SME

Právnik radí: Cestovná kancelária nesplnila svoje povinnosti

S rodinou sme si v jednej cestovnej kancelárii objednali dvojtýždňový zájazd s celodennou stravou do Talianska. Po príchode na miesto nám, rovnako ako aj niektorým ďalším účastníkom zájazdu, v hoteli, v ktorom sme mali mať zabezpečené stravovanie, odmiet

li poskytovať celodennú stravu s tým, že cestovná kancelária im za ňu nezaplatila, ako boli dohodnutí. Z tohto dôvodu nám počas celého pobytu poskytovali iba raňajky. Delegát cestovnej kancelárie sa síce ochotne snažil odstrániť tento nedostatok, avšak neúspešne. Na našu žiadosť spísal na mieste o tom aj záznam. Po príchode domov nám v cestovnej kancelárii povedali, že oni za nič nemôžu, lebo za stravu hotelu riadne zaplatili, a s prípadnými nárokmi sa máme obrátiť priamo na hotel. My sme si však celý zájazd vrátane stravy objednali v cestovnej kancelárii, nemáme preto možnosť uplatňovať svoje nároky priamo voči nej? Ivan L.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ak cestovná kancelária neposkytne objednávateľovi zájazdu služby, na ktoré sa zaviazala zmluvou o obstaraní zájazdu, alebo ich podstatnú časť riadne a včas, je povinná bezodkladne urobiť také opatrenia, aby mohol zájazd pokračovať. Ak to nemožno dosiahnuť inak, aj poskytnutím služieb nižšej kvality. V takom prípade je povinná vrátiť objednávateľovi zájazdu rozdiel ceny medzi ponúkanými a poskytnutými službami. Ak nemožno zabezpečiť ani služby nižšej kvality alebo ich objednávateľ zájazdu odmietne, je cestovná kancelária povinná bezodkladne mu vrátiť rozdiel ceny zájazdu.

Pri porušení povinností cestovnej kancelárie zo zmluvy, ktorou obstarala zájazd, za porušenie týchto povinností zodpovedá cestovná kancelária, a to bez ohľadu na to, či tieto povinnosti má splniť priamo ona alebo iní dodávatelia služieb poskytovaných v rámci tohto zájazdu. Objednávateľ zájazdu je pritom povinný uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to buď u dodávateľa služby, alebo u povereného zástupcu cestovnej kancelárie (delegáta), o tomto uplatnení treba urobiť písomný záznam v spolupráci s delegátom. Nároky z chybne poskytnutých služieb voči cestovnej kancelárii pritom treba uplatniť písomne bezodkladne, najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu, inak tento nárok zaniká. S uplatnením nároku treba predložiť aj písomný záznam urobený v spolupráci s delegátom.

SkryťVypnúť reklamu

Ak porušením povinností cestovnej kancelárie bude objednávateľovi zájazdu spôsobená škoda, tento má nárok aj na jej náhradu.

Vo vašom prípade môžete uplatniť svoje nároky priamo voči cestovnej kancelárii, nechávam na zváženie aj možnosť oznámiť porušenie povinností Slovenskej obchodnej inšpekcii.

JUDr. MARTIN GAJARSKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 424
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 115
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 173
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 784
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 449
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 152
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 899
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 055
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 032
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 096
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 051
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 593
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 860
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 477
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu