Súkromný vlak sa učí bez kávičky

Medzi Bratislavou a Komárnom už denne jazdia nové vagóny, sľuby úplne nesplnili

Žlté vlaky jazdia medzi Komárnom a Bratislavou.(Zdroj: SME - TIBOR SOMOGYI)

Už v prvý pracovný deň vlak naplnili najmä školáci, cestujúci museli aj stáť.

BRATISLAVA. Malá Paka, zastávka na znamenie, len stlačte tlačidlo. Z rušňovodičov sa vo vlakoch nového prepravcu medzi Bratislavou a Komárnom stali aj moderátori. Oznamujú najbližšiu stanicu a ďalšie podrobnosti.

Súkromný RegioJet od nedele v deviatich súpravách na jednokoľajovej trati odviezol prvé tisícky cestujúcich. Väčšina bola spokojná, časť zvedavo okukovala nedávno dodané vlaky.

Súkromník na tejto trati celkom nahradil doterajšie štátne železnice a jazdí rovnako so štátnou dotáciou.

V prvý pracovný deň z Bratislavy RegioJet vypravil podľa grafikonu 26 spojov.

Namiesto štátu

info
Ceny
Bratislava –
Dunajská Streda
  • vlak RegioJet: najrýchlejší čas 38 minút, 42 km, cena 2,35 eura;
  • autobus SAD Dunajská Streda: najrýchlejší čas 50 minút, 46 km, cena 2,50 eura;
  • autom: asi 40 minút, 46 km, cena za benzín približne 6 až 7 eur.

„Čo je to za ministra, keď zoberie prácu vlastným ľuďom a dá ju súkromníkovi,“ hneval sa pred Dunajskou Stredou dôchodca, dlhoročný železničiar.

Argument, že aj súkromný prepravca zamestnáva osemdesiat ľudí a ušetrí štátu ročne milión eur, ho nepresvedčil.

Spoje v grafikone sa mu zdali príliš nahusto a hneval sa aj, že železničiarom v nich neplatí režijnka. Strojvodcovi však zvedavo nakukoval cez sklenené dvere do kabíny. „Toto sú kanadské stroje,“ dodal znalecky.

Vyrobené boli kanadskou firmou v Nemecku, hovorí internetová encyklopédia o súpravách Bombardier Talent.

„Prvý deň je vždy o tom, že sa učíme a robíme si množstvo poznámok, čo nám chýba,“ hovorí za RegioJet jeho hovorca Aleš Ondrůj. O piatej ráno bol podľa neho vlak v Komárne plný.

Cestujúci museli stáť aj v ranných vlakoch medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou.

Cestovalo mnoho školákov, firma chce pritiahnuť aj ľudí cestujúcich do práce autom. Presvedčiť ich majú aj nové záchytné parkoviská v Kvetoslavove a Dunajskej Strede. RegioJet chce ročne prepraviť o milión ľudí viac ako železnice doteraz.

Kávu ešte nemajú

Vo vlakoch včera ešte nesľubovali možnosť kúpiť si jedlo či teplý nápoj. „Zatiaľ nestíhame, ale čoskoro tu budú automaty aj stojany na bicykle a kočíky,“ ospravedlňuje sa stewardka. Zatiaľ len predáva lístky a dozerá na cestujúcich. Chýbajú aj noviny, zato funguje bezdrôtové pripojenie na internet.

Vlak meškal pri príchode na bratislavskú hlavnú stanicu asi desať minúť.

„Tak uvidíme, zatiaľ je to fajn,“ usmievajú sa dve dámy v stredných rokoch. Z Dunajskej Stredy dochádzajú do Bratislavy za prácou. „V sobotu sme sa lúčili so starými sprievodcami. Jedna pani takmer plakala, to viete, pracovala tu dlhé roky.“ Vlakom jazdia často, je to lacnejšie, ale keď sa nedá inak, idú aj autobusom.

Podobná

Vlaky súperia s autobusmi v cene lístka aj v trvaní jazdy. Nedá sa povedať, či sú rýchlejšie, alebo lacnejšie, závisí to od konkrétneho spoja a najmä od nástupnej či výstupnej stanice.

Pre najrýchlejší spoj uvádza prepravca jazdu z Bratislavy do Dunajskej Stredy za 38 minút. Autobus ide z Dunajskej Stredy do Bratislavy zhruba 50 minút.

Do konca mesiaca je zvýhodnené cestovné maximálne euro, potom sa ceny priblížia tým pôvodným.

regio_res.jpg

V žltom vlaku.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 614
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 060
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 715
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 167
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 012
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 156
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 338
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 228
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 134