoje autá a potom sa môžu previesť bicyklom či po slovenskej alebo po rakúskej časti cyklotrás," dodal Ftáčnik.

Treba milióny eur

Tento rok mesto vyčlenilo na cyklotrasy 490.000 eur.

"Z našich peňazí to všetko riešiť nevieme, vyžaduje si to milióny eur. Budeme hľadať partnerov, budeme oslovovať samosprávny kraj, uchádzame sa o európske fondy, budeme hľadať peniaze, aby sme sumu poskladali," poznamenal primátor. Mesto by však chcelo prepojenie vyriešiť ešte v tomto volebnom období. "Vzhľadom na cyklomost, ktorý je veľkou investíciou, nadväzuje na Rakúsko a rozvoj cestovného ruchu, to jednoducho musíme urobiť," dodal Ftáčnik s tým, že túto cyklotrasu si žiada značná časť cyklistickej obce.

Jambor by chcel cyklotrasy z Devínskej Novej Vsi dostať aj iným smerom. "Popri našom potoku Mláka chceme prísť až k ceste II. triedy 505, následne tú cyklotrasu rozdeliť a dostať sa aj do Záhorskej Bystrice a Lamača, čím spojíme dva priestory, kde sú stovky kilometrov cyklotrás," vysvetlil. Starosta verí, že sa to podarí v dohľadnej dobe.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 325
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 215
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 999
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 144
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 222
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 205
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 118
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 108
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 867