SME

Električky na hlavnú stanicu nevrátia

Bratislava rozhodla, že trať na stanicu teraz opravovať nebude. Ľudí bude voziť náhradný autobus.

Otočisko na hlavnej stanici je v havarijnom stave.Otočisko na hlavnej stanici je v havarijnom stave. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Po dvoch mesiacoch, ako dopravca odstavil električky, začne na Hlavnú stanicu premávať mimoriadny autobus. Dopravný podnik tvrdí, že úsek zatiaľ monitorovali. Novú linku X 13 chce dopravný podnik spustiť 9. januára.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobus má spájať stanicu a centrum mesta, jazdiť bude zo stanice cez Štefánikovu ulicu, Hodžovo až na Kollárovo námestie.

Jeden spoj má tak suplovať štyri zrušené električky. Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková povedala, že špeciálny autobus má prioritne nahradiť zrušenú električku číslo 13.

SkryťVypnúť reklamu

Linky 2, 3, 8 a 13 odstavil dopravný podnik 2. novembra. Dôvodom bol havarijný stav trate medzi stanicou a ulicou Radlinského.

Bez grafikonu

MHD

Zrušili, pridali

2, 3, 8, 13 – od 2. novembra zrušené električky; X13 – nový autobus od 9.1. – z Hlavnej stanice na Kollárovo nám.; 15 – nová električka, čiastočne spája linky 2, 3, jazdí zo Zlatých pieskov do centra; 16 – električka posilnila Vinohrady, spojenie 3 a 8; 7 – obnovená električky pre Vinohrady.

Náhradný spoj za električky X13 má jazdiť v 12-minútových intervaloch, počas víkendu a sviatkov každých 15 minút.

Staneková vraví, že dopravný podnik posilnil MHD na stanicu už skôr. Zaviedol náhradné električky 15 a 16. Tie však ľuďom, ktorí na stanicu vystúpili z vlaku, nepomôžu.

Električka 15 jazdí zo Zlatých pieskov cez Obchodnú na Námestie Ľ. Štúra, 16ka spojila Ružinov a posilnila MHD na stanici Vinohrady.

SkryťVypnúť reklamu

Stanici Vinohrady, kde po odstavení električiek na Hlavnú stanicu začalo vystupovať z vlakov viac ľudí, má pomôcť aj obnovená električka 7. Premáva však len večer pred pracovným dňom alebo v rannej špičke pracovného dňa podľa potreby. Ľuďom navyše chýbajú cestovné poriadky, aby si mohli pozrieť, kedy 7ka pôjde.

Grafikon chýba aj na internete dopravného podniku.

DPB: Nemalo by to efekt

Hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy po odstavení električiek povedal, že mesto chce trať opraviť aspoň čiastočne, aby mohli električky jazdiť, hoci aj zníženou rýchlosťou.

Dnes dopravca s opravami nepočíta. „Po rokovaniach s mestom vyplynulo, že čiastková rekonštrukcia trate by bola neefektívna,“ vraví Staneková.

Hoci už dopravný podnik rozhodol, dopravná komisia mesta sa k problému ešte nevyjadrovala. Jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ) povedal, že tak ani nemohli urobiť, lebo doteraz nedostali podklady, koľko by čiastočná rekonštrukcia stála.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by to malo byť podľa Uhlera viac než milión eur, tak sa to neoplatí. „Radšej by sa mala opraviť trať v Dúbravke, je to dôležité.“

Dopravný podnik totiž zverejnil, že okrem úseku na Hlavnej stanici je kritická aj časť Pri kríži- Hanulova v Dúbravke. Trať ešte neodstavili, no električkám znížili rýchlosť. S rekonštrukciu však mesto vo svojom rozpočte nepočíta.

Až v 2016

Celková rekonštrukcia trate na hlavnú stanicu by stála asi 9 miliónov eur, výmena koľají, ktorá by mohla umožniť dočasnú premávku električiek zníženou rýchlosťou, by vyšla podľa primátora Milana Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) na 1,5 milióna eur.

„Nie je možné pripravovanú rekonštrukciu realizovať, keďže časť úseku má v nájme súkromný investor,“ dodala Staneková.

Električky v lokalite sú súčasťou dlho meškajúcej rekonštrukcie Hlavnej stanice a Predstaničného námestie. Firma IPR tu plánuje postaviť obchodný dom, hotel, električky by mali premávať tunelom. IPR má prestavbu stanice a námestia dokončiť do roku 2016.

Električky jazdili na stanicu do konca októbra.

FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ

Električková trať v Dúbravke.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 284
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 6 144
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 4 893
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 881
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 748
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 578
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 550
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 507
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 426
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 777
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 479
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 232
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 246
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 894
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 362
  8. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 5 745
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťZatvoriť reklamu