SME

Mestská hromadná doprava sa v Senci zatiaľ neplánuje

Benzínový vláčik bude zrejme plniť funkciu verejnej dopravy aj naďalej. MHD by bola vraj príliš náročná.

SENEC. Hoci niektorí ľudia by v meste radi videli mestskú hromadnú dopravu, v návrhu rozpočtu na roky 2012 až 2014 sa s ňou neuvažuje. S nápadom zriadiť MHD prichádza napríklad predsedníčka Podnikateľskej komisie Martina Valachová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vláčik vraj zatiaľ stačí, ráta sa s ním

Úvahy o hromadnej doprave podporuje aj fakt, že mesto za posledných pätnásť rokov prešlo veľkým rozvojom a na Slovensku je podľa niektorých zdrojov na prvom mieste v prírastku obyvateľstva. Rozvoj infraštruktúry ale zaostáva za nárastom firiem a počtu obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina poslancov v meste na čele s primátorom Karolom Kválom ale považuje benzínový vláčik za dostačujúci.

V rozpočte na najbližšie tri roky sa ráta so sumou 84 tisíc eur každý rok na tento dopravný prostriedok. Ročne sa ním vraj prevezie 26 tisíc ľudí.

Primátor Kvál na rokovaní zastupiteľstva povedal, že prevádzkovateľ vláčika, spoločnosť Holiday Village, nedokáže už viac znížiť prevádzkové náklady.

Dodal, že nikde inde nemajú ľudia k dispozícii niečo také zadarmo.

Poslanci poukazovali na to, že vláčik využívajú starší ľudia, matky s deťmi, ktorým to padne lepšie odviezť sa zadarmo, ako platiť 50 centov v autobuse. Zaznela aj poznámka, že MHD by možno nebola ani viac využívaná ako vláčik.

MHD je komplikovaná na organizáciu

Jeden okruh vláčika má 18 zastávok, zadarmo sa do neho zmestí 36 ľudí. V prípade mestskej hromadnej dopravy by vraj bolo treba vypravovať minimálne autobusy, boli by drahšie a podliehali by početným obmedzeniam zo zákona.

SkryťVypnúť reklamu

„Stálo by nás to veľa problémov a rôznych platieb,“ poznamenal Kvál.

Jeden jazdný okruh trvá približne hodinu, začína na autobusovej stanici na Šafárikovej ulici, kde má vodič desaťminútovú pauzu.

Obchádza obchodné centrá, pešiu zónu či železničnú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 74 764
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 320
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 004
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 256
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 186
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 154
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 219
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 503
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 541
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 60 197
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 749
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 310
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 930
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 532
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 760
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu