Mesto sa chce zúčastniť na projekte Smart District

Projekt Smart District je strategickým plánom pre energetické technológie.

NOVÉ MESTO. Hlavné mesto sa chce zúčastniť na projekte Európskej únie Smart District pre Bratislavu. Ide o strategický plán pre energetické technológie na zvýšenie zatepľovania a zníženie emisií z budov. Termín podania projektu je 1. december 2011.

Uznesenie o tom dnes schválilo mestské zastupiteľstvo.

Projekt pre Bratislavu iniciovali zástupcovia projektu v rakúskej Viedni, kde jeho lokálnym manažérom je Univerzita pre pôdne kultúry. Vo vybraných lokalitách Bratislavy by malo mesto iniciovať a podporovať ďalšie projekty, ktoré smerujú k trvalo udržateľnému mestu. "Vstupujeme do projektu ako partner Viedne, budem vás informovať, či sme sa stali partnerom projektu," povedala hlavná mestská architektka Ingrid Konradová.

Náklady 2,5 až 3 milióna eur

Náklady na projekt v Bratislave by mali predstavovať 2,5 až 3 milióny eur, z toho 70 percent je určených na investičné náklady na konkrétne realizácie a ukážkový projekt.

Ako sa uvádza v materiáli pre poslancov, vhodnými lokalitami sú obytná štruktúra v Petržalke, Vajnorská ulica v Novom Meste s obytnými domami z 20. a 30. rokov 20. storočia a Mýtna ulica v Starom Meste s panelákmi z 50. a 60. rokov 20. storočia.

Komisia má preplatiť 50 percent

Európska komisia po schválení projektu preplatí účastníkom projektu na zatepľovanie minimálne 50 percent nákladov, maximálne 50 eur na m2 hrubej podlažnej plochy. Náklady na výskum hradí vo výške 75 percent a náklady spojené s manažmentom projektu a verejnou prácou vo výške 100 percent.

Na poslednom balíku manažment a verejná práca sa má podieľať magistrát Bratislavy. Získané prostriedky chce mesto využiť na šírenie osvety v rámci celkovej ekologickej stratégie mesta. V Bratislave by mal byť partnerom pre výskum Technický skúšobný ústav stavebný, Fakulta architektúry Slovenskej technickej univerzity a bytové družstvá, správcovské spoločnosti a ďalšie subjekty, v správe ktorých budú vytypované objekty.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 318
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 366
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 508
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 902
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 209
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 584
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 379
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 336
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 221
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 713