SME

Súkromný vlak sa učí bez kávičky

Medzi Bratislavou a Komárnom už denne jazdia nové vagóny, sľuby úplne nesplnili

Žlté vlaky jazdia medzi Komárnom a Bratislavou.Žlté vlaky jazdia medzi Komárnom a Bratislavou. (Zdroj: SME - TIBOR SOMOGYI)

Už v prvý pracovný deň vlak naplnili najmä školáci, cestujúci museli aj stáť.

BRATISLAVA. Malá Paka, zastávka na znamenie, len stlačte tlačidlo. Z rušňovodičov sa vo vlakoch nového prepravcu medzi Bratislavou a Komárnom stali aj moderátori. Oznamujú najbližšiu stanicu a ďalšie podrobnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súkromný RegioJet od nedele v deviatich súpravách na jednokoľajovej trati odviezol prvé tisícky cestujúcich. Väčšina bola spokojná, časť zvedavo okukovala nedávno dodané vlaky.

Súkromník na tejto trati celkom nahradil doterajšie štátne železnice a jazdí rovnako so štátnou dotáciou.

SkryťVypnúť reklamu

V prvý pracovný deň z Bratislavy RegioJet vypravil podľa grafikonu 26 spojov.

Namiesto štátu

info

Ceny

Bratislava –
Dunajská Streda

  • vlak RegioJet: najrýchlejší čas 38 minút, 42 km, cena 2,35 eura;
  • autobus SAD Dunajská Streda: najrýchlejší čas 50 minút, 46 km, cena 2,50 eura;
  • autom: asi 40 minút, 46 km, cena za benzín približne 6 až 7 eur.

„Čo je to za ministra, keď zoberie prácu vlastným ľuďom a dá ju súkromníkovi,“ hneval sa pred Dunajskou Stredou dôchodca, dlhoročný železničiar.

Argument, že aj súkromný prepravca zamestnáva osemdesiat ľudí a ušetrí štátu ročne milión eur, ho nepresvedčil.

Spoje v grafikone sa mu zdali príliš nahusto a hneval sa aj, že železničiarom v nich neplatí režijnka. Strojvodcovi však zvedavo nakukoval cez sklenené dvere do kabíny. „Toto sú kanadské stroje,“ dodal znalecky.

SkryťVypnúť reklamu

Vyrobené boli kanadskou firmou v Nemecku, hovorí internetová encyklopédia o súpravách Bombardier Talent.

„Prvý deň je vždy o tom, že sa učíme a robíme si množstvo poznámok, čo nám chýba,“ hovorí za RegioJet jeho hovorca Aleš Ondrůj. O piatej ráno bol podľa neho vlak v Komárne plný.

Cestujúci museli stáť aj v ranných vlakoch medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou.

Cestovalo mnoho školákov, firma chce pritiahnuť aj ľudí cestujúcich do práce autom. Presvedčiť ich majú aj nové záchytné parkoviská v Kvetoslavove a Dunajskej Strede. RegioJet chce ročne prepraviť o milión ľudí viac ako železnice doteraz.

Kávu ešte nemajú

Vo vlakoch včera ešte nesľubovali možnosť kúpiť si jedlo či teplý nápoj. „Zatiaľ nestíhame, ale čoskoro tu budú automaty aj stojany na bicykle a kočíky,“ ospravedlňuje sa stewardka. Zatiaľ len predáva lístky a dozerá na cestujúcich. Chýbajú aj noviny, zato funguje bezdrôtové pripojenie na internet.

SkryťVypnúť reklamu

Vlak meškal pri príchode na bratislavskú hlavnú stanicu asi desať minúť.

„Tak uvidíme, zatiaľ je to fajn,“ usmievajú sa dve dámy v stredných rokoch. Z Dunajskej Stredy dochádzajú do Bratislavy za prácou. „V sobotu sme sa lúčili so starými sprievodcami. Jedna pani takmer plakala, to viete, pracovala tu dlhé roky.“ Vlakom jazdia často, je to lacnejšie, ale keď sa nedá inak, idú aj autobusom.

Podobná

Vlaky súperia s autobusmi v cene lístka aj v trvaní jazdy. Nedá sa povedať, či sú rýchlejšie, alebo lacnejšie, závisí to od konkrétneho spoja a najmä od nástupnej či výstupnej stanice.

Pre najrýchlejší spoj uvádza prepravca jazdu z Bratislavy do Dunajskej Stredy za 38 minút. Autobus ide z Dunajskej Stredy do Bratislavy zhruba 50 minút.

Do konca mesiaca je zvýhodnené cestovné maximálne euro, potom sa ceny priblížia tým pôvodným.

regio_res.jpg

V žltom vlaku.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 289
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 855
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 721
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 361
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 617
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 912
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 603
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 553
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


69
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


27
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


162
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


92
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 720
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 671
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 659
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 673
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 495
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 478
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu