SME

Výstavba cyklomosta prebieha podľa harmonogramu

Župan Pavol Frešo sa verí,že sa podarí sprístupniť pre cyklistov ostrov Sihoť, kde je ochranné pásmo vodných zdrojov.

BRATISLAVA. Regionálna samospráva Bratislavského kraja považuje za svoju aktuálnu prioritu aj cyklotrasy a nadväzujúcu turistickú infraštruktúru. Súčasťou medzinárodnej siete cyklistických trás bude aj cyklomost ponad rieku Moravu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Schlosshofom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa predsedu BSK Pavla Freša je cena diela, ktoré ráta s podporou z eurofondov, takmer 3,11 milióna eur. Náklady na most sú rozdelené v pomere podľa štátnej hranice, čo predstavuje 62,86% na slovenskej a 37,14 na rakúskej strane. Podiel zo strany BSK predstavuje približne 1,99 milióna eur, čo pri povinnom päťpercentnom spolufinancovaní z vlastných zdrojov predstavuje 99.460 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Celková dĺžka mosta aj s nájazdom je 995 metrov, šírka štyri metre. Okrem cyklistov a chodcov umožní aj prejazd malých vozidiel záchranných zložiek do hmotnosti 3,5 tony. Most bude odolný voči storočnej vode s minimálnou plavebnou výškou sedem metrov.

Za mostom

Práce na oboch stranách hranice prebiehajú podľa harmonogramu a ich predpokladané ukončenie je koncom mája. Na projekt Cyklomost nadväzuje aj výstavba lávky pre peších a chodcov a príprava cyklotrasy pozdĺž bývalej železnej opony. Tento projekt pod názvom Za mostom by mal podporiť a zintenzívniť ponuku pre turistov na slovenskej strane.

Podľa Freša harmonogram výstavby cyklomosta nie je ohrozený. "Chodíme pravidelne na kontrolné dni. Je tam dokonca určitá časová rezerva v postupe stavebných prác. Nemám správu, že by sme termín ukončenia výstavby do 30. mája nedodržali. Jediné, čo by tomu mohlo zabrániť, je naozaj len dáke masívnejšie vyliatie rieky Morava," povedal pre TASR Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Doterajšia spolupráca medzi BSK, hlavným mestom a mestskou časťou Devínska Nové Ves dokazuje, že každý účastník sa maximálne snaží odstrániť potenciálne byrokratické problémy. "Cyklomost stáť bude a bude funkčný. Mal by sa intenzívne využívať počas celého roka. Teda aj v zime, keď na bicykle nebude vhodné počasie, no bežci tam určite budú po celý rok," dodal Frešo.

Sihoť má dobré cesty

Projekt Za mostom ráta tiež s vybudovaním veľkého parkoviska, ktoré vytvorí vhodné predpoklady na pešiu aj cezhraničnú turistiku. "Veľmi dúfam, že sa do otvorenia cyklomosta podarí vyriešiť aj turistickú trasu cez lokalitu Sihoť. Tak, aby nemuseli cyklisti ísť do Devína po ceste, kde je povolená rýchlosť pre motorové vozidlá až 70 km/h a kde majú aj skúsenejší cyklisti problém bezpečne prejsť.

SkryťVypnúť reklamu

Cez Sihoť vedú dobré turistické cesty a chodníky od nábrežia Dunaja až po Devín. Pôjde však o náročné, no zvládnuteľné administratívne, manažérske a bezpečnostné rozhodnutia, nakoľko na Sihoti sa nachádza ochranné pásmo vodných zdrojov, čističiek i studní, ktoré zásobujú pitnou vodou značnú časť Bratislavy. Tieto zdroje pitnej vody si určite zasluhujú zvýšenú ochranu, no verím, že sa nám podarí nájsť rozumný kompromis medzi bezpečnostnými predpismi a záujmami turistickej verejnosti," doplnil Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 930
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 165
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 867
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 831
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 705
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 385
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 571
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 468
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 189 929
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 284
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 136
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 741
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 252
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 771
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 458
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 308
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu