BRATISLAVA. Robotníci krátko popoludní posedávajú na betónových stĺpoch mosta, jeden si odbaľuje škatuľku cigariet.
Rakúska strana cyklomosta spájajúceho Devínsku Novú Ves s dedinkou Schlosshof je už takmer hotová, na našej treba postaviť zhruba polovicu konštrukcie.
Stavia sa pokojným tempom, búrlivejší je spor o názov mosta. V internetovom hlasovaní bratislavskej župy jednoznačne vedie názov Most Chucka Norrisa, jeho fanúšikovia sa už počítajú v tisíckach. Hlasovanie je poradné, rozhodnú župní poslanci.
V Schlosshoffe koncom týždňa netušili, akú pozornosť na seba most púta. Devínska Nová Ves o návrhu vie a je proti. „Myslím, že Rakúšania budú mať dosť rozumu a neschvália ten nezmysel,“ hovorí o nápade s akčným hrdinom starosta Milan Jambor. „Nie je to dobré ani ako recesia.“
Nápad sa nepozdáva ani obyvateľom. „Most Chucka Norrisa? Na rieke Morave? To nie,“ usmieval sa cyklista neďaleko staveniska. „Som za Most železnej opony.“ Jeho kamarát na bicykli by hlasoval za Most Márie Terézie.
„Beriem to ako recesiu.“ vraví Štefan Migala, podpredseda rady základnej školy. „Prípadný názov by nemal ísť do minulosti, ale reprezentovať súčasnú tvár Devínskej.“
Nápad s Norrisom pobavil vedúcu folklórneho detského súboru Teréziu Balážovú. Chápe, že by šlo o dobrý reklamný ťah, no aj tak je proti. „Ten most sa toho asi už aj tak nezbaví, nech ho nazvú akokoľvek.“
„Ako ho poznáme, určite by sa mu to páčilo,“ reaguje na hlasovanie český T-mobile, ktorý nakrútil reklamy s Norrisom, terčom stoviek vtipov. Bola z toho jedna z najúspešnejších reklamných kampaní. „Rád si z toho, že je taká legenda, strieľa.“