SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Aký je bratislavský volič?

HZDS: „Bratislavský volič je asi najzložitejší politologický fenomén. Rozumom a skúsenosťami pragmatický Európan, srdcom a citom zemitý Slovák. Drvivá väčšina Bratislavčanov je citovo pripútaná ku Kysuciam, k Horehroniu, Šarišu, cíti so svojimi rodákmi, .

HZDS: „Bratislavský volič je asi najzložitejší politologický fenomén. Rozumom a skúsenosťami pragmatický Európan, srdcom a citom zemitý Slovák. Drvivá väčšina Bratislavčanov je citovo pripútaná ku Kysuciam, k Horehroniu, Šarišu, cíti so svojimi rodákmi, ale život ich ženie k európskym métam. Témy, ktoré hlboko zasahujú Slovensko, Bratislavčana až tak neoslovujú. Bratislavčan je nesmierne kritický a náročný a hľadá nové riešenia. Preto HZDS v prvej fáze kampane diskutuje s občanmi a sonduje ich problémy. Za takéto považujeme problematiku bývania a súvisiacej infraštruktúry, dopravu, bezpečnosť doma i na ulici, v práci i pri oddychu. Samozrejme, prioritou je integračný proces, na čele ktorého je a musí byť Bratislava.“

Skryť Vypnúť reklamu

SDKÚ: „Robíme prieskumy verejnej mienky, analyzujeme mediálne informácie a sme aj v priamom kontakte s občanmi. Vieme, že takmer 80 percent Bratislavčanov trápi otázka bezpečnosti, 60 percent pociťuje ako problém drogy, takmer 50 percent zdravotníctvo a bytové otázky, doprava sužuje 44 percent, podobne ako nezamestnanosť a problémy s parkovaním, 48 percent Bratislavčanov sa čiastočne alebo značne zaujíma o prácu samosprávy. V celoslovenskom porovnaní má volič v Bratislave spravidla vyššie vzdelanie, lepší sociálny a ekonomický status, výrazne viac podporuje strany súčasnej vládnej koalície, je proeurópsky orientovaný. A vieme aj to, že viac ako 30 percent Bratislavčanov pravidelne číta denník SME.“

SMK: „Volič v Bratislave je rozhľadený. Volí podľa politickej orientácie a v menšej miere si vyberá osobnosti.“

Skryť Vypnúť reklamu

Smer: „Bratislavský volič je špecifický a zásadne odlišný od voličov v regiónoch. Vyplýva to zo skutočnosti, že Bratislava a jej blízke okolie netrpí takými zásadnými problémami ako zvyšok Slovenska, to znamená hlavne vysokou nezamestnanosťou a nízkou životnou úrovňou. Okrem toho má Bratislava z titulu hlavného mesta vyššiu kocentráciu vzdelaných ľudí, vysokoškolákov, štátnych úradníkov a pod. Takáto odlišnosť v kvalite života a intelektuálnom zázemí nevypovedá automaticky o inklinácii k nejakému politickému prúdu, ale skôr o inom druhu potrieb a problémov. Bratislavský volič sa v rámci Slovenska ako jediný blíži k typu veľkomestského voliča, ktorý sa niekedy dostáva akoby do opozície so záujmami a predstavami vidieckeho obyvateľstva.“

ANO: „Bratislavský volič je prevažne pravicovo orientovaný, reformne naladený a kritický k nesplneným sľubom.“

Skryť Vypnúť reklamu

TÁŇA ROSOVÁ, riaditeľka agentúry Markant, sociologička: „Bratislavčania ako najdôležitejšie problémy vnímajú kriminalitu a osobnú bezpečnosť, na druhom mieste je zdravotníctvo, nezamestnanosť, drogy a alkohol, potom životná úroveň. Vo zvyšku Slovenska je najväčším problémom obava z nezamestanosti, nasleduje zdravotníctvo, životná úroveň, kriminalita a korupcia. V Bratislave na rozdiel od iných miest navyše citlivo vnímajú dopravu. Z toho vyplýva, že témou, ktorou sú Bratislavčania osloviteľní, je otázka kriminality a osobnej bezpečnosti, menej ich strany oslovia apelom ekonomickej úrovne.“

GRIGORIJ MESEŽNIKOV, politológ a prezident IVO: „Bratislavský volič na základe našich prieskumov je skôr posunutý k pravici. Menej inklinuje k autoritárskym stranám ako HZDS a SNS. Sociálna situácia Bratislavčanov oproti obyvateľom iných miest je odlišná, sú otvorenejší prointegračným stranám.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 945
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 679
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 309
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 206
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 759
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 691
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 404
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 294
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 158
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu