Poslanci chcú okrem iného znížiť zadlženosť Bratislavy, plánujú zaviesť Plán dopravnej obslužnosti, rezidenčné parkovanie v celom meste a budú žiadať aj dopracovanie výškovej koncepcie.
BRATISLAVA. Medzi priority poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most-Híd na tento rok patrí znižovanie zadlženosti mesta, zavedenie Plánu dopravnej obslužnosti, budovanie cyklotrás či rezidenčné parkovanie v celej Bratislave. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedli zástupcovia klubu, okrem toho sa budú snažiť presadiť výškové limity pre zastavované územia a reguláciu nosičov vonkajšej reklamy.
Od primátora Milana Ftáčnika budú žiadať, aby do parlamentu predložil návrh novely zákona o hlavnom meste SR, ktorý by rozšíril právomoci hlavného architekta mesta.
Stop ďalším úverom
Poslanecký klub SDKÚ-DS a Most-Híd bude v tomto roku podporovať stále znižovanie zadlženosti mesta, uviedol to na dnešnej tlačovej besede predseda klubu Ivo Nesrovnal.
„Mesto je zadlžené tak, že to zabraňuje prijatiu ďalších úverov,“ myslí si Nesrovnal. Klub nebude podporovať úvery pre úvery či presuny záväzkov na nasledujúce generácie a plánuje kontrolovať skryté zadlžovanie mesta. To sa podľa Nesrovnala deje cez Dopravný podnik Bratislava a spoločnosť Metro Bratislava. „V roku 2011 sa takto skryto zvýšilo zadlženie mesta o okolo 20 miliónov eur,“ uviedol Nesrovnal.
Mesto podľa neho prichádza o peniaze aj pri správe Zimného štadióna Ondreja Nepelu - mesačne minimálne o 50-tisíc eur – a podobné straty sú pri správe Starej tržnice či pri nedostatočnej kontrole výberu daní z nehnuteľnosti. „Na tieto veci budeme tiež upozorňovať a kontrolovať ich,“ dodal predseda klubu.
MHD s plánom
V oblasti dopravy chce poslanecký klub v tomto roku presadiť zvýšenie efektivity verejnej dopravy, bude podporovať rozvoj cyklodopravy či zjednotenie parkovacích systémov v celom meste, uviedol predseda dopravnej komisie Jozef Uhler.
Podľa neho je kľúčový Plán dopravnej obslužnosti, ktorý by mal verejnú dopravu zefektívniť. „Zavedie sa možno nové linkové vedenie, možno nebude príjemné, že si budeme musieť zvykať na nové veci, ale predpokladá sa úspora 2,5 milióna eur a výrazne zjednodušená preprava obyvateľstva,“ priblížil Uhler.
Poslanecký klub bude podľa neho okrem toho dozerať na vedenie Dopravného podniku Bratislava.
V spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom chcú zaviesť Bratislavskú integrovanú dopravu pre ľudí z iných miest. „Musíme im poskytnúť elegantnú dopravu do mesta, aby tu neparkovali celý deň a aby nezahusťovali ulice,“ myslí si Uhler.
Poslanecký klub chce zaviesť novú parkovaciu politiku, podľa ktorej by to obyvatelia Bratislavy mali mať s parkovaním oproti návštevníkom mesta jednoduchšie vo všetkých mestských častiach. Rezidenčné parkovanie by teda malo byť vo všetkých mestských častiach. „Zrejme si návštevníci budú za parkovanie musieť trošku viac priplatiť,“ dodal Uhler.
Limity výšky
V oblasti výstavby bude klub podporovať výškové limity pre zastavované územia a bude žiadať dopracovanie koncepcie výškovej zástavby Bratislavy.
„Považujeme za dôležité túto reguláciu aktualizovať aj v súvislosti s pripravovaným územným plánom,“ uviedol člen komisie územného a strategického plánovania, životného prostredia a výstavby Milan Černý. Poslanecký klub bude presadzovať aj reguláciu nosičov vonkajšej reklamy.