SME

Hluk aj parkovanie rieši Nové Mesto pre projekt TEN-T

Obyvatelia budú vystavení hluku, prachu, ulice v Novom Meste rozkopú.

Z tejto schátranej stanice sa má stať konečná novej dopravnej tepny.Z tejto schátranej stanice sa má stať konečná novej dopravnej tepny. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Železničná trať v hlavnom meste má prepojiť železničnú stanicu Bratislava Rača cez stanicu Bratislava-predmestie, Bratislava-filiálka až po železničnú stanicu Bratislava-Petržalka.

BRATISLAVA. Plánované prepojenie železničných staníc Bratislava-predmestie a Bratislava-filiálka v hlavnom meste sa výrazne dotkne mestskej časti Nové Mesto. Obyvatelia budú vystavení hluku, prachu, ulice v Novom Meste rozkopú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako informoval starosta mestskej časti Rudolf Kusý, úlohou novomestského miestneho úradu je, aby projekt obyvateľov negatívne ovplyvnil čo najmenej. Investorom projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave sú Železnice SR.

SkryťVypnúť reklamu

Prvá etapa výstavby zahŕňa prepojenie na úseku Predmestie – Filiálka, rekonštrukciu mosta v úseku trate medzi stanicou Predmestie a Riazanskou ulicou ako aj rekonštrukciu inžinierskych sietí. Od Filiálky po začiatok lokality Zátišie v Novom Meste má viesť trať pod zemou.

Budú protihlukové steny

Podľa starostu Kusého budú v Novom Meste potrebné protihlukové steny pri Základnej škole Odborárska, a to nielen po ukončení výstavby, ale aj počas nej. Mestská časť už o to požiadala Železnice SR. „Je ťažké fungovať v škole, keď máte vedľa ťažké mechanizmy,“ povedal starosta.

Pri výstavbe má tiež bratislavské Nové Mesto prísť o viac ako sto garáží, ktoré sú pozdĺž Kukučínovej ulice „Nejako to prežijeme, ale keď sa projekt skončí, tak je potrebné, aby sa vrátili späť. Chceme, aby sa vybudovali parkovacie miesta tam, kde predtým boli garáže,“ povedal starosta.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by sa tak nestalo, v okolí Slimáka môže vzniknúť problém s parkovaním. Starosta Nového Mesta dodal, že podľa platného územného rozhodnutia by mal investor projektu zrekonštruovať Kukučínovu ulicu, Račiansku ulicu, časť Riazanskej a predĺžiť dve ulice – Budyšínsku a Škultétyho. Prepojené by mali byť ulice Kukučínova a Račianska. V projekte sú tiež podľa starostu zakreslené parkovacie miesta, čo však automaticky neznamená, že ich vybuduje investor. Samospráva sa však o to bude snažiť.

Alternatívu Hlavnej stanice netreba

Mestská časť chce tiež zachovať čo najviac zelene. „Niektoré pozemky sú už zazmluvnené, ale toto ovplyvníme tým, že pôjdeme do územného plánu zóny. Jasne povieme, že môžete stavať, ale bude to takto,“ dodal novomestský starosta s tým, že ide o príliš hodnotné územie na to, aby ho nechali úplne zastavať.

SkryťVypnúť reklamu

Samospráva by tiež bola za to, aby počas výstavby zeminu odvážali najmä po železnici a aby nákladné autá čo najmenej jazdili po uliciach, kde budú život Novomešťanom znepríjemňovať, teda hlavne po Jarošovej či Vajnorskej ulici. Samospráva tiež chce, aby prípadné uzávery ulíc počas výstavby trvali len tak dlho, ako to bude nevyhnutné.

Novomestský starosta vidí zmysel realizácie projektu TEN-T len v tom prípade, ak sa bude ťahať až do Petržalky. „Ak sa stane, že Trnavské mýto alebo Filiálka bude koncová stanica, tak ten projekt je obrovským nezmyslom, lebo sa len urobí alternatíva Hlavnej stanice, a to Bratislava nepotrebuje,“ uviedol starosta Rudolf Kusý.

Vydanie stavebných povolení potrebných na začatie výstavby projektu železničného koridoru možno očakávať v máji tohto roka. Ako v januári informoval Ľudovít Horváth zo spoločnosti Dopravoprojekt, stavať by sa mohlo začať koncom prvého alebo začiatkom druhého polroku 2012.

Cieľom celého projektu TEN-T je integrovať Bratislavu do európskej siete vybudovaním železničnej osi Paríž - Štrasburg - Stuttgart – Viedeň - Bratislava - Budapešť. Trať na území hlavného mesta má plniť funkcie prímestskej a vnútromestskej dopravy. Ide o prepojenie železničnej stanice Bratislava Rača cez stanicu Bratislava-predmestie, Bratislava-filiálka až po železničnú stanicu Bratislava-Petržalka. Veľká časť trasy má viesť podzemím.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 262
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 861
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 352
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 972
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 320
  6. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 2 972
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 597
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 318
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 370
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 216
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 984
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 080
  6. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 752
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 746
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 479
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu