Cyklomost povedie v trase historického mostu z čias Márie Terézie

Výstavba cyklomostu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskou obcou Schlosshof pokračuje podľa harmonogramu. Práce by mali skončiť v máji.

Dnes bol na stavbe kontrolny deň.(Zdroj: BSK)

BRATISLAVA. Výstavba cyklomostu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskou obcou Schlosshof pokračuje podľa harmonogramu. Priebeh stavebných prác bol dnes skontrolovať predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

"Ideme podľa plánu, k čomu nám praje aj to, že je pomerne nízka voda a hlavne praje nám počasie, ktoré umožňuje v tejto chvíli stavať. Dostali sme sa už po rieku Morava, máme uskutočnenú už časť pilotáže," povedal Frešo.

Násyp z čias Márie Terézie

Ako dodal, práce by mohli byť v máji ukončené. S priebehom prác je spokojný aj starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor. Ako uviedol, cyklomost, na ktorý obyvatelia tejto mestskej časti čakali desaťročia, má pre nich veľký význam.

Počas prípravných prác bol odhalený aj pôvodný mostný násyp ešte z čias Márie Terézie. Podľa Freša sa aj pri ďalších prácach našli v hĺbke pôvodné pilóty, ktoré boli súčasťou premostenia pred asi 300 rokmi.

"Čiže ideme úplne presne v trase, kade viedla história. Cyklomost je stavaný tak, aby nenarušil zvyšky tohto pôvodného mosta, čiže oceľový most pôjde ponad ten pôvodný."

Most pre peších, cyklistov a záchranárov

Podľa stavbyvedúceho projektu Jozefa Zajonca sa tento týždeň začala výroba oceľovej konštrukcie cyklomosta. "V januári sa začnú dovážať prvé kusy na stavbu, kde sa budú montovať, hlavne na prvom úseku nad riekou Morava. Výroba konštrukcie aj montáž bude pokračovať aj vo februári, začiatkom apríla by mala byť montáž ukončená," priblížil.

Až približne do mája budú podľa Zajonca prebiehať finalizačné práce, teda urobia sa zábradlia, elektrické prípojky, osvetlenie a tiež nátery mostovky aj samotnej oceľovej konštrukcie.

Výstavba cyklomosta sa začala koncom septembra, cyklisti by po ňom mali prechádzať už budúci rok v lete. Cyklomost stavia konzorcium Ingsteel a Doprastav.

Most bude postavený v historickej trase a bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a záchrannú službu. Projekt je podporený v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika Rakúsko 2007-2013. Projektovými partnermi sú Spolková vláda Dolné Rakúsko, BSK, Hlavné mesto SR Bratislava a Devínska Nová Ves.

tunelkraj_res.jpg

FOTO - BSK

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885