SME
Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena

Trinástka predsa dorazila na Šafko

Dopravný podnik po troch mesiacoch našiel riešenie, ako obnoviť spojenie s hlavnou stanicou.

Spoj zo Šafárikovho námestia, ktoré je prestupnom stanicou, na Hlavnú stanicu nepremával od novembra.Spoj zo Šafárikovho námestia, ktoré je prestupnom stanicou, na Hlavnú stanicu nepremával od novembra. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Dopravný podnik po troch mesiacoch našiel riešenie, ako obnoviť spojenie s hlavnou stanicou.

BRATISLAVA. Celú zimu bola hlavná stanica odrezaná od Šafárikovho námestia, pri ktorom je univerzita, nákupné centrum a Slovenské národné divadlo. Ľudia, ktorí ju zvykli využívať, tak museli v najväčších mrazoch chodiť pešo.

Zmena prišla až s oteplením – minulý pondelok. Vyžiadali si ju Bratislavčania.

Nezmyselná náhrada

Dopravný podnik zmenil trasu náhradného autobusu X13 po pripomienkach verejnosti. „Najčastejšie požiadavky

info
Nová trasa
X13
  • Hlavná stanica – Štefánikova
    – Hodžovo námestie
    – Kollárovo námestie
    – Ulica 29. augusta
    – Dostojevského rad
    – Landererova – Eurovea
    – Pribinova – Šafárikovo nám.
elina-120x90.jpg

smerovali na spojenie hlavnej stanice s centrálnou mestskou časťou,“ povedala hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková.

Dopravný podnik náhradný autobus za zrušenú električku číslo 13 poslal do ulíc už v januári, trasu mu však naplánoval len cez Hodžovo po Kollárovo námestie. Ľudia spokojní neboli, trasy električky a jej náhrady totiž nemali nič spoločné. Žiadali návrat spoja na Šafárikovo námestie, navrhovali tiež zastávku pri centre Eurovea.

Dopravný podnik potom trasu X13 ešte menil, ale stále mala ďaleko od električky.

Ani mesto, ktoré platí výkony dopravného podniku štvrtinou svojho 200miliónového rozpočtu, trasu predlžovať nechcelo.

„Šafárikovo námestie neriešime, lebo tam je prestup na električku,“ povedal primátor Milan Ftáčnik.
Cestujúci zo stanice podľa neho na Radlinského ulici mohli presadnúť na električku z Rače. Namiesto základného lístka, ktorý by im stačil do novembrovej výluky električiek, by pritom museli zaplatiť prestupný lístok.

Ďalej, no menej často

Dopravný podnik nakoniec riešenie našiel. Trasu autobusu predĺžil, premáva však menej -tri razy za hodinu.

„Výkony predĺženej linky sú rovnaké, keďže predĺženie je vykonané rovnakým počtom vozidiel, ale s dlhším intervalom,“ povedala Staneková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  2. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  2. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  6. Sodastream sa mení
  7. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 621
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 845
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 682
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 2 745
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 624
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 573
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 1 955
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 847
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 16 970
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 737
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 232
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 753
  5. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 662
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 629
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 257
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 142
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu