SME

Vodácky areál v Čunove si môže prenajať každý

Areál vodných športov v Čunove sa začal budovať v roku 1995 v súvislosti s uvedením vodného diela Gabčíkovo Nagymaros do prevádzky. Investorom bola Vodohospodárska výstavba, š. p., Bratislava. Plánovala sa výstavba športovo – rekreačného areálu, ktorý .


Sedem rokov po začiatku výstavby fungujú v Areáli vodných športov v Čunove iba slalomárske trate. Ostatné veľkolepé plány na vybudovanie športovo– rekreačného komplexu zostali na papieri. ILUSTRAČNÉ FOTO – ŠTARTFOTO

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Areál vodných športov v Čunove sa začal budovať v roku 1995 v súvislosti s uvedením vodného diela Gabčíkovo Nagymaros do prevádzky. Investorom bola Vodohospodárska výstavba, š. p., Bratislava. Plánovala sa výstavba športovo – rekreačného areálu, ktorý by poskytol široké možnosti pre všetky druhy vodných športov, ale aj rekreáciu Bratislavčanov. Od počiatku Areál vodných športov spravuje štátny podnik Vodohospodárska výstavba. Pri vchode vítajú návštevníkov už zažltnuté a ťažko čitateľné tabule, na ktorých sú veľkolepé plány, čo všetko v areáli malo byť.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský zväz kanoistiky na divokej vode sa snažil získať celý areál v Čunove do dlhodobého prenájmu. Vzhľadom na súčasné elitné postavenie slovenského vodného slalomu vo svete, bolo by možné reálne zabezpečiť dostatok prostriedkov na kompletné dokončenie projektu a jeho využitie. Nielen na športové účely, ale aj na rekreáciu Bratislavčanov. Tento zámer zväzu však vzhľadom na vlastnícke vzťahy nevyšiel, a tak je sedem rokov po začiatku výstavby areál spustnutý. Fungujú iba vodnoslalomárske trate.

Trate majú svetové parametre

Uvedenie slalomových tratí do skúšobnej prevádzky sa uskutočnilo v roku 1996. Ich autorom je Ondrej Cibák, ktorý ich riešil ako systém dvoch vedľa seba ležiacich dráh s možnosťou rôzneho vzájomného prepojenia. Prvá dráha má dĺžku 386 metrov, druhá je dlhá 408 metrov a ich kombináciou sa dá vytvoriť päť súťažných variantov dráh. Regulovateľný je aj prietok vody, čo vytvára rozličný stupeň náročnosti pre slalomárov. Po absolvovaní jazdy kanálom sa doňho športovci opäť dostanú bez vystúpenia z lode – lodným výťahom.

SkryťVypnúť reklamu

V Čunove už vyrástlo mnoho špičkových športovcov, ako sú olympijskí víťazi bratia Peter a Pavol Hochschornerovci, medailista z olympijských hier Juraj Minčík i juniorskí majstri sveta Jana Dukátová, Dana Beňušová, Alexander Slafkovský či Ján Šajbidor.

Pre rafting je Čunovo ideálne

Okrem vodných slalomárov využívajú divokú čunovskú vodu aj rafteri a jazdci ródea na divokej vode. Práve raftovanie sa stalo v poslednom čase veľmi obľúbenou adrenalínovou zábavou. Rafting v Čunove je v ponuke viacerých cestovných kancelárií a špecializovaných agentúr, a tak si ho môžu vyskúšať pod dohľadom skúseného odborníka aj úplní amatéri. Obe trate sa dajú na vlastné nebezpečie prenajať aj priamo u správcu areálu. Treba však mať vlastnú loď aj výstroj

Tomuto novému športu sa venujú aj niektorí naši úspešní vodní slalomári. „Keď je dostatok vody, je veľmi pekná rieka Belá a donedávna aj Váh. V Čunove je raftovanie veľkým zážitkom, trate sú tam veľmi bezpečné. Raz by som sa spustil po rieke Zambezi alebo Colorado v Amerike,“ priznal sa Michal Martikán.

SkryťVypnúť reklamu

Pre Pavla Hochschornera je Čunovo jedinečné aj pre vodný slalom, aj pre rafting. „Napriek tomu, že som vyskúšal mnoho umelých tratí i prírodných riek, ešte sú nejaké, ktoré by som chcel splaviť.“

Jeho brat Peter raftingu príliš neholduje. „Adrenalínový šport je to pre toho, čo nie je z každodenného tréningu zvyknutý na divokú vodu. Na raftovaní je najkrajšia okolitá príroda, ktorá v Čunove nie je. Keby som si mohol vybrať, vyberiem si nejakú divokú rieku.“ PROKOP SLOVÁČEK

Cenník prenájmu areálu

jednomiestny kajak – na deň 330 Sk, 1 hodina 110 Sk, 1 jazda 55 Sk, po 15.00 220 Sk

dvojmiestny kajak – na deň 440 Sk, 1 hodina 165 Sk, 1 jazda 55 Sk, po 15.00 330 Sk

dvojmiestny raft – na deň 550 Sk, 1 hodina 220 Sk, 1 jazda 55 Sk, po 15.00 330 Sk

štvormiestny raft – na deň 1100 Sk, 1 hodina 440 Sk, 1 jazda 110 Sk, po 15.00 660 Sk

šesťmiestny raft – na deň 2200 Sk, 1 hodina 550 Sk, 1 jazda 220 Sk, po 15.00 1100 Sk

šatňa – 1 osoba na deň 22 Sk, 10 osôb deň 220 Sk

sklad lodí – 330 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Takto chutí zlato
  2. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  4. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  5. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  8. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 483
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 922
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 4 939
  4. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 687
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 654
  6. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 052
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 2 364
  8. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 2 308
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V ideálnom zdravotníctve by ženy dostávali správne informácie a diagnózy.


5
Montáž a výroba automobilov Škoda Superb, Škoda Superb Combi a Volkswagen Passat v bratislavskom závode Volkswagen.

Jaguar Land Rover nevylučuje opatrenia.


7
Najlepšie reštaurácie na Slovensku.

Jediná reštaurácia získala štyri čiapky.


Explózia pilierov na moste.

Vojnu na Ukrajine sledujeme minútu po minúte.


a 5 ďalší 30
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 443
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 475
  3. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 368
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 462
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 7 369
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 695
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 657
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 484
  1. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  2. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  3. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  4. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  5. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  7. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  8. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
SkryťZatvoriť reklamu