MHD má jazdiť inak

Linky bratislavskej mestskej dopravy čaká budúci rok veľká zmena. Plán na tento rok chce mesto riešiť až v marci.

Spoje bratislavskej MHD jazdia aj po životnosti.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Bratislavská MHD by na budúci rok mala začať konečne jazdiť podľa plánu, tvrdí predseda dopravnej komisie mesta Jozef Uhler (SDKÚ). Mesto totiž začne obstarávať plán dopravnej obslužnosti. Na základe prieskumov má určiť, ktoré linky sú využívané, preplnené a ktorými naopak ľudia veľmi nejazdia.

„Ľudia si budú musieť zvyknúť na nové vedenie liniek, no malo by to priniesť úsporu 2,5 milióna eur,“ vraví Uhler.

Poslanec kritizuje dlhú prípravu obstarávania plánu, vraví, že o jeho spracovanie žiadali vedenie mesta už v apríli minulého roka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeny v doprave

Hovorca primátora Ľubomír Andrassy vraví, že tento plán musí rešpektovať zmeny v doprave, ktoré mesto plánuje. Ide napríklad o nosný dopravný systém či dlho plánovanú električku do Petržalky.

„Začali sme tiež obstarávať generel dopravy,“ hovorí Andrassy. Jeho súčasťou bude aj skúmanie vyťaženosti ciest a mostov, má nastaviť možnosti ďalšieho územného rozvoja mesta z hľadiska dopravy. Do výberového konania sa prihlásilo až dvadsať spoločností.

Až v marci

Andrassy vraví, že mesto chystá aj úpravu plánu výkonov MHD na tento rok.

Mestské časti mali spísať pripomienky k MHD na ich území. Mesto sľúbilo, že na ne bude prihliadať. O tohtoročnom pláne však majú mestskí poslanci hovoriť až na zastupiteľstve začiatkom marca.

Za Andreja Ďurkovského plán v hromadnej doprave neexistoval, linky podľa Uhlera často vznikali na politickú objednávku, plány robilo mesto dodatočne. Dopravnému podniku vznikali dlhy. Mesto nerobilo ani prieskumy v mestských častiach.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 614
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 060
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 715
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 167
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 012
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 156
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 338
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 228
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 491
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 134