SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Náhradu za električky má zaplatiť súkromník

Električky asi nahradia autobusy. Odkedy a ako budú jazdiť, je nejasné.

Električky na stanicu nejazdia od novembra.Električky na stanicu nejazdia od novembra. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Náhradnú dopravu na hlavnú stanicu zaplatí možno súkromník, ktorý už roky plánuje stanicu a Predstaničné námestie prestavovať. Hovorca primátora Ľubomír Andrassy povedal, že o tom s investorom, firmou IPR Slovakia, rokujú. Výsledky zverejnia začiatkom budúceho roku.

Električky na hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra tohto roka. Pre havarijný stav trate ich dopravný podnik odstavil. Hrozilo vykoľajenie.

Na prestupy

Firma IPR, ktorá plánuje na stanici obchodný dom, hotel aj električky v tuneli, chce mestu prispieť na náhradné autobusy. Ich trasa je zatiaľ nejasná.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková vraví, že existujú viaceré alternatívy. Autobusy by mali podľa nej jazdiť tak, aby ľudia mohli prestupovať na ďalšie spoje v okolí Radlinského alebo na Obchodnej ulici.

Novú linku, ktorá by jazdila až k stanici, namiesto zrušených električiek 2, 3, 8 a 13, dopravný podnik sám nezaviedol. Ľudia, ktorí dnes prídu do hlavného mesta vlakom, sa musia natlačiť do autobusov či trolejbusov.
Viacerí preto začali vystupovať na Vinohradoch, kde dopravca obnovil električku číslo 7. Premáva však len večer pred pracovným dňom.

Milióny eur

Celková rekonštrukcia trate na hlavnú stanicu by stála osem až deväť miliónov eur. Magistrát uvažoval, že vymení koľajnice, aby mohli električky jazdiť aspoň zníženou rýchlosťou. To by však stálo okolo 1,5 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravca upozorňuje, že investície sa neoplatia, keďže úsek má do roku 2016 prestavať IPR.
Mesto však nepočíta vo svojom rozpočte ani s opravou trate v bratislavskej Dúbravke. Zatiaľ tam električky jazdia, no dopravca tu už musel znížiť rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 366
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 855
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 115
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 748
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 503
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 204
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 621
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 687
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 636
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 544
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 962
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 436
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu