SME

Železnice dokončili rekonštrukcio trate P. Biskupice - D. Streda

Rekonštrukcia 35-kilometrovej trate medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou vyšla Železnice SR na takmer 11 miliónov eur.

BRATISLAVA. Rekonštrukčné a výlukové práce na železničnej trati v 35-kilometrovom úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda sa dnes skončili. Nákladnú železničnú dopravu tu obnovia od štvrtka 8. decembra a osobné vlaky začnú premávať zároveň so spustením nového grafikonu od nedele 11. decembra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Železníc (ŽSR) Martina Pavlíková, po rekonštrukcii sa na trati zvýšila kvalita, rýchlosť, komfort cestovania a významne sa rozšírila priepustnosť trate pre nákladnú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu

Obmedzenia od septembra

V rekonštruovanom úseku okrem čistenia či úpravy koľaje pridali aj nové oznamovacie a zabezpečovacie zariadenia. V železničných staniciach po trati spevnili plochy, pribudli nové nástupištia, osvetlenie, koľaje aj prístrešky. Železničná doprava medzi Podunajskými Biskupicami a Dunajskou Stredou bola pre rekonštrukčné práce vylúčená od 19. septembra.

Nahradili ju autobusy, ktoré zabezpečila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Miliónové náklady

Náklady na komplexnú rekonštrukciu traťového úseku vyšli na 10 850 023,04 eura bez DPH a ŽSR použili iba vlastné finančné zdroje. Pracovalo sa nepretržite, aj počas víkendov. Rekonštrukcia sa uskutočnila ako tri samostatné stavby.

Firmy, ktoré ich mali na starosti, vzišli z výberového konania. Železničnému stavebníctvu Bratislava zaplatili ŽSR 4 443 699,82 eura, spoločnosti TSS Grade z Trnavy 3 521 623,22 eura a Betamontu zo Zvolena 2 884 700 eura bez DPH. ŽSR sa rozhodli pristúpiť k rozsiahlej rekonštrukcii, pretože význam tejto trate v posledných rokoch značne rastie a uvedený úsek sa stal jedným z najfrekventovanejších a najvyťaženejších v rámci celého Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

"Je to spôsobené zvýšeným záujmom o každodenné cestovanie z okolitých oblastí do Bratislavy a späť, keďže sa tu v posledných rokoch zvýšil počet obyvateľov," priblížila Pavlíková. Ako pripomenula, na tejto trati zároveň intenzívne premáva nákladná doprava do kontajnerového prekladiska v Dunajskej Strede a je predpoklad ešte väčšieho využitia pre túto dopravu.

Od budúceho roka by navyše podľa platnej zmluvy s ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja mal začať v úseku Bratislava - Dunajská Streda poskytovať svoje služby nový osobný prepravca - spoločnosť RegioJet.

Železnice Slovenskej republiky

Ilustračné foto.

Parlament má odhlasovať vyšetrovanie nehody, pri ktorej zomreli pred dvomi rokmi desiatky ľudí.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 486
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 457
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 781
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 536
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 630
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 452
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 423
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 080
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 380
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 178
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 10 039
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 077
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 362
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 165
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 5 540
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 4 303
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu