Mestská hromadná doprava sa v Senci zatiaľ neplánuje

Benzínový vláčik bude zrejme plniť funkciu verejnej dopravy aj naďalej. MHD by bola vraj príliš náročná.

SENEC. Hoci niektorí ľudia by v meste radi videli mestskú hromadnú dopravu, v návrhu rozpočtu na roky 2012 až 2014 sa s ňou neuvažuje. S nápadom zriadiť MHD prichádza napríklad predsedníčka Podnikateľskej komisie Martina Valachová.

Vláčik vraj zatiaľ stačí, ráta sa s ním

Úvahy o hromadnej doprave podporuje aj fakt, že mesto za posledných pätnásť rokov prešlo veľkým rozvojom a na Slovensku je podľa niektorých zdrojov na prvom mieste v prírastku obyvateľstva. Rozvoj infraštruktúry ale zaostáva za nárastom firiem a počtu obyvateľov.

Väčšina poslancov v meste na čele s primátorom Karolom Kválom ale považuje benzínový vláčik za dostačujúci.

V rozpočte na najbližšie tri roky sa ráta so sumou 84 tisíc eur každý rok na tento dopravný prostriedok. Ročne sa ním vraj prevezie 26 tisíc ľudí.

Primátor Kvál na rokovaní zastupiteľstva povedal, že prevádzkovateľ vláčika, spoločnosť Holiday Village, nedokáže už viac znížiť prevádzkové náklady.

Dodal, že nikde inde nemajú ľudia k dispozícii niečo také zadarmo.

Poslanci poukazovali na to, že vláčik využívajú starší ľudia, matky s deťmi, ktorým to padne lepšie odviezť sa zadarmo, ako platiť 50 centov v autobuse. Zaznela aj poznámka, že MHD by možno nebola ani viac využívaná ako vláčik.

MHD je komplikovaná na organizáciu

Jeden okruh vláčika má 18 zastávok, zadarmo sa do neho zmestí 36 ľudí. V prípade mestskej hromadnej dopravy by vraj bolo treba vypravovať minimálne autobusy, boli by drahšie a podliehali by početným obmedzeniam zo zákona.

„Stálo by nás to veľa problémov a rôznych platieb,“ poznamenal Kvál.

Jeden jazdný okruh trvá približne hodinu, začína na autobusovej stanici na Šafárikovej ulici, kde má vodič desaťminútovú pauzu.

Obchádza obchodné centrá, pešiu zónu či železničnú stanicu.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 173
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 955
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 066
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 671
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 547
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 405
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 076
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 010
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 826
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720