BRATISLAVA. Náhradnú dopravu na hlavnú stanicu zaplatí možno súkromník, ktorý už roky plánuje stanicu a Predstaničné námestie prestavovať. Hovorca primátora Ľubomír Andrassy povedal, že o tom s investorom, firmou IPR Slovakia, rokujú. Výsledky zverejnia začiatkom budúceho roku.
Električky na hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra tohto roka. Pre havarijný stav trate ich dopravný podnik odstavil. Hrozilo vykoľajenie.
Na prestupy
Firma IPR, ktorá plánuje na stanici obchodný dom, hotel aj električky v tuneli, chce mestu prispieť na náhradné autobusy. Ich trasa je zatiaľ nejasná.
Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková vraví, že existujú viaceré alternatívy. Autobusy by mali podľa nej jazdiť tak, aby ľudia mohli prestupovať na ďalšie spoje v okolí Radlinského alebo na Obchodnej ulici.
Novú linku, ktorá by jazdila až k stanici, namiesto zrušených električiek 2, 3, 8 a 13, dopravný podnik sám nezaviedol. Ľudia, ktorí dnes prídu do hlavného mesta vlakom, sa musia natlačiť do autobusov či trolejbusov.
Viacerí preto začali vystupovať na Vinohradoch, kde dopravca obnovil električku číslo 7. Premáva však len večer pred pracovným dňom.
Milióny eur
Celková rekonštrukcia trate na hlavnú stanicu by stála osem až deväť miliónov eur. Magistrát uvažoval, že vymení koľajnice, aby mohli električky jazdiť aspoň zníženou rýchlosťou. To by však stálo okolo 1,5 milióna eur.
Dopravca upozorňuje, že investície sa neoplatia, keďže úsek má do roku 2016 prestavať IPR.
Mesto však nepočíta vo svojom rozpočte ani s opravou trate v bratislavskej Dúbravke. Zatiaľ tam električky jazdia, no dopravca tu už musel znížiť rýchlosť.