SME

DPB dostane z rozpočtu mesta o 1,5 milióna eur viac

Podnik bude hospodáriť s celkovo 53,2 miliónmi eur, žiadal 55,8 milióna eur.

Podnik dostane viac nielen od mesta, ale aj od ľudí. Tí vlani po zdražení cestovného zaplatili za lístky o 2,8 milióna eur viac.Podnik dostane viac nielen od mesta, ale aj od ľudí. Tí vlani po zdražení cestovného zaplatili za lístky o 2,8 milióna eur viac. (Zdroj: ARCHÍV)

DPB hodnotí tento krok pozitívne, zároveň však tvrdí, že ani pri tomto navýšení nebude môcť dosiahnuť vyrovnané hospodárenie.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) dostane z tohtoročného rozpočtu mesta vyšší finančný príspevok o 1,5 milióna eur a hospodáriť tak bude s celkovo 53,2 miliónmi eur. Schválili to dnes mestskí poslanci spolu s plánom výkonov na rok 2012 v rozsahu 45.031.000 vozokilometrov.

Ftáčnik: Majú dosť

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) dnes pripomenul svoje očakávanie, že vďaka tomuto príspevku by mal mať DPB nulový hospodársky výsledok. Aj po navýšení sú podľa neho stále na stole riešenia strát za minulé roky. Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS) v rozprave položil otázku, či je teraz vhodná doba na takéto zvyšovanie.

"Mesto ale musí zaplatiť to, čo si objedná," dodal. Ľudmila Farkašovská (SF) poznamenala, že ak teraz mesto pridá 1,5 milióna eur, možno niečo vyrieši. "Máme však predstavu, koľko budú stáť ďalšie veci?" pýtala sa na margo potrebnej rekonštrukcie trolejbusov.

DPB na objednané výkony vo verejnom záujme žiadal 55,8 milióna eur, poslanci na poslednom minuloročnom zastupiteľstve však schválili o 4,1 milióna eur nižšiu sumu. Po zvýšení cestovného od 1. augusta minulého roka a redukcii počtu pracovníkov a nákladov v druhom polroku 2011 mala táto suma stačiť na to, aby DPB vedel zabezpečiť aspoň taký rozsah a intenzitu dopravy ako koncom minulého roka.

Podnik: Hrozí strata

DPB hodnotí tento krok pozitívne, zároveň však tvrdí, že ani pri tomto navýšení nebude môcť dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. "Ide len o čiastočnú kompenzáciu našej pôvodnej požiadavky," povedal generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Dnes poslancom pripomenul, že podnik už vyradil 41 autobusov a pri trolejbusoch je situácia katastrofálna. "My si strážime nákladové položky..., ale na stole nám stále ležia zmluvy, ktoré podpísali pred nami," dodal. Pôvodná suma by podľa DPB nepokryla náklady na objednané výkony, čo by sa odrazilo aj na prípadnej redukcii vozokilometrov a kvalite cestovania.

Ak by poslanci DPB nezvýšili finančný príspevok, vytvoril by stratu vo výške 2.380.470 eur. Táto suma sa teraz zníži o 1,5 milióna, no zvyšné financie na dosiahnutie vyrovnaného hospodárskeho výsledku si bude musieť DPB riešiť ďalšími úsporami vlastných nákladov.

Tento rok klesnú oproti roku 2010 dopravné výkony o 646.000 vozidlových kilometrov. Ako sa uvádza v materiáli pre poslancov, plán sa tak blíži k spodnej hranici poskytovania služieb MHD a už prakticky nie je priestor na ďalšie obmedzovanie jej výkonov. Aj preto je potrebné finančné prostriedky nájsť.

ico

Šetriť sa dá aj na SMS lístkoch

SDKÚ žiada, aby Dopravný podnik znížil províziu pre firmu, ktorá ich zabezpečuje.

Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler tvrdí, že zadlžený dopravný podnik by si mohol ročne prilepšiť o 200-tisíc eur, ak by so spoločnosťou, ktorá zabezpečuje nákup cestovných lístkov cez SMS správy, vyrokoval výhodnejšie podmienky.

Ako uviedla tlačová tajomníčka poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most-Híd Monika Voleková, spoločnosť, ktorá túto službu zabezpečuje pre bratislavského dopravcu, si z ceny predaného lístka ponecháva 7,5 percenta. V Košiciach má pritom firma zabezpečujúca túto službu z lístka len dve percentá. Pri rovnakých podmienkach, ako majú Košice, by bratislavský dopravca teda mohol získať ročne až 200-tisíc eur.

sita

ico

SDKÚ: Provízia zo SMS lístka je vysoká

Klub SDKÚ-DS a Most-Híd navrhol, aby mestský dopravca rokoval so spoločnosťou, ktorá zabezpečuje nákup cestovných lístkov cez sms správy, o výhodnejších podmienkach. "Spoločnosť si ponecháva 7,5 percenta z ceny lístka," vysvetlila hovorkyňa klubu Monika Voleková.

Ak by si uplatňovala len dve percentná, ako si podľa Volekovej uplatňuje podobná spoločnosť v Košiciach, DPB by mohol získať ročne 200.000 eur. Belfi dnes podotkol, že so spoločnosťou DPB už rokuje.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 405
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 084
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 018
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 723
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 544
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 047
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 243
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 921
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 673
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 487
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 388
  6. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 364
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 032
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 914
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu