BRATISLAVA. Tunel pod Hradom v hlavnom meste uzavreli. Električky 1, 5 a 9 premávajúce cez tunel odklonili cez nábrežie Dunaja a Jesenského ulicu.
Zastávky Kapucínska (obojsmerne) a Námestie SNP (v smere do Dúbravky) nie sú obsluhované.
Pozdĺžna prasklina môže mať aj niekoľko metrov
Dôvodom uzatvorenia tunela je trhlina v jeho stene, kde pravdepodobne zamrzla voda. Dopravný podnik pôvodne informoval, že trhlina má pätnásť metrov. Správu neskôr stornoval.
"Prasklina dnes vznikla v časti klenby, ktorá v minulosti nebola rekonštruovaná," vraví hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková. Trhlinu si všimli nadránom technici, ktorí kontrolujú stav tunela.
Presné príčiny dopravný podnik stanoví až po opakovaných meraniach, na základe ktorých sa určí rozsah poškodenia. "Na miesto bol vyslaný dopravný dispečing, zajtra sa na tunel pozrú experti ako statik a dodávateľ," vraví Staneková.
Momentálne je tunel neprejazdný, električky sú odklonené. FOTO SME -GABRIEL KUCHTA
Tunel pravdepodobne potrebuje rekonštrukciu
Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový tunel.
Takmer 800 metrov dlhý tunel po ročnej rekonštrukcii otvorili začiatkom septembra 2010. Obnova stála približne desať miliónov eur.
Opravené boli len koľajnice a niektoré časti stien, ktoré obnovu najviac potrebovali, napríklad kvôli presakujúcej vode.
Pribudol tiež trvalý kamerový systém s ďalšími bezpečnostnými prvkami, osvetlenie tunela, moderný signalizačný systém, uloženie vysokotlakového vodovodného potrubia do kolektora pod električkovú trať a nová vzduchotechnika. Obnovou prešla aj úniková chodba smerom na Palisády či celý bezpečnostný systém. Tunel mal údajne vydržať bez väčších opráv najbližších 20 až 30 rokov.
Od štyridsiatych rokov, kedy bol tunel dokončený, nemala stavba komplexnú rekonštrukciu. O nej môže rozhodnúť mesto, Dopravný podnik má tunel len v správe.
Autor: baa