SME
Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena

Spojili oceľovú konštrukciu cyklomosta

Devínska Nová Ves a Schlosshof sú oddnes spojené. V najbližších dňoch dokončia základné konštrukčné práce na moste ponad rieku Moravu.

Dnes spojili oceľovú konštrukciu budúceho cyklomosta. Hotový má byť v lete.Dnes spojili oceľovú konštrukciu budúceho cyklomosta. Hotový má byť v lete. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA /SCHLOSSHOF. Devínsku Novú Ves a Schlosshof dnes spojila oceľová konštrukcia budúceho cyklomosta, ktorý premostí slovenský a rakúsky breh rieky Morava.

Ako povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo pri spojení mostovej konštrukcie, práce pokračujú podľa harmonogramu a už v lete by mal byť most prístupný cyklistom aj peším. Ako dodal, ide o historický okamih prepojenia dvoch susediacich krajín, ktoré počas totalitného režimu oddeľovala "železná opona".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľadom na hydrologické podmienky na rieke Morava účastníci premostenie sledovali z rakúskej strany, lebo vysoká hladina z bezpečnostných dôvodov bránila prístupu na stavenisko od Devínskej Novej Vsi. "Podľa avizovaného harmonogramu prác výstavby by v najbližších dňoch mal realizátor stavby pristúpiť ku kompletnému premosteniu oboch brehov, čím by sa mali ukončiť základné konštrukčné práce," skonštatoval Frešo.

Oceľovú konštrukciu cyklomosta ponad rieku Morava začali montovať v januári, kompletne ukončená by mala byť v apríli. Následne budú prebiehať finalizačné práce, teda urobia sa zábradlia, elektrické prípojky, osvetlenie a tiež nátery mostovky aj samotnej oceľovej konštrukcie.

Zvyšky pôvodného mosta zachovajú

Počas prípravných prác bol odhalený aj pôvodný mostný násyp ešte z čias Márie Terézie. Podľa Freša sa aj pri ďalších prácach našli v hĺbke pôvodné pilóty, ktoré boli súčasťou premostenia pred asi 300 rokmi. Cyklomost je stavaný tak, aby nenarušil zvyšky tohto pôvodného mosta, čiže oceľový most pôjde ponad ten pôvodný.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba cyklomosta sa začala vlani v septembri, cyklisti by po ňom mali jazdiť v lete. Bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a vozidlá záchrannej služby. Z celkovej dĺžky lávky 955 metrov tvorí oceľová mostná konštrukcia 525 metrov, šírka lávky je štyri metre. Výška mosta nad hladinou Moravy umožní v budúcnosti bezpečnú plavbu po rieke.

Chuck Norris stojí proti železnej opone

BSK vyhlásil anketu o názve pre cyklomost, aby spoznal návrhy verejnosti. Kraj navrhol tri pomenovania Most Márie Terézie, Most slobody, Most železnej opony. Recesisti na sociálnych sieťach v hlasovaní vedú s pomenovaním po seriálovom akčnom hrdinovi, terči početných vtipov Chuckovi Norrisovi, čím sa most zviditeľnil na mnohých webových portáloch v celej Európe.

SkryťVypnúť reklamu

O názve cyklomosta rozhodnú v konečnom dôsledku krajskí poslanci i rakúski partneri.

cykvizu_res.jpg

Most bude určený pre cyklistov, peších a záchranné zložky. VIZUALIZÁCIA - BSK

cykkonstrbsk_res.jpg

Základy oceľovej konštrukcie mosta. FOTO - BSK

cykmarca_res.jpg

Zvyšky mosta z čias Márie Terézie ostanú zachované pod novým cyklomostom. FOTO - BSK

cykpilotybsk_res.jpg

Oceľové pilóty. FOTO - BSK

cykpokr_res.jpg

Stavba pokračuje, stav z februára 2012. FOTO - TASR

cyk_res.jpg

Dnes spojili časti oceľovej kontštrukcie mosta,
ktorá spojí Devínsku Novú Ves a rakúsky Schlosshof. FOTO - TASR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  2. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  5. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  2. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  6. Sodastream sa mení
  7. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 621
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 789
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 682
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 2 911
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 644
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 573
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 020
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 821
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 16 718
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 695
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 264
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 744
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 709
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 625
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 253
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 142
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu