SME

Stavebné povolenia pre TEN-T očakávajú v máji

Stavebné konanie Úrad pre reguláciu železničnej dopravy (ÚRŽD) prerušil. Stavebník nepredložil pri podaní potrebné relevantné doklady.

BRATISLAVA. Vydanie stavebných povolení potrebných na začatie výstavby projektu železničného koridoru TEN-T možno očakávať v máji tohto roka. Stavať by sa mohlo začať koncom prvého alebo začiatkom druhého polroku 2012. odhaduje Ľudovít Horváth zo spoločnosti Dopravoprojekt, ktorá je spracovateľom projektovej dokumentácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stavebné konanie je v súčasnosti prerušené, urobil tak Úrad pre reguláciu železničnej dopravy (ÚRŽD). Ako informoval riaditeľ sekcie špeciálneho stavebného úradu ÚRŽD Štefan Hrivňák, stavebník nepredložil pri podaní potrebné relevantné doklady, aby mohli vo veci rozhodnúť a vydať stavebné povolenie. "Termín na úplné doplnenie podania sa končí 15. februára 2012. Ak do uvedeného termínu stavebník nesplní podmienky z rozhodnutia o prerušení stavebného konania, dňom 16. februára 2012 stavebné konanie zastavíme," uviedol Hrivňák.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudovít Horváth z Dopravoprojektu dodal, že časť požadovaných dokladov už doplnili. "Doplnenie ďalších súvisí s priebehom majetkovo-právneho usporiadania v danom území. Činnosti sú naplánované tak, aby stavebné povolenia mohli byť vydané v čase, ktorý je v súlade s harmonogramom celkovej prípravy začiatku prác," uviedol Horváth. Pri dodržaní príslušných zákonných lehôt v konaniach sa podľa neho dá predpokladať vydanie stavebných povolení v máji tohto roka.

V súčasnosti sú podané na príslušné stavebné úrady žiadosti o stavebné povolenia, ktoré sa týkajú prvej etapy projektu, teda úseku Predmestie – Filiálka, vrátane rekonštrukcie mosta v úseku železničnej trate medzi stanicou Predmestie a Riazanskou ulicou a inžinierskych sietí. Podľa Horvátha by sa mohlo začať stavať ihneď po vyhodnotení verejnej súťaže na výber zhotoviteľa stavby. Vyhlásenie zo strany Železníc Slovenskej republiky možno očakávať v krátkom čase. Harmonogram postupu výstavby si vyberie vybratý zhotoviteľ tak, aby mohol garantovať dodržanie objednávateľom stanovenej lehoty výstavby.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom projektu TEN-T je integrovať Bratislavu do európskej siete vybudovaním železničnej osi Paríž - Štrasburg - Stuttgart - Viedeň - Bratislava - Budapešť. Investorom projektu TEN-T sú Železnice SR. Trať na území hlavného mesta má plniť funkcie prímestskej a vnútromestskej dopravy. Ide o prepojenie železničnej stanice Bratislava Rača cez stanicu Bratislava-predmestie, Bratislava-filiálka až po železničnú stanicu Bratislava-Petržalka. Veľká časť trasy má viesť podzemím. Prvá etapa výstavby sa výrazne dotkne mestskej časti Nové Mesto – ide totiž o jeden z kľúčových úsekov Predmestie – Filiálka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 135
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 731
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 136
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 841
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 573
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 392
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 236
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 337
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 001
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 930
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 192
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 115
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 662
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu