Súkromný vlak sa učí bez kávičky

Medzi Bratislavou a Komárnom už denne jazdia nové vagóny, sľuby úplne nesplnili

Žlté vlaky jazdia medzi Komárnom a Bratislavou.(Zdroj: SME - TIBOR SOMOGYI)

Už v prvý pracovný deň vlak naplnili najmä školáci, cestujúci museli aj stáť.

BRATISLAVA. Malá Paka, zastávka na znamenie, len stlačte tlačidlo. Z rušňovodičov sa vo vlakoch nového prepravcu medzi Bratislavou a Komárnom stali aj moderátori. Oznamujú najbližšiu stanicu a ďalšie podrobnosti.

Súkromný RegioJet od nedele v deviatich súpravách na jednokoľajovej trati odviezol prvé tisícky cestujúcich. Väčšina bola spokojná, časť zvedavo okukovala nedávno dodané vlaky.

Súkromník na tejto trati celkom nahradil doterajšie štátne železnice a jazdí rovnako so štátnou dotáciou.

V prvý pracovný deň z Bratislavy RegioJet vypravil podľa grafikonu 26 spojov.

Namiesto štátu

info
Ceny
Bratislava –
Dunajská Streda
  • vlak RegioJet: najrýchlejší čas 38 minút, 42 km, cena 2,35 eura;
  • autobus SAD Dunajská Streda: najrýchlejší čas 50 minút, 46 km, cena 2,50 eura;
  • autom: asi 40 minút, 46 km, cena za benzín približne 6 až 7 eur.

„Čo je to za ministra, keď zoberie prácu vlastným ľuďom a dá ju súkromníkovi,“ hneval sa pred Dunajskou Stredou dôchodca, dlhoročný železničiar.

Argument, že aj súkromný prepravca zamestnáva osemdesiat ľudí a ušetrí štátu ročne milión eur, ho nepresvedčil.

Spoje v grafikone sa mu zdali príliš nahusto a hneval sa aj, že železničiarom v nich neplatí režijnka. Strojvodcovi však zvedavo nakukoval cez sklenené dvere do kabíny. „Toto sú kanadské stroje,“ dodal znalecky.

Vyrobené boli kanadskou firmou v Nemecku, hovorí internetová encyklopédia o súpravách Bombardier Talent.

„Prvý deň je vždy o tom, že sa učíme a robíme si množstvo poznámok, čo nám chýba,“ hovorí za RegioJet jeho hovorca Aleš Ondrůj. O piatej ráno bol podľa neho vlak v Komárne plný.

Cestujúci museli stáť aj v ranných vlakoch medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou.

Cestovalo mnoho školákov, firma chce pritiahnuť aj ľudí cestujúcich do práce autom. Presvedčiť ich majú aj nové záchytné parkoviská v Kvetoslavove a Dunajskej Strede. RegioJet chce ročne prepraviť o milión ľudí viac ako železnice doteraz.

Kávu ešte nemajú

Vo vlakoch včera ešte nesľubovali možnosť kúpiť si jedlo či teplý nápoj. „Zatiaľ nestíhame, ale čoskoro tu budú automaty aj stojany na bicykle a kočíky,“ ospravedlňuje sa stewardka. Zatiaľ len predáva lístky a dozerá na cestujúcich. Chýbajú aj noviny, zato funguje bezdrôtové pripojenie na internet.

Vlak meškal pri príchode na bratislavskú hlavnú stanicu asi desať minúť.

„Tak uvidíme, zatiaľ je to fajn,“ usmievajú sa dve dámy v stredných rokoch. Z Dunajskej Stredy dochádzajú do Bratislavy za prácou. „V sobotu sme sa lúčili so starými sprievodcami. Jedna pani takmer plakala, to viete, pracovala tu dlhé roky.“ Vlakom jazdia často, je to lacnejšie, ale keď sa nedá inak, idú aj autobusom.

Podobná

Vlaky súperia s autobusmi v cene lístka aj v trvaní jazdy. Nedá sa povedať, či sú rýchlejšie, alebo lacnejšie, závisí to od konkrétneho spoja a najmä od nástupnej či výstupnej stanice.

Pre najrýchlejší spoj uvádza prepravca jazdu z Bratislavy do Dunajskej Stredy za 38 minút. Autobus ide z Dunajskej Stredy do Bratislavy zhruba 50 minút.

Do konca mesiaca je zvýhodnené cestovné maximálne euro, potom sa ceny priblížia tým pôvodným.

regio_res.jpg

V žltom vlaku.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886