SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Cyklomost povedie v trase historického mostu z čias Márie Terézie

Výstavba cyklomostu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskou obcou Schlosshof pokračuje podľa harmonogramu. Práce by mali skončiť v máji.

Dnes bol na stavbe kontrolny deň.Dnes bol na stavbe kontrolny deň. (Zdroj: BSK)

BRATISLAVA. Výstavba cyklomostu medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskou obcou Schlosshof pokračuje podľa harmonogramu. Priebeh stavebných prác bol dnes skontrolovať predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

"Ideme podľa plánu, k čomu nám praje aj to, že je pomerne nízka voda a hlavne praje nám počasie, ktoré umožňuje v tejto chvíli stavať. Dostali sme sa už po rieku Morava, máme uskutočnenú už časť pilotáže," povedal Frešo.

Násyp z čias Márie Terézie

Ako dodal, práce by mohli byť v máji ukončené. S priebehom prác je spokojný aj starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor. Ako uviedol, cyklomost, na ktorý obyvatelia tejto mestskej časti čakali desaťročia, má pre nich veľký význam.

SkryťVypnúť reklamu

Počas prípravných prác bol odhalený aj pôvodný mostný násyp ešte z čias Márie Terézie. Podľa Freša sa aj pri ďalších prácach našli v hĺbke pôvodné pilóty, ktoré boli súčasťou premostenia pred asi 300 rokmi.

"Čiže ideme úplne presne v trase, kade viedla história. Cyklomost je stavaný tak, aby nenarušil zvyšky tohto pôvodného mosta, čiže oceľový most pôjde ponad ten pôvodný."

Most pre peších, cyklistov a záchranárov

Podľa stavbyvedúceho projektu Jozefa Zajonca sa tento týždeň začala výroba oceľovej konštrukcie cyklomosta. "V januári sa začnú dovážať prvé kusy na stavbu, kde sa budú montovať, hlavne na prvom úseku nad riekou Morava. Výroba konštrukcie aj montáž bude pokračovať aj vo februári, začiatkom apríla by mala byť montáž ukončená," priblížil.

SkryťVypnúť reklamu

Až približne do mája budú podľa Zajonca prebiehať finalizačné práce, teda urobia sa zábradlia, elektrické prípojky, osvetlenie a tiež nátery mostovky aj samotnej oceľovej konštrukcie.

Výstavba cyklomosta sa začala koncom septembra, cyklisti by po ňom mali prechádzať už budúci rok v lete. Cyklomost stavia konzorcium Ingsteel a Doprastav.

Most bude postavený v historickej trase a bude slúžiť pre dopravu cyklistov, peších turistov a záchrannú službu. Projekt je podporený v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovenská republika Rakúsko 2007-2013. Projektovými partnermi sú Spolková vláda Dolné Rakúsko, BSK, Hlavné mesto SR Bratislava a Devínska Nová Ves.

tunelkraj_res.jpg

FOTO - BSK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 504
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 671
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 986
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 780
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 560
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 206
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 567
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 548
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 599
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 677
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 343
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 154
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 983
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 946
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 886
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 392
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťZatvoriť reklamu