Počet turistických lôžok v Bratislave prudko rastie

Bratislava obsadila piatu pozíciu spomedzi 24 európskych hlavných miest.

BRATISLAVA. Bratislava vykazuje vysoký nárast počtu lôžok pre turistov, a to až o 5,8 percenta. Obsadila dokonca piatu pozíciu spomedzi 24 európskych hlavných miest. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Roland Berger Strategy Consultants. Rebríčku vedie Ľubľana s viac ako jedenásťpercentným rastom, nasledujú Talinn a Istanbul.

Vývoj počtu lôžok je dobrým indikátorom, na základe ktorého je možné odvodiť, či súkromní investori vkladajú dôveru do daného trhu. "Z toho však rozhodne nie je možné vyvodzovať, že vyšší počet lôžok by automaticky znamenal vyššie ceny a lepšiu vyťaženosť," uvádza sa v štúdii. Paríž a Londýn vedú rebríčku výnosov na jednu dostupnú izbu. Praha spolu s Madridom a Berlínom čelia, ako podpriemerným cenám izieb, tak aj ich podpriemernej obsadenosti.

Štúdia sa zaoberala aj atraktívnosťou jednotlivých miest. Celkovým víťazom rebríčku najatraktívnejších destinácií sa stal Paríž, nasledovaný Amsterdamom a Rímom. Viedeň sa v rebríčku umiestnila na piatom mieste, Praha na deviatom.

Londýn a Paríž sú s 48,7, resp. 35,8 mil. prenocovaní na špičke v Európe v roku 2010. Hneď za nimi sa umiestnili Berlín, Rím a Madrid. Najväčší priemerný rast prenocovaní v rokoch 2005 až 2010 dosiahol Berlín, konkrétne o 7 %. Nasledujú ho Stockholm a Ľubľana. Viedeň s rastom o 4,3 % skončila na 6. mieste a Praha sa s iba 1,5% pohybuje v druhej polovici rebríčka.

Londýn a Paríž sú pritom mestá, ktoré sú najlepšie dostupné letecky. To vychádza tiež z toho, že v nich majú silnú pozíciu nízkonákladoví dopravcovia, ktorí sa v poslednej dekáde stali dôležitým motorom pre rozvoj turizmu. "Všetky mestá bez veľkého letiska budú mať do budúcnosti ťažkú úlohu udržať sa na rastovej krivke", varuje Constantin Kinský, riaditeľ spoločnosti Roland Berger. Mestá ako Viedeň, Berlín, Amsterdam alebo Londýn si v minulosti vypracovali jasnú stratégiu a dokázali sa jasne profilovať na trhu.

"Táto práca bola odmenená, pretože ako počty návštev, tak prenocovania sa od roku 2005 vyvíjajú podstatne lepšie", skonštatoval Kinský. Práve v mestách so silným rastom turizmu je venovaná veľká pozornosť marketingu a vnútorným opatreniam. "Pokiaľ nie sú obyvatelia mesta pozitívne naladení voči turistom, nepomôže z dlhodobého hľadiska ani najlepšia reklama," dodal Kinský. Iba 7 z hodnotených 24 miest má dostupnú vypracovanú stratégiu pre rozvoj cestovného ruchu, teda ani nie jedna tretina.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 11 427
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 809
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 862
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 247
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 567
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 834
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 126
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 032
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 683
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 250

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop