Klub SDKÚ-DS a Most-Híd predstavil plán na rok 2012

Poslanci chcú znížiť zadlženosť Bratislavy, zaviesť Plán dopravnej obslužnosti, rezidenčné parkovanie v celom meste a budú žiadať aj dopracovanie výškovej koncepcie.

Poslanci chcú okrem iného znížiť zadlženosť Bratislavy, plánujú zaviesť Plán dopravnej obslužnosti, rezidenčné parkovanie v celom meste a budú žiadať aj dopracovanie výškovej koncepcie.

BRATISLAVA. Medzi priority poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most-Híd na tento rok patrí znižovanie zadlženosti mesta, zavedenie Plánu dopravnej obslužnosti, budovanie cyklotrás či rezidenčné parkovanie v celej Bratislave. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedli zástupcovia klubu, okrem toho sa budú snažiť presadiť výškové limity pre zastavované územia a reguláciu nosičov vonkajšej reklamy.

Od primátora Milana Ftáčnika budú žiadať, aby do parlamentu predložil návrh novely zákona o hlavnom meste SR, ktorý by rozšíril právomoci hlavného architekta mesta.

Stop ďalším úverom

Poslanecký klub SDKÚ-DS a Most-Híd bude v tomto roku podporovať stále znižovanie zadlženosti mesta, uviedol to na dnešnej tlačovej besede predseda klubu Ivo Nesrovnal.

„Mesto je zadlžené tak, že to zabraňuje prijatiu ďalších úverov,“ myslí si Nesrovnal. Klub nebude podporovať úvery pre úvery či presuny záväzkov na nasledujúce generácie a plánuje kontrolovať skryté zadlžovanie mesta. To sa podľa Nesrovnala deje cez Dopravný podnik Bratislava a spoločnosť Metro Bratislava. „V roku 2011 sa takto skryto zvýšilo zadlženie mesta o okolo 20 miliónov eur,“ uviedol Nesrovnal.

Mesto podľa neho prichádza o peniaze aj pri správe Zimného štadióna Ondreja Nepelu - mesačne minimálne o 50-tisíc eur – a podobné straty sú pri správe Starej tržnice či pri nedostatočnej kontrole výberu daní z nehnuteľnosti. „Na tieto veci budeme tiež upozorňovať a kontrolovať ich,“ dodal predseda klubu.

MHD s plánom

V oblasti dopravy chce poslanecký klub v tomto roku presadiť zvýšenie efektivity verejnej dopravy, bude podporovať rozvoj cyklodopravy či zjednotenie parkovacích systémov v celom meste, uviedol predseda dopravnej komisie Jozef Uhler.

Podľa neho je kľúčový Plán dopravnej obslužnosti, ktorý by mal verejnú dopravu zefektívniť. „Zavedie sa možno nové linkové vedenie, možno nebude príjemné, že si budeme musieť zvykať na nové veci, ale predpokladá sa úspora 2,5 milióna eur a výrazne zjednodušená preprava obyvateľstva,“ priblížil Uhler.

Poslanecký klub bude podľa neho okrem toho dozerať na vedenie Dopravného podniku Bratislava.

V spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom chcú zaviesť Bratislavskú integrovanú dopravu pre ľudí z iných miest. „Musíme im poskytnúť elegantnú dopravu do mesta, aby tu neparkovali celý deň a aby nezahusťovali ulice,“ myslí si Uhler.

Poslanecký klub chce zaviesť novú parkovaciu politiku, podľa ktorej by to obyvatelia Bratislavy mali mať s parkovaním oproti návštevníkom mesta jednoduchšie vo všetkých mestských častiach. Rezidenčné parkovanie by teda malo byť vo všetkých mestských častiach. „Zrejme si návštevníci budú za parkovanie musieť trošku viac priplatiť,“ dodal Uhler.

Limity výšky

V oblasti výstavby bude klub podporovať výškové limity pre zastavované územia a bude žiadať dopracovanie koncepcie výškovej zástavby Bratislavy.

„Považujeme za dôležité túto reguláciu aktualizovať aj v súvislosti s pripravovaným územným plánom,“ uviedol člen komisie územného a strategického plánovania, životného prostredia a výstavby Milan Černý. Poslanecký klub bude presadzovať aj reguláciu nosičov vonkajšej reklamy.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 29 827
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 169
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 128
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 010
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 008
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 004
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 999
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 930
  9. Používate make-up? Potom spozornite 857
  10. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 856