SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Hluk aj parkovanie rieši Nové Mesto pre projekt TEN-T

Obyvatelia budú vystavení hluku, prachu, ulice v Novom Meste rozkopú.

Z tejto schátranej stanice sa má stať konečná novej dopravnej tepny.Z tejto schátranej stanice sa má stať konečná novej dopravnej tepny. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Železničná trať v hlavnom meste má prepojiť železničnú stanicu Bratislava Rača cez stanicu Bratislava-predmestie, Bratislava-filiálka až po železničnú stanicu Bratislava-Petržalka.

BRATISLAVA. Plánované prepojenie železničných staníc Bratislava-predmestie a Bratislava-filiálka v hlavnom meste sa výrazne dotkne mestskej časti Nové Mesto. Obyvatelia budú vystavení hluku, prachu, ulice v Novom Meste rozkopú.

Ako informoval starosta mestskej časti Rudolf Kusý, úlohou novomestského miestneho úradu je, aby projekt obyvateľov negatívne ovplyvnil čo najmenej. Investorom projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave sú Železnice SR.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvá etapa výstavby zahŕňa prepojenie na úseku Predmestie – Filiálka, rekonštrukciu mosta v úseku trate medzi stanicou Predmestie a Riazanskou ulicou ako aj rekonštrukciu inžinierskych sietí. Od Filiálky po začiatok lokality Zátišie v Novom Meste má viesť trať pod zemou.

Budú protihlukové steny

Podľa starostu Kusého budú v Novom Meste potrebné protihlukové steny pri Základnej škole Odborárska, a to nielen po ukončení výstavby, ale aj počas nej. Mestská časť už o to požiadala Železnice SR. „Je ťažké fungovať v škole, keď máte vedľa ťažké mechanizmy,“ povedal starosta.

Pri výstavbe má tiež bratislavské Nové Mesto prísť o viac ako sto garáží, ktoré sú pozdĺž Kukučínovej ulice „Nejako to prežijeme, ale keď sa projekt skončí, tak je potrebné, aby sa vrátili späť. Chceme, aby sa vybudovali parkovacie miesta tam, kde predtým boli garáže,“ povedal starosta.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak by sa tak nestalo, v okolí Slimáka môže vzniknúť problém s parkovaním. Starosta Nového Mesta dodal, že podľa platného územného rozhodnutia by mal investor projektu zrekonštruovať Kukučínovu ulicu, Račiansku ulicu, časť Riazanskej a predĺžiť dve ulice – Budyšínsku a Škultétyho. Prepojené by mali byť ulice Kukučínova a Račianska. V projekte sú tiež podľa starostu zakreslené parkovacie miesta, čo však automaticky neznamená, že ich vybuduje investor. Samospráva sa však o to bude snažiť.

Alternatívu Hlavnej stanice netreba

Mestská časť chce tiež zachovať čo najviac zelene. „Niektoré pozemky sú už zazmluvnené, ale toto ovplyvníme tým, že pôjdeme do územného plánu zóny. Jasne povieme, že môžete stavať, ale bude to takto,“ dodal novomestský starosta s tým, že ide o príliš hodnotné územie na to, aby ho nechali úplne zastavať.

Skryť Vypnúť reklamu

Samospráva by tiež bola za to, aby počas výstavby zeminu odvážali najmä po železnici a aby nákladné autá čo najmenej jazdili po uliciach, kde budú život Novomešťanom znepríjemňovať, teda hlavne po Jarošovej či Vajnorskej ulici. Samospráva tiež chce, aby prípadné uzávery ulíc počas výstavby trvali len tak dlho, ako to bude nevyhnutné.

Novomestský starosta vidí zmysel realizácie projektu TEN-T len v tom prípade, ak sa bude ťahať až do Petržalky. „Ak sa stane, že Trnavské mýto alebo Filiálka bude koncová stanica, tak ten projekt je obrovským nezmyslom, lebo sa len urobí alternatíva Hlavnej stanice, a to Bratislava nepotrebuje,“ uviedol starosta Rudolf Kusý.

Vydanie stavebných povolení potrebných na začatie výstavby projektu železničného koridoru možno očakávať v máji tohto roka. Ako v januári informoval Ľudovít Horváth zo spoločnosti Dopravoprojekt, stavať by sa mohlo začať koncom prvého alebo začiatkom druhého polroku 2012.

Cieľom celého projektu TEN-T je integrovať Bratislavu do európskej siete vybudovaním železničnej osi Paríž - Štrasburg - Stuttgart – Viedeň - Bratislava - Budapešť. Trať na území hlavného mesta má plniť funkcie prímestskej a vnútromestskej dopravy. Ide o prepojenie železničnej stanice Bratislava Rača cez stanicu Bratislava-predmestie, Bratislava-filiálka až po železničnú stanicu Bratislava-Petržalka. Veľká časť trasy má viesť podzemím.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  3. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  4. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  5. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  6. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  7. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  8. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  2. Väčšina fajčiarov dala deťom cigarety, ak si vypýtali
  3. Podcast: Jeden lístok, veľa tratí
  4. Čo musíte vedieť, ak chcete prežiť Vianoce v zdraví a so svojimi
  5. Nová škôlka 21. storočia na Kramároch
  6. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  7. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  10. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 893
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 11 547
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 844
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 674
  5. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 464
  6. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy 9 285
  7. Aká je chémia vôní 9 113
  8. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu 9 038
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 840
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 703
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu