SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Novomestskí poslanci musia o pozemkovch pre TEN-T hlasovať ešte raz

Podľa poslednej zmeny zákona, ktorá platí od 1. januára 2011, sú pri tomto rozhodovaní potrebné tri pätiny všetkých poslancov.Na poslednom zasadnutí zastupiteľstva chýbal jeden poslanecký hlas.

NOVÉ MESTO. Poslanci bratislavskej mestskej časti Nové Mesto sa budú musieť opäť venovať téme predaja a prenájmu pozemkov, cez ktoré by mal viesť nový železničný koridor.

Naposledy o pozemkoch pre Železnice SR rokovali na mimoriadnom zasadnutí zastupiteľstva 29. novembra. Prítomní poslanci vtedy návrh odsúhlasili jednomyseľne a považovali ho za schválený podľa pôvodného znenia zákona o majetku obcí, ktorý pri prevodoch a nájmoch majetku obce z dôvodu hodného osobitného zreteľa, vyžadoval trojpätinovú väčšinu prítomných poslancov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa poslednej zmeny zákona, ktorá platí od 1. januára 2011, sú pri tomto rozhodovaní potrebné tri pätiny všetkých poslancov. Ako uviedol hovorca Nového Mesta Marek Tettinger, na splnenie tejto podmienky na poslednom zasadnutí zastupiteľstva chýbal jeden poslanecký hlas.

Rozhodovali viackrát

Novomestskí poslanci mali o pozemkoch pre železničný koridor rozhodovať už 15. novembra. Zastupiteľstvo však nebolo uznášaniaschopné.

Ďalší pokus budú mať poslanci Nového Mesta v utorok 13. decembra. Predaj sa týka pozemkov s výmerou 182 metrov štvorcových za 19 792,5 eura, pri prenájme ide o 2 750 metrov štvorcových pozemkov za 22 825 eur ročne.

Pôvodne sa pri prenájme rátalo s pozemkami s výmerou viac ako 4 000 metrov štvorcových. Ako na poslednom mimoriadnom zasadnutí zastupiteľstva uviedol starosta Nového Mesta Rudolf Kusý, projekt to neohrozí, keďže ide o pozemky, kde by mal stáť sklad materiálu a ktorý možno postaviť aj inde.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta Nového Mesta ešte pred hlasovaním 29. novembra poslancov upozornil, že nehlasujú o tom, či sú za alebo proti projektu TEN-T. Ak by však mestská časť prevod pozemkov zablokovala, aj tak by o ne prišla. Úlohou mestskej časti je podľa starostu v ďalšej fáze "vybojovať" pre obyvateľov, aby ich neohrozoval hluk a prach. Mestskú časť tiež zaujíma, čo bude s povrchom, keď sa projekt dokončí.

Železničné prepojenie

Cieľom projektu TEN-T je integrovať Bratislavu do európskej siete vybudovaním železničnej osi Paríž - Štrasburg - Stuttgart - Viedeň - Bratislava - Budapešť. Investorom projektu TEN-T sú Železnice SR, projekt realizuje spoločnosť Dopravoprojekt. Železničný koridor pre vlaky by mal podľa nich nahradiť v hlavnom meste metro a odbremeniť ho od automobilovej dopravy. Veľká časť trasy má viesť podzemím. Prvá etapa výstavby sa výrazne dotkne mestskej časti Nové Mesto – ide totiž o jeden z kľúčových úsekov Predmestie – Filiálka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  2. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  3. Agrokomplex 2022
  4. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  5. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  6. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  8. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 34 383
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 381
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 881
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 211
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 4 746
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 075
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 653
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 485
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 18 214
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 218
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 662
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 037
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 858
  6. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 719
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 696
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 580
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu