SME

Náhradu za električky má zaplatiť súkromník

Električky asi nahradia autobusy. Odkedy a ako budú jazdiť, je nejasné.

Električky na stanicu nejazdia od novembra.Električky na stanicu nejazdia od novembra. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Náhradnú dopravu na hlavnú stanicu zaplatí možno súkromník, ktorý už roky plánuje stanicu a Predstaničné námestie prestavovať. Hovorca primátora Ľubomír Andrassy povedal, že o tom s investorom, firmou IPR Slovakia, rokujú. Výsledky zverejnia začiatkom budúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Električky na hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra tohto roka. Pre havarijný stav trate ich dopravný podnik odstavil. Hrozilo vykoľajenie.

Na prestupy

Firma IPR, ktorá plánuje na stanici obchodný dom, hotel aj električky v tuneli, chce mestu prispieť na náhradné autobusy. Ich trasa je zatiaľ nejasná.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková vraví, že existujú viaceré alternatívy. Autobusy by mali podľa nej jazdiť tak, aby ľudia mohli prestupovať na ďalšie spoje v okolí Radlinského alebo na Obchodnej ulici.

Novú linku, ktorá by jazdila až k stanici, namiesto zrušených električiek 2, 3, 8 a 13, dopravný podnik sám nezaviedol. Ľudia, ktorí dnes prídu do hlavného mesta vlakom, sa musia natlačiť do autobusov či trolejbusov.
Viacerí preto začali vystupovať na Vinohradoch, kde dopravca obnovil električku číslo 7. Premáva však len večer pred pracovným dňom.

Milióny eur

Celková rekonštrukcia trate na hlavnú stanicu by stála osem až deväť miliónov eur. Magistrát uvažoval, že vymení koľajnice, aby mohli električky jazdiť aspoň zníženou rýchlosťou. To by však stálo okolo 1,5 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravca upozorňuje, že investície sa neoplatia, keďže úsek má do roku 2016 prestavať IPR.
Mesto však nepočíta vo svojom rozpočte ani s opravou trate v bratislavskej Dúbravke. Zatiaľ tam električky jazdia, no dopravca tu už musel znížiť rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 27 968
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 594
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 490
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 829
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 326
  7. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 260
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 001
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 677
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 429
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 753
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 759
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 760
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 390
  7. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 10 327
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 839
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťZatvoriť reklamu